Gå til innhold

Artikkel: Eriks utstyrsvalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erik: Kan du anslå kjapt i prosent, hvor mye du tror du vil bruke de ulike objektivene så du kan sammenligne (f.eks med Exposureplot) om du har brukt utstyret slik du antok? Uten faste tall på forhånd blir det vanskeligere i ettertid å gjette på hva man trodde før turen.

Lenke til kommentar

Ser ut til å bli en spennende tur:)

 

Men hvorfor bruker du ikke en Canon 70-300 IS? Er den underlegen Tamronen? Ser vekten nesten er den samme, men den er ikke like allsidig, så om det er hovedargumentet så ser jeg det poenget...

 

Over til sekken du har valgt. Hvordan får du en dagssekkpakning i den sekken i tillegg til kamerautstyret? Liten regnjakke, ekstra sokker, vann, mat. Er det plass til det, for det ser ikke ut til å være det? Hvorfor ikke bruke en Fastpack 250/350? Jeg har 250 og er veldig fornøyd. Den tar kamerautstyret du tenker å bruke, vannflaske og har plass i topplokket til en vinterbergansjakke (som er altfor stor for ditt bruk) + bittelitt ekstra (mat?).

Hoftebeltet på fastpack er litt smalt og gir for lite støtte egentlig, men har gått rundt med den på halvdag og heldagsturer med god komfort. Lett kameratilgang via en lomme på siden som er veldig praktisk.

 

 

GOD TUR:)

 

 

Lenke til kommentar

Akamredaksjonen er i bushen i Bolivia, og her er hva Erik har valgt å ta med seg av utstyr, og hvorfor.

 

<a href="http://www.akam.no/artikler/eriks_utstyrsvalg/75666" title="Artikkel: Eriks utstyrsvalg">Les mer</a>

 

Du nevner at du er svakest dekket på tele, men jeg er nå tilbøyelig til å si at du ligger like svakt an når det gjelder makro. Mellomring er virkelig ikke lett å bruke for å få god makro.

I tillegg så bør du på en slik tur uansett ha et ekstra kamera som backup, så hvorfor ikke droppe 18-200 linsen , eller hva det var for noe og ha med et ekstra kamera og en 100 mm makro linse eller lignende.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter å ha kikket nøyere etter på Think Tank Speed Racer på nettet trekker jeg tilbake noe av utsagnet mitt;) Ser ganske bra ut og gir god tilgang til objektivene i forhold til en sekk i tillegg til at den sitter bra med magebelte og har en skulderstropp....

 

Hvordan går turen?

 

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...