Gå til innhold

Spesialeffekter til bildene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glans/speil? Tenker du på lens flarene laget i Knoll Light Factory? :)

 

Uansett, Optical Flares fra Videocopilot gjør rent bord med Knoll Light Factory for en mye lavere pris.

 

Og det er ikke Knoll Light Factory som koster $149 og blir omtalt i denne artikkelen, men pluginen til Photoshop. Denne byr ikke på de samme mulighetene som Knoll Light Factory Pro til $399.

Lenke til kommentar

Likte hva som ble gjort på de øverste bildene og i den filmen, men dette er da vel ikke vanskelig å gjøre manuelt i Photoshop, er det det da?

 

Har laget meg en god samling kurver selv, og syntes de kommer ganske nære, og det er uten store kunnskaper. Lær heller å fiske sier nå jeg da :)

Lenke til kommentar

Bare lek deg litt med curves. Det er kjempe enkelt, her er noen eksempler på mitt første forsøk.

 

Bilde 1 er fem eksempler på single curve layers. Kanskje dratt litt hardt i spakene, men det for ihvertfall frem effekten skikkelig.

 

På bilde 2 har jeg bare kopiert over tre kurver (de tre første fra bilde 1), og redusert effekten litt etter behov.

 

Syntes det ble helt ok resultat hvertfall med tanke på hvor enkelt det var. Med kurver har du 100% kontroll og.

 

Legger ved Photoshop fila med kurvene jeg, så kan du/dere leke og lære litt :) Eneste jeg har gjort.

 

Fake edit: Nei, det lot seg ikke gjøre å legge til Photoshop filer :( Jaja, bare å spørre om dere vil ha den.

post-184591-1270663544,9865_thumb.jpg

post-184591-1270663560,8087_thumb.jpg

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...