Gå til innhold

Sniktitt: Samsung I9000 Galaxy S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge forhandlerkonsulent i Samsung Norge, Olav Nordstoga, er det foreløpig ikke avgjort om Android-purister skal kunne skru av Samsungs grensesnitt når telefonen er i hyllene til høsten.

 

Noe av målet med Touch Wiz er at det skal være lett å kjenne seg igjen på en Samsung-telefon, uavhengig av operativsystem

 

Eg forstår ikkje. Har de virkelig tenkt å låse mobilen til hvordan man kan skreddersy den til ditt eget behov? Hva vil dette egentlig si for en bruker?

Lenke til kommentar
Ifølge forhandlerkonsulent i Samsung Norge, Olav Nordstoga, er det foreløpig ikke avgjort om Android-purister skal kunne skru av Samsungs grensesnitt når telefonen er i hyllene til høsten.

 

Jeg tror samsung gjør en stor feil dersom de ikke åpner for å slå av TouchWiz på Galaxy s. Dersom man har muligheten til det, har man plutselig en telefon med heftige specs og fantastisk skjerm i tillegg til Android 2.1! Dette vil åpne for mange nye brukergrupper, bl.a mobilnerder som meg selv, som synes TouchWiz-menyene er altfor like iPhone. Dersom de i det hele tatt tenker på salgstall, så bør de åpne for denne muligheten.

 

Det at vi kanskje får denne muligheten er den eneste grunnen til at jeg sitter på gjerdet og ikke har kjøpt Desire ennå.

Lenke til kommentar

Har en iphone nå, men har veldig lyst på denne. Håper de lar brukerne selv bestemme om de kan skru av Samsung`s grensesnitt, hvis ikke så er de jo nazi alla apple. Hadde ikke hatt iphone om den ikke hadde vært jailbreaket nei. Valgfrihet er viktig, og Samsung vil nok som nevnt tidligere tape stort på om de ikke gir kundene muligheten. Slik unødvendige restriksjoner gjør bare potensielle kunder forbanna, hvertfall for en særing som meg selv :)

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Denne er veldig aktuell som min neste mobiltelefon.

 

Noen som har sett noen bilder tatt med kameraet?

Veldig spent på dette siden det er avgjørende for meg.

 

Hadde egentlig tenkt å kjøpe SE Xperia X10, men synes det er alt for mye refleks i skjermen. Sånn sett er super AMOLED myyyye bedre.

 

 

T

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke utseende har noe og si. Den der er bedre på alle hardware punkter og med Android så vil jeg si at software også er veldig godt.

 

1Ghz wow!

 

HD kamera juhu!

 

DLNA dobbelt juhu! Jeg bruker det hele tiden med pcen og tven.

 

AMOLED overgår juhu! Den kjermteknologien er så langt foran alt annet setter du er Samsung AMOLED kjerm vesiden av en iphone ser iphonen VELDIG blass ut.

Lenke til kommentar

Men har de laget noen god norsk ordliste til Swype da? Trodde den trengte en egen en, med prioritering av ordene på en annen måte en en typisk T9, siden swyping gir flere muligheter til å swype over bokstaver som er i flere ord. Har testet det så vidt, men for meg ble det mest en kuriositet.

 

Synde skjermen ble såpass stort, synes kanskje 3,7" er maks på en mobilskjerm. Forøvig HELT enig i kommentarene ang. touchwiz.

Lenke til kommentar

Dette ser meget bra ut. Samsung Galaxy S er den første mobiltelefonen på mange år jeg kunne tenke meg å vurdere å kjøpe (forrige gang gjaldt Ericsson T68, så vidt jeg husker). Så denne må jeg sjekke nærmere når den blir tilgjengelig.

 

Android bidrar i stor grad til at telefonen blir interessant for meg. Jeg liker Open Source og synes det er flott at Google startet dette prosjektet! Pussig å tenke på hva Microsoft og Steve Ballmer sa om Android for bare ett og et halvt år siden:

 

http://www.digi.no/793430/ballmer-frykter-ikke-android

 

... hvilket viser at Microsoft ikke forstår verdiskapningen i Open Source. Poenget til Google er å få en bred plattform der de kan fronte sine egne tjenester. Selv markedsleder Nokia har forstått at Open Source er veien å gå, ved å åpne Symbian.

 

Jeg har sagt det mange ganger, og gjentar det gjerne: hvis Microsoft, som er så opptatt av verdensherredømme på alle områder, hadde satset på noen strategiske Open Source-prosjekter ville de eid markedet. Istedet står de i fare for å bli marginalisert - i mobilmarkedet i hvertfall - fordi de tviholder på en proprietær og lukket plattform.

 

Men vi som ikke liker Microsoft noe særlig lengre (etter at de ble kriminelle) er vel innerst inne bare glad for at de fomler og ikke skjønner markedet. Det blir deres død, før eller senere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...