Gå til innhold

Sniktitt: Samsung NX10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

En grundig test er gjennomført av Photography Blog som er Diwa medlem. Resultat Highly Recommended: http://www.photographyblog.com/reviews/samsung_nx10_review/

 

PS: Kommentaren din over: "Det er riktignok tegn til bevegelsesuskarphet i bildet, men ikke slik at det er noe problem."

 

Denne kommentaren kan forstås på en slik måte at det er en svakhet ved kamera.

 

Med lukkertid på 1/13 sekund er sannsynligheten for uskarpe bilder stor uavhengig av hvilket kamera man benytter. Fotografen vil få problemer med å holde kamera rolig nok uten stativ, og når motivet er en katt som man ikke kan kommandere til å sitte helt rolig, vil man med STOR sannsynlighet få et bilde som ikke er optimalt på skarphet.

 

Det blir da feil å vinkle det på en måte som gjør at de som ikke kjenner til lukkertidens påvirkning på bildet kan tro at det er kameraets feil.

 

PS2: Jeg er ikke sint (bare veldig, veldig skuffet) :)

Jeg ville bare få frem dette siden du tidlig skrev følgende "Bildeutsnittene nedenfor er tatt på frihånd og er på grunn av en noe ustabil fotograf dermed ikke direkte sammenlignbare med hensyn til skarphet og detaljgjengivelse, men de forteller likevel en interessant historie når det gjelder støy og fargegjengivelse."

Skarphet og detaljgjengivelse er viktig, og det er derfor viktig å påse at man har riktige lysforhold og instillinger når man skal gjennomføre noe som kan anses som en test.

 

Når det er sagt så gleder jeg meg til en grundig test fra dere. Det virker som et spennende kamera.

Lenke til kommentar

Aetius, jeg vet de kaller det "Sniktitt" og at det ikke "skal" anses som en test, men det er nok mange som gjør seg opp en mening når det "fikk et kort besøk på testlabben".

 

Det gir artikkelen mer tyngde og kanskje på feil grunnlag med tanke på hvordan den øvre delen av sniktitten ble gjennomført.

 

Når jeg ser at DIWA testen jeg refererte til gir kameraet Highly Recommended så gir dette en følelse av "hasteartikkel" for å kunne komme tidlig ut med en mening som kanskje, muligens, ikke gir riktig inntrykk av kamera.

 

Vel, det er en tanke i hvert fall.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...