Gå til innhold

Store endringer i Wikipedia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uff, håper ikke de endrer alt for mye i kildekoder osv. Vi driver atm med et c# prosjekt på skolen hvor vi da henter ned mye data om geografiske steder fra bla geonames og wikipedia som da igjen blir satt sammen til html, xml el xhtml og printet til pdf... Noe kjipt om vi må da skrive om koden uka før levering om de endrer noen div navn osv...

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Er det noe jeg virkelig hater med Wikipedia er det at det er absolutt null krysslenking/"samarbeid" mellom de forskjellige språk.

 

Hvorfor i all verden har ikke alle norske artiklene har en lenke til den engelske artikkelen om samme tema, for de som vil lese mer?

 

Og hvorfor søker den ikke på andre språk, om den ikke finner noen oppslag i et søk i den engelske utgaven?

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden har ikke alle norske artiklene har en lenke til den engelske artikkelen om samme tema, for de som vil lese mer?

http://en.wikipedia.org/wiki/Fish

Hva ser du i boksen «languages» i venstremenyen? Under Norsk (bokmål) finner du:

http://no.wikipedia.org/wiki/Fisk

 

Og hvorfor søker den ikke på andre språk, om den ikke finner noen oppslag i et søk i den engelske utgaven?

Søk på noe norsk og du vil finne alternative språk til søket i «languages» boksen til venstre.

Lenke til kommentar

Hah! Har aldri slått meg at det var lenker til samme artikkelen. Jeg har aldri sett noe særlig på venstrekolonnen, fordi jeg alltid har trodd at den ikke hadde noen relasjon til artikkelen, og at listen over språk bare var lenker til forsidden.

 

At heller ikke JrRRr76 visste om dette er jo en sterk indikasjon på at mange ikke er klar over dette. Jeg mener fortsatt at dette bør tydeliggjøres mye bedre. Per i dag drukner jo den engelske linken blant alle andre språk. Det burde vært tydelig lenket til den engelske artikkelen enten i starten eller slutten av selve artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...