Gå til innhold

Bing får nye funksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg for min del meiner at ein søkemotor som rett og slett ikkje finn noko er ganske meiningslaus. Og mi erfaring med bing er nettopp det. Den finn ingen verdens ting, og er derfor fullstenig meininglaus og ubrukelig for meg. Google derimot, er heilt topp, finn det aller meste...

Lenke til kommentar

Er da ikke noe verre enn "googled".

 

Nåtidsbøyingen blir selvfølgelig "bing it" som "google it"

Fortidsbøyingen blir derimot "I binged it" som "I googled it"

 

Og om du ikke finner noe med Bing så må du gjøre noe feil thamule. Har selv ingen problemer med å finne det jeg skal med Bing. At Google er mye bedre enn Bing er motbevist i blindtestene som lå ute på nettet.

Endret av karakas
Lenke til kommentar

"Googled" er så langt jeg vet et verb, det er ikke "Binged", i allefall ikke relatert til søkemotoren Bing. ("Binge" er relatert til å drikke store mengder alkohol f.eks)

Microsoft vil gjerne at det skal bli det på lik linje med "Googled", men er Bing som søkemotor populær nok til å bli et ord folk vil bruke til vanlig?

Jeg har hørt folk her til lands si at de "googlet det på nettet", men jeg har enda tilgode å høre noen si "jeg binget det på nettet"

 

Google har også drevet med lignende produktplassering, så det er ikke noe nytt, selv om Microsoft sitt forsøk ble litt rart da de kun har ca. 3,16% av søkene mot Googles 85,35%.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bing_%28search_engine%29

 

Det blir litt som når den gamle ungdomskolelæreren vil innføre "et nytt kult ord" blant elevene. :)

 

Uansett har Microsoft litt jobb foran seg ser det ut til.

Lenke til kommentar

Ja, googled er ett verb, og det er dette MS vil at binged også skal være, og det er ikke noe i vegen for det. Man trenger da ikke ha noen enorm markedsandel for å bli ett verb, å bruke Bing er å "to bing" jeg ser f.eks. ikke noe ivegen med å si "bing it". Det hørest riktignok litt rart ut å si "bing det", men om du tenker på det så hørest ikke "google det" naturlig ut heller.

Endret av karakas
Lenke til kommentar

Jepp, jeg er enig i det.

Men vi får se om folk tar det i bruk i praksis selv om det brukes lignende ord om helt andre ting allerede.

Det blir også spennende å se hvordan Microsoft vil presentere søkeresultatene. Vil det bli oversiktelig og greit, så folk som er nærmest uvitende angående databruk vil finne frem, eller skal man overlesses med informasjon og valgmuligheter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og om du ikke finner noe med Bing så må du gjøre noe feil thamule. Har selv ingen problemer med å finne det jeg skal med Bing. At Google er mye bedre enn Bing er motbevist i blindtestene som lå ute på nettet.

 

Ingen blindtest på nettet kan motbevise at google er "mye bedre" for alle. Bing er helt ubrukelig på skrivefeil. Nedenfor er eit eksemple der eg har søkt etter bilstereoforumet, men med skrivefeilen 2 stk o'ar. Det kan fort skje på tastaturet.

 

Så kan du vel sjølv få avgjere om google sitt resultat er "mye bedre" :)

Bing

Google

Endret av thamule
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...