Gå til innhold

Nytt XCOM på vei fra 2K Marin (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bioshock 2-skapere gjenoppliver gammel klassiker - i førstepersonsperspektiv.

 

Xcom i førstepersonsperspektiv? Hø? Blir jo spennende å se hva dette ender med, og hvordan de skal bevare strategidelen av spillet. Dersom de klarer å skape en del som på tilfredsstillende vis håndterer forskning, utvikling og basebygging med førstepersons action på de ulike oppdragene, så kan det jo bli bra.

Endret av Radial
Lenke til kommentar

Gud så skuffa jeg ble når jeg leste dette. Et nytt X-Com spill har vært ryktet en god stund, men at det skulle bli et FPS er fryktelig skuffende.

Hvem X-Com fan husker vel ikke X-Com Alliance som også var et FPS og til slutt ble kansellert?

 

Nei, hvor vanskelig kan det være å gi fansen det de vil ha? Hvorfor må de på død og liv finne opp hjulet på nytt?

Gi oss et spill som er mest mulig likt UFO: Enemy Unknown og X-Com: Terror from the Deep eller en blanding for den saks skyld. Bare med egen historie, ny grafikk og kanskje litt fancy fysikk så lenge det har samme perspektiv som orginalen og ikke minst at det er et turnbased spill.

Irriterer meg at spillprodusenter ikke klarer noe så enkelt som å spille gjennom de to første spillene i serien, se hvor fantastisk disse spillene er for så å lage noe som er likt. Altså de trenger ikke kopiere absolutt alt, men noen ting er så enkle og geniale at det rett og slett bare må være i et UFO/X-Com spill.

Lenke til kommentar

Har ingen problem med at det er et FPS-spill, så lenge de greier å ta vare på det FANTASTISKE strategidelen fra 90-tallet. Jeg husker X-COM fra ca 2003-2004... Jeg har aldri blitt så skuffa over et spill før. De hadde tatt vekk alle "nerdete" godsaker som forskning og økonomi, og en AI som var totalt blåst for intelligens i forhold til alt som var episk i UFO Enemy Unknown og Terror from the Deep.

 

PLEASE gjør dette på en bra måte, Bioware, så dukker kanskje spillgenet opp hos meg igjen :)

Lenke til kommentar
Bioshock 2-skapere gjenoppliver gammel klassiker - i førstepersonsperspektiv.

 

 

nei...nei...nei....! Dette blir no som å lage diablo 4 som strategi spill... jaja like grett at dette er til kun 360. :roll:

 

Ingen bryr seg om strategi spill bortsett fra noen få PC nerder. Strategi spill på konsoll selger ikke i det hele tatt. Ikke en gang Halo Wars solgte særlig bra.

 

Å lage det som FPS er det lureste og når det kommer fra Bioshock utviklerne så tyder jo det på at det vil nok bli ganske unikt likevel.

Lenke til kommentar
Bioshock 2-skapere gjenoppliver gammel klassiker - i førstepersonsperspektiv.

 

 

nei...nei...nei....! Dette blir no som å lage diablo 4 som strategi spill... jaja like grett at dette er til kun 360. :roll:

 

Ingen bryr seg om strategi spill bortsett fra noen få PC nerder. Strategi spill på konsoll selger ikke i det hele tatt. Ikke en gang Halo Wars solgte særlig bra.

 

Å lage det som FPS er det lureste og når det kommer fra Bioshock utviklerne så tyder jo det på at det vil nok bli ganske unikt likevel.

Ingen bryr seg om strategi spill? Er du svimmel eller? Starcraft, Warcraft 3, Starcraft 2. Ringer det en bjelle? Bare fordi du lager et spill betyr det ikke at du må pumpe det ut på alt som kan krype og gå av spillplatformer.

 

Og det er ikke lurest å lage FPS. For er det noe som fungerer best på både PC og konsoll så er det 3rd person spill. I tillegg er jeg overbevist om at skulle X-Com først være noe annet enn turnbased strategi, så er nok 3rd person den beste måten å kunne kombinere mest mulig av de gode gamle X-Com elementene (Research, Geoscape, base bygging, UFO nedskytninger, terror mål, velge hvor du vil dra) samtidig som det er noe helt nytt.

Lenke til kommentar

så er nok 3rd person den beste måten å kunne kombinere mest mulig av de gode gamle X-Com elementene

 

Som jeg allerede har nevnt i tråden, finnes det et 3rd person shooter spill i X-Com serien. Det heter X-Com Enforcer, og suger max. Til og med X-Com Interceptor er et knallspill i forhold, og det sier litt.

Lenke til kommentar

så er nok 3rd person den beste måten å kunne kombinere mest mulig av de gode gamle X-Com elementene

 

Som jeg allerede har nevnt i tråden, finnes det et 3rd person shooter spill i X-Com serien. Det heter X-Com Enforcer, og suger max. Til og med X-Com Interceptor er et knallspill i forhold, og det sier litt.

Er full klar over det, men mye har skjedd siden den gang. Det kan fungere, men det forutsetter selvsagt at det gjøres riktig. :p

Lenke til kommentar

 

Ingen bryr seg om strategi spill bortsett fra noen få PC nerder. Strategi spill på konsoll selger ikke i det hele tatt. Ikke en gang Halo Wars solgte særlig bra.

 

Latterlige fjortis. Etter å ha spilt i 27 år (er nå 37) av alt som kan tenkes av sjangerer, så er det strategi som virkelig gir utfordring og spillglede. FPS = amfetamin, eller ADHD eller liten hjerne. Gjerne alt på en gang. Pek på noe og klikk, pek på noe og klkk, pek på noe og klikk. Gjenta 100.000 ganger så har du en FPS. zzzzz

 

Hvis PS3 og 360 hadde begynt å selge mus til konsollene sine skulle man sett en ny æra i salgstall av strategi på konsoll.

Lenke til kommentar

Joda, det er dumt at nye Xcom blir FPS. Jeg er fremdeles litt interessert i om de styrer med den research-biten fremdeles da eller det som er igjen i strategikjernen kun er at man kan velge hvor man vil gå og skyte skapningene.

 

Nå har jeg også UFO-extraterrestrials liggende, men det fungerer dårlig på min 8 år gamle XP-maskin. Noe som har spilt det? Det skulle jo være en oppdatert (grafisk sett) utgave av gode gamle XCOM og UFO...

Lenke til kommentar

 

Ingen bryr seg om strategi spill bortsett fra noen få PC nerder. Strategi spill på konsoll selger ikke i det hele tatt. Ikke en gang Halo Wars solgte særlig bra.

 

Latterlige fjortis. Etter å ha spilt i 27 år (er nå 37) av alt som kan tenkes av sjangerer, så er det strategi som virkelig gir utfordring og spillglede. FPS = amfetamin, eller ADHD eller liten hjerne. Gjerne alt på en gang. Pek på noe og klikk, pek på noe og klkk, pek på noe og klikk. Gjenta 100.000 ganger så har du en FPS. zzzzz

 

Hvis PS3 og 360 hadde begynt å selge mus til konsollene sine skulle man sett en ny æra i salgstall av strategi på konsoll.

 

Og jeg er eldre enn deg. Strategi er for spesielt interesserte, akkurat som jrpg's. Hvis man er interessert i selge spillet sitt på konsoll så lager man ikke et strategi spill. Enkelt og greit.

 

De som bryr seg om den sjangeren spiller allerede på PC.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

First look + skjermbilder fra GamesRadar.

 

Skulle heller ønske at dette var en ny franchise, og så kunne dem leigd inn Sega-teamet som lagde Valkyria Chronicles til å lage ett skikkelig squadbasert XCom.

Det spillet ga meg samme god-feelingen som XCom, og solgte 0,9 millioner på PS3 alene, så om de gutta hadde gått multiplattform, med samme spill-motoren tror jeg de kunne gjort det bra. :)

 

Men vi får ta til takke med hva vi får, selv om jeg er litt skeptisk. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Noen som faktisk leste artikkelen?

 

"I XCOM får man styre en FBI-agent som har fått oppgaven med å identifisere og eliminere en voksende trussel fra en ukjent fiende. Utviklerne håper førstepersonsperspektivet vil la spillerne "føle spenningen og frykten som kommer av å kjempe mot en ukjent fiende som på voldelig vis trenger seg inn i vår verden"."

 

Blir ikke noe squadbasert dette her. Jeg vil tippe System Shock og Bioshock i x-com verdenen. Det lover ikke bra.

 

Og btw, for tullingen som ikke tror strategi selger: Du har hørt om et lite spill kalt StarCraft? :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har den første traileren dukket opp på her på Gametrailers.

Virker som et litt artig spill, men har særdeles lite med X-Com å gjøre. Spør du meg burde de heller byttet tittelen til f.eks "Invasion from Mars" i sånn klassisk 60-talls font. Akkurat passe cheesy i forhold til sci-fi på 60-tallet. Ville etter min mening passet mye bedre med selve settingen i spillet.

For sånn som det er nå, føles det ut som de bare prøver å få lurt til seg X-Com fanbasen til å kjøpe spillet ved å gi det ut med navnet XCom.

 

Når det gjelder selv spillet sitter jeg igjen med en følelse av X-Files anno 1960-tallet.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Har lest en god del om X-Com, og så vidt jeg har fått med meg...

 

* Du styrer en FBI-agent, men har to folk med på laget. Disse er 100% AI styrte.

* Du har én base. Verken mer eller mindre.

* Du velger oppdrag selv, akkurat som i de gamle.

* Når du er på oppdrag er du først og fremst der for å finne bevis på at romvesen eksisterer, samt å finne en vei å drepe de på. Vanlige våpen fungerer sjelden. Skyter du en slimklatt vil den bare bli til mange små slimklatter før den setter seg sammen igjen. I stedet må du finne opp en granat som setter fyr på den. (molotov cocktail, anyone? :p

* Alle fiendene er nye. Altså ingen sectoider. :(

* Det foregår på 50-tallet og er mer eller mindre en forgjenger til de første, men har lite sammenheng med dem.

* For å komme deg til oppdragene må du kjøre en bil. Håper inderlig det ikke betyr vi må styre selv. Grøsser med tanken...

 

Alt i alt har det en og annen detalje fra de gamle spillene, men svært lite sammenheng med dem.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Litt rart at de skal lage FPS, men jeg har ikke mistet helt trua fordiom. Det kan bli bra hvis de lager et FPS spill lignende bioshock, men taktikk er en veldig viktig del av X-com.

 

Men det er en grunn til at de f.eks ikke har forandret så veldig mye i Civilization. Alltid vært turnbased bare forbedret grafikk og små endringer i gameplay.

 

Vi får håpe at det leverer, men de må ikke glemme hva som gjorde X-Com bra.

 

- Taktikk

- Forsking

- Spenning/Thriller

- Kjøp/salg

- Skyte ned UFO

- Under vann, på land, fjell, skog, alle miljøer burde være med her syntes jeg.

 

Kanskje hvis de f.eks legger opp til at man må legge taktikken før man starter missions som i Rainbow Six? Men kanskje ikke på akuratt samme måten da, men nesten ... :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...