Gå til innhold

Første bladservere med Power7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg skjønner er POWER7 binærkompatibel med sine forgjengere.

 

Endringer fra POWER6 er ting som (tilbake til) out-of-order execution og on-die level3 cache (eDRAM).

 

IBM påstår at de har en mer balansert kombinasjon av klokkefrekvens, kjerner og cache med Power7. Det kan virke som at mye av "magien" bak Power7 er knyttet til cache og minnehåndtering.

 

Gleder meg stort til å se om hw.no kan gi oss noe konkret om ytelse med linux på Power7 i nær fremtid.

Lenke til kommentar

Gleder meg stort til å se om hw.no kan gi oss noe konkret om ytelse med linux på Power7 i nær fremtid.

 

Du kan regne med at Linux-ytelsen er noe av den samme som for AIX6.1. Se for eksempel her:

http://www-03.ibm.com/systems/bladecenter/hardware/servers/ps700series/perfdata.html

 

Du har sikkert rett, og jeg uttrykte meg difust. Det jeg syns er spennende er om ytelsen med "real life" applikasjoner (for hele systemet, ikke bare ren prosessorkraft) er såpass høy at de nye Power bladene kan finne seg en posisjon i overkant av de beste intel bladene.

 

Der mid-range Power løsningene til IBM er så kostbare at de ikke finner veien inn i det normale norske serverrom, er Power bladene priset slik at de er en opsjon i en rekke situasjoner. Jeg har også blitt veldig glad i soliditeten og "den bare fortsetter å virke lenge etter at den er avskrevet" effekten pSeries gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...