Gå til innhold

Hvordan spille av 1080p hd mkv filer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker VLC med K-Lite codek pack. spiller 1080p MKV fint her uten lagg

 

Forterll meg gjerne hvordan du bruker "VLC med K-lite"

 

(Tror ikke det, nei .... :green: )

 

------------

 

Trådstarter: Fjern all codecer og spesielt codec pakker. Les litt rund, og velg noen bestemte codecer - men ikke flere - og i hvert fall ikke flere pakker!

4

MPC-HC med DXVA støtte er nok det greiste, om du ikke ønsker å bruke noen form for mediacenter. Evt kan du prøve en trail-versjon av PowerDVD.

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Bruker VLC med K-Lite codek pack. spiller 1080p MKV fint her uten lagg

 

Forterll meg gjerne hvordan du bruker "VLC med K-lite"

 

(Tror ikke det, nei .... :green: )

 

------------

 

Trådstarter: Fjern all codecer og spesielt codec pakker. Les litt rund, og velg noen bestemte codecer - men ikke flere - og i hvert fall ikke flere pakker!

4

MPC-HC med DXVA støtte er nok det greiste, om du ikke ønsker å bruke noen form for mediacenter. Evt kan du prøve en trail-versjon av PowerDVD.

 

Er jeg garantert at PowerDVD vil funke? for bukta finnes alltid.

Lenke til kommentar

Legg inn k-lite mega codec pack. Dette er den største codecpakken som finnes på nett går jeg ut i fra. Spiller det absolutt meste. Bare pass på sånn at du ikke har to eller flere av de samme codecene, for da går ting dårlig. Hold deg til en stor pakke og hvis det er noe spesiellt du er ute etter, innstalerer du enkeltcodecer.

 

PS! Har ingenting å si hvilken mediaspiller du bruker. Har du codecene lastet ned, fungerer de på enhver spiller!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Legg inn k-lite mega codec pack. Dette er den største codecpakken som finnes på nett går jeg ut i fra. Spiller det absolutt meste. Bare pass på sånn at du ikke har to eller flere av de samme codecene, for da går ting dårlig. Hold deg til en stor pakke og hvis det er noe spesiellt du er ute etter, innstalerer du enkeltcodecer.

 

PS! Har ingenting å si hvilken mediaspiller du bruker. Har du codecene lastet ned, fungerer de på enhver spiller!

 

Det er akkurat sånne codec packs som skaper problemer.

Du mister kontrollen på hvilken codec som er i bruk.

 

Men for å få kontrollen igjen kan du bruke graphstudio:

http://dev.monogram.sk/websvn/filedetails.php?repname=graphstudio&path=%2Ftrunk%2Fbin%2Fgraphstudio.exe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...