Gå til innhold

De grønnkledde er på plass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør ikke være en "bombe" (no phun intended) at forsvarets stadig mer IKT fokuserte mennesker fatter interesse for en samlig av det ypperste(??) av nerder. Skjult blant evigvarige gamere finnes det talenter med god forståelse for taktikk og teknikk, samhandling og evne til konsentrasjon. Enten så havner de ypperste hjernene i det private næringslivet, eller så stjeler kanskje forsvaret de? Privat næringsliv bruker enorme resurser på å nå de beste folkene, så det er helt naturlig at forsvaret også gjør det samme.

 

Bytt ut cola og grandis med melk og Bjørns havregryn. Legg på litt fysisk fostring, så er hallen fylt med elitesoldater :ph34r:

Lenke til kommentar

"De frister blant annet med gratis kost og losji"

 

De forteller deg ikke at du må betale ekstra skatt for at du mottar dette!

- (det skal sies at det er rimeligere enn å kjøpe sin egen mat)

Det gjør du jo ikke. Mulig man må skatte for fordelene av å få billig mat og hybel når man er avdelingsbefal (det kjenner jeg ikke reglene rundt), men som BS-elev skatter du ikke på kost, losji eller tjenestetillegg.

Lenke til kommentar

Er det virkelig lurt at militæret setter opp plass her hvor sikker halvparten av bestanden er triggerhappy gamere. Bare de ikke har med seg våpen så går det nok greit :ph34r:

 

Njaa, er mange på TG som i utgangspunktet ikke ønsker seg inn i militæret/førstegangstjeneste/siviltjeneste generelt (inkludert undertegnede).

Jeg syns iallfall at det er kjekt at de kommer for å informere om hva det går ut på - evt. hva man kan velge hvis man blir innkalt til førstegangstjeneste (har over gjennomsnittet interesse for data o.l. - så det at de kommer på TG med IKT-avdelingen er bare et pluss i min bok ^^).

Endret av Kjell-arne
Lenke til kommentar

Ingeniørutdanning i militæret høres egentlig ganske spennende ut. Du får deg mye mosjon, lærer å bli mer selvstendig og disiplinert, blir opplært til å svare kjapt og nøyaktig (kommer alle tid gode ;)) og har det sikkert i tillegg ganske moro. Og selve utdannelsen skal være topp den! Kanskje jeg burde gi noen et spark bak og be dem melde seg på TG!

Lenke til kommentar

Ingentingjør er jo så kjedelig *gjesp*. Nei det var tider da jeg var i infanteriet og fikk pelma ut endel kuler og krutt.

 

Bruttern var nettopp i fårsen, og han fikk løpe rundt med ag3 med rødpunkt den sniken.

 

Nei, det er anbefalt. Har flere kompiser, og treffer stadig vekk på x-militære, og ingen av dem har klagd over et litt annerledes år.

Når man er oppi åra så må man jo tenke 8-16karriære, huslån, billån, kjerring, osv og kan ikke bare dra i skauen ... med mindre de andre tingene ikke interesserer da seff. Men bo på norges mest avsidesliggendes ekke så kult i lengden.

Lenke til kommentar

forklar meg nå, hvordan man skal sette opp kamo med raier, på BETONG er du snill smile.gif

 

... if you can't fix it with ducttape, you can fix it with more ducttape...

... if you can't fix it, you haven't got a big enough hammer...

 

Hadde jeg kjent til dem da jeg var ung, hadde jeg nok muligens prøvd meg der i stedet for kystartilleriet (som jo er nedlagt nå :( )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...