Gå til innhold

[Løst] Hvordan betale regning med Nordea Mastercard?


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan vel ikke betale en faktura direkte med mastercardet vanligvis. Det kan alltids være at du i nettbanken kan velge å legge inn en belastning på mastercardet men tviler på det.

 

Alternativene blir litt omveier. Feks ta ut penger i minibank og betal fakturaen kontant i bank/post.

 

Eller kanskje man kunne f.eks brukt paypal til å belaste mastercardet og så overføre fra paypal til din vanlig lønnskonto?

Lenke til kommentar

saken er at jeg må betale med mastercardet for at forsikringen skal gjelde.

jeg har nok penger til å betale reisen med lønnskonto, men da får jeg jo ikke med reiseforsikringen.

jeg regner med at det samme gjelder om jeg overfører penger via f.eks paypal, så det er nok uaktuellt.

Lenke til kommentar

saken er at jeg må betale med mastercardet for at forsikringen skal gjelde.

 

Det er ikke alle, bare enkelte, kredittkort du kan betale regninger med på denne måten; jeg har kjennskap til to: Coop medlems- og betalingskort, og Gebyrfri Visa.

 

Om Nordea ikke tilbyr dette, og det ville du antakelig klart å finne i nettbanken om de så gjorde, så er vel mest praktiske løsning å spørre den du skal betale til om de kan belaste kortet direkte i stedet, og se bort fra giroen du har fått. Omveier via PayPal eller kontanter ville jeg vært forsiktig med, da blir det som du er inne på vanskelig å bevise at reisen er betalt med kortet.

Lenke til kommentar

saken er at jeg må betale med mastercardet for at forsikringen skal gjelde.

jeg har nok penger til å betale reisen med lønnskonto, men da får jeg jo ikke med reiseforsikringen.

jeg regner med at det samme gjelder om jeg overfører penger via f.eks paypal, så det er nok uaktuellt.

 

Jeg tror ikke forsikringen vil gjelde hvis du betaler reisen som en regning (giro). Da går det ikke som en MasterCard salgstransaksjon i systemene, men regnes om kontantuttak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...