Gå til innhold

Panasonic med HDC-SD600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en knallhard kamp om å kapre konsumentkundene i videomarkedet. Panasonic svarer konkurrentene med sitt nye Full HD HDC-SD600.

 

<a href="http://www.akam.no/artikler/panasonic_med_hdc-sd600/75926" title="Panasonic med HDC-SD600">Les mer</a>

300-serien til Panasonic var årets video-kamera i fjor på www.camcorderinfo.com

 

700-serien er årets etterfølger som har høstet knall-kritikk: Panasonic HDC-TM700 Camcorder Review

Based on our testing, the Panasonic HDC-TM700 is hands down a better camcorder than the Canon HF S21.

Dersom 600 byr på samme bildekvalitet som 700 uten EVF og med færre manuelle kontroller til betydelig lavere pris så burde dette bli et veldig vanskelig år for Canon & Sony & Co.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

ja jeg skulle kjøpe kamera,,kjøpte fra pixmania,,plutselig finner jeg ut det har bare 50fps pga gamle pal regler. Fryktelig frustrerende, nå må jeg bare la kameraet gå i retur, og kjøpe kamera fra USA som tar en evighet pga askeskyen har laga kø.

 

vil ha 29/60 fps pga jeg vil kombinere med gopro hd hero som er 29/60 fps.

 

har også sendt mail til panasonic for å høre hvilken grunn de har for å selge med 25/50 fps.

 

ingen kjøper vel hd kamera for bruke på en gammal crt tv.

 

måtte bare dele litt frustrasjon.

Lenke til kommentar

ja jeg skulle kjøpe kamera,,kjøpte fra pixmania,,plutselig finner jeg ut det har bare 50fps pga gamle pal regler. Fryktelig frustrerende, nå må jeg bare la kameraet gå i retur, og kjøpe kamera fra USA som tar en evighet pga askeskyen har laga kø.

 

vil ha 29/60 fps pga jeg vil kombinere med gopro hd hero som er 29/60 fps.

 

har også sendt mail til panasonic for å høre hvilken grunn de har for å selge med 25/50 fps.

 

ingen kjøper vel hd kamera for bruke på en gammal crt tv.

 

måtte bare dele litt frustrasjon.

Hvis du skal filme innendørs i Norge så vil et 60Hz kamera flimre. Et 50 Hz kamera vil ikke flimre. Dette skyldes at strømnettet vårt er 50 Hz, og de fleste lyskilder flimrer ved en multippel av strømnettet.

 

50 Hz gir fordelen at du får flere bit per frame, og at resultatet kan konverteres til 24 fps med mindre tap om ønskelig.

 

-k

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...