Gå til innhold

Xbox 360 med USB-minne (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en SanDisk 16 Gigabytes minnepenn. Regner med at denne fungerer helt fint i Xbox'en ettersom det er de som lager Xbox' egne minnepenner. Eller?

Nei, for din minnepenn ble sikkert laget før Xbox-minnepennene var aktuelt.

Din vil nok fungere som en helt vanlig minnepenn.

Lenke til kommentar

Testet den nå og fungerte helt fint. Fikk valget om jeg ville bruke hele kapasiteten til Xbox-innhold, men valgte å velge selv hvor mye som skulle brukes til Xbox'en. Valgte 10 GB. Så nå blir det ikke noen ny HDD før neste generasjons konsoller. :wee:

Lenke til kommentar

Neineinei. Det er jo det "nyheten" handler om. At man nå (til forskjell fra å være låst til MS minnekort) kan bruke hvilke som helst minnepinner, laget av hvem som helst, på xbox 360. At man må kjøre en form for formatering eller "klargjøring" eller whatnot første gang man stapper i pinnen er egentlig likegyldig.

 

Synes det her er en super oppdatering jeg kommer til å benytte meg av. Digg å få 16GB til med lagring, pluss at det er lett å lage sikkerhetskopier av savegames etc.

 

Man kan klage på at man bare får utnyttet 16GB, og at man ikke kan utnytte eksterne USB-harddisker, men man kan også bare ta i mot denne gratis oppdateringen med et smil og enten benytte seg av den eller ikke. Dessuten er det mulig å smelle inn 200+GB disker i xboksen, om man gidder å knote litt selv. (for ja, MS originaldisken er latterlig dyr)

 

Jeg har fortsatt 20GB versjonen av xburken, så jeg sniker lett inn en minnepinne til litt diverse pjus. Hvem har ikke en drøss med sånne liggende uansett :)

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Nå må MS snart slutte med tullete begrensninger rundt lagringsenheter.

Rådyre propritære harddisker og maks 16GB for USB enhet? For noe soseri.

 

På PS3 kan jeg koble til en 500GB USB HDD og ta full backup i tilfelle uhellet skulle være ute (som skjer med harddisker fra tid til annen).

 

MS...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Uhm, MS skal vel ikke tjene penger på minnepinner, det er vel hele poenget her. Du kan bruke hva du vil.

 

Em? Trodde det stod vi MÅTTE ha microsoft's egne minnepenner jeg.. grådige drittsekker der ass..

 

Ja, så grådige de er som lar folk bruke HVILKEN USB PENN SOM HELST...

 

Helt utrolig hva folk klarer å klage på. Dette er en kjempeløsning for 360 arcade eiere og de med 20gb harddisk f.eks og kunne tenkt seg litt mer plass.

 

Men dette er vel vanskelig for deg å skjønne siden fanboyen i deg ikke klarer å tenke særlig rasjonelt.

Lenke til kommentar

Nå må MS snart slutte med tullete begrensninger rundt lagringsenheter.

Rådyre propritære harddisker og maks 16GB for USB enhet? For noe soseri.

 

På PS3 kan jeg koble til en 500GB USB HDD og ta full backup i tilfelle uhellet skulle være ute (som skjer med harddisker fra tid til annen).

 

MS...

 

Men du får ikke kjøpt PS3 uten harddisk så hvis du bytter den ut med en ny så har i realiteten betalt for 2 harddisker. Med 360 kan du alle fall kjøpe uten harddisk og velge selv hva du vil bruke som lagring.

 

Så i praksis så er ikke Sony sin løsning noe bedre for de aller fleste brukere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...