Gå til innhold

Test: Microsoft Sidewinder X4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som et tastatur som kan fungere ypperlig til ordentlig kontorbruk også. Makroknapene kan jo selvsagt benyttes i Word, Photoshop, Excel, Outlook osv. også. Hadde det ikke vært for generelt dårlig erfaring med Microsoft-tastatur, skulle jeg vurdert et.

 

 

Dere skriver i artikkelen:

Programvaren er av den meget enkle sorten. I bunn og grunn er det bare en liten utvidelse, en ny fane, til de normale tastatur-innstillingene i Windows. Grafisk spennende eller unikt brukervennlig kan vi ikke si at dette er, men det gjør definitivt nytten.

Det er akkurat slik tastatur- og musedrivere bør være. Her har Logitech noe å lære, mener jeg.

 

Edit: Egentlig så har vel de fleste noe å lære her, siden det virker som det går sport i å lage "kule og spennende" driver-programvarer. Latterlig, etter mitt enkle skjønn, men det får så være.

Endret av OML
Lenke til kommentar

Edit: Egentlig så har vel de fleste noe å lære her, siden det virker som det går sport i å lage "kule og spennende" driver-programvarer. Latterlig, etter mitt enkle skjønn, men det får så være.

 

Enig der. Mye lettere og bruke software som ikke er dilla opp med masse avansert tull. Like måten det er med X5 musa mi. Lett og finne fram, enkelt og lage makro...

Lenke til kommentar

Jeg har X6 versionen, er kanon fornøyd. Solid tastatur. Men den lager jo støy på tastinga. Om det er samme tastinga på denne som X6 så tror jeg de meiner med "myk" er at selve det å trykke ned tasten er myk og har ikke et "click" punkt. Veldig jevn. Har brukt den i over 1år nå å tastene er like gode som de var ny.

 

Men stille er den ikke.

Lenke til kommentar

Prøvde dette tastaturet i et par timer. Ble drit lei av det og pælma det i gulvet. Alt utenom Intelli Explorer 3.0 av hardware fra Microsoft har vært en gedigen skuffelse. Fatter ikke hvordan man kan lange så elendige tastaturer med ressursene de har. Knappene er av latterlig kvalitet og dårlig plassert. Man kan kanskje si at det vil hjelpe med no tilvenning, men tror jeg ville ha blitt mer fornøyd med et av Logitech-tastaturene i 100 kronersklassen, disse riktignok uten macro taster. Og jeg vet ikke hva jeg skal si om media tastene. Windows Media Player som standard avspillingsprogram uten noen instillinger for å kunne styre andre som foobar2000, WinAmp, Spotift, WiMP. Virkelig? Har hørt man kan legge inn tredjeparts script for å fikse dette, men allikevel, dette er elendig.

 

Til gaming + generelt bruk ville jeg heller ha gått for Steelkeys 6G/7G eller Logitech G110/G15/G19.

Lenke til kommentar
Myke taster

Betyr det at de lager lite lyd når man taster i vei?

Myke som i at selve trykket, når du presser en tast ned, er mykt. Tastene sklir jevt ned, og ikke i harde sted. Lyd er det som nevt litt av, dette er ikke det tastaturet på markedet med lavest lydnivå.

 

 

 

Lenke til kommentar

Ting som ikke nevnes i testen :

 

*Er tastaturet spillsafe? Dvs tåler det cola søl eller at man har et uhell med kaffekoppen en tidlig morgen?

*Hvor mange taster kan man holde inn samtidlig?

 

I tillegg synnes jeg det ikke kommer godt nok fram i testen om tastaturet er av den støyende typen , tastaturet jeg skriver på til daglig er av den typen hvor man hører hvert enketl tastetrykk og utvilsomt kan noen mislike dette, derfor anbefaler jeg at det kanskje bør vurderes å ta opp en lydfil av hvordan dette oppleves.

 

Hadde vært veldig fint om Nilsen kan svare på disse to spørsmålene som jeg nevnte over siden jeg føler at testen mangler disse to punktene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må du drenere lommeboka for å få fatt på et godt produkt?

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/microsoft_sidewinder_x4/75779" title="Test: Microsoft Sidewinder X4">Les mer</a>

 

Hvordan drenerer man en lommebok? Er det negativt å drenere en lommebok?

 

Drenering har med å lede bort vann eller væske å gjøre.

Det er utrolig dyrt å legge drenering. For å gjøre et raskt overslag er det vanlig å regne 1000kr per meter.

 

Lommeboken er ikke egnet for å lede vann gjennom.

 

Hvilket betyr: Dropp dreneringen og heller kjøp produktet.

Lenke til kommentar

Ting som ikke nevnes i testen :

 

*Er tastaturet spillsafe? Dvs tåler det cola søl eller at man har et uhell med kaffekoppen en tidlig morgen?

*Hvor mange taster kan man holde inn samtidlig?

 

I tillegg synnes jeg det ikke kommer godt nok fram i testen om tastaturet er av den støyende typen , tastaturet jeg skriver på til daglig er av den typen hvor man hører hvert enketl tastetrykk og utvilsomt kan noen mislike dette, derfor anbefaler jeg at det kanskje bør vurderes å ta opp en lydfil av hvordan dette oppleves.

 

Hadde vært veldig fint om Nilsen kan svare på disse to spørsmålene som jeg nevnte over siden jeg føler at testen mangler disse to punktene.

 

Rakker'n, der var det et par punkter jeg hadde utelat. Takk!

 

 

- Tastaturet har dryppkanaler som leder vannet ut på undersiden

 

- Nøyaktig hvor mange taster du kan holde inne aner jeg ikke, men vi snakker fort om 15-20, om ikke mer. Stort mer enn 15 var litt vrient for meg å teste.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Til gaming + generelt bruk ville jeg heller ha gått for Steelkeys 6G/7G eller Logitech G110/G15/G19.

 

Annbefaler ikke G15 i alle fall. Kjøpte tastaturet for rundt 5 månder siden. Har ikke opplevd værre tastatur når det kommer til følsomhet.

 

Når jeg skriver inn passordet mitt på gmail så misstolker tastaturet tastetrykkene mine. Og dermed virker feks ikke Shift av og til.

 

Når jeg spiller spill må jeg tilvenne meg med og trykke hardere enn mitt gammle Microsoft tastatur.

 

Jeg har en Microsoft Sidewinder mus. Annbefales ikke da støv enkelt fester seg rundt hullet å får musen til og stoppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...