Gå til innhold

Full pinne med Medal of Honor (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fortsatt skeptisk til EA, kvalitet er et ukjent ord i det selskapet. Men Ps3 har fortsatt mye å gå på ja, det er først nå at konsollen virkelig kommer i full styrke.

 

Strengt tatt burde den jo ikke ha så enormt mye å gå på 4 år etter release(?). Son har jo dessverre en tendens til å skryte og juge konsollene sine opp i skyene, det gjør fallhøyden i overkant stor.

 

AtW

Lenke til kommentar

og fanboysene til sony er enda verre. det er faen meg få ting jeg er mer lei av å høre enn det konstante skrytinga over hvordan "XXX utnytter PS3 til det maksimale omg!!!" hver JÆVLA gang det kommer et ps3 spill som ser bra ut :thumbdown: MoH: modern warfare ser ut som det kommer til å bli et underholdende spill. grafikken er fin og DICE tar seg av multiplayeren og da har man ihvertfall noe av det jeg ser etter i boks

Lenke til kommentar

Men Ps3 har fortsatt mye å gå på ja, det er først nå at konsollen virkelig kommer i full styrke.

 

Ja, det er jo et allment kjent faktum at utdatert hardware bare blir bedre og kraftigere med årene. Fyrte opp Crysis på en Pentium II som nå har fått modne seg i en del år her om dagen, og du verden hvor det gikk.

Lenke til kommentar

Men Ps3 har fortsatt mye å gå på ja, det er først nå at konsollen virkelig kommer i full styrke.

 

Ja, det er jo et allment kjent faktum at utdatert hardware bare blir bedre og kraftigere med årene. Fyrte opp Crysis på en Pentium II som nå har fått modne seg i en del år her om dagen, og du verden hvor det gikk.

Tror ikke du helt skjønner det. Utviklerene lærer seg konsollen med tiden for å optimalisere spillene. Se på Perfect Dark Zero til Xbox 360, også ser du på Gears of War 2. Der ser du at med tiden så lærer utviklerene seg til å bruke konsollens maksimale ytelse.

Lenke til kommentar

På hvilken måte er sitatet "det er først nå konsollen kommer i full styrke" det samme som at utviklere - særlig førsteparts - har for vane å lære seg å lage stadig bedre grafikk med en konsolls begrensede ressurser jo lengre ut i konsollens livsløp man kommer?

 

Sistnevnte burde være åpenbart for de fleste, siden forskjellen på f.eks. tidlige PS2-titler og de seneste (bl.a. God of War 2) er enorm, og tilsvarende utvikling fant sted på DreamCast, GameCube og den gamle Xboxen. Førstnevnte er svada.

Lenke til kommentar

Feil ordlegging og feil ordlegging. Det høres mer ut som den vanlige klokkertroen PS3-gutta har på at konsollen deres er en slags Pandoras boks av uante grafiske muligheter, som bare ligger et sted inni PS3-en og venter på at noen skal finne den magiske nøkkelen som gjør at det hele springer ut i full blomst. Dette mantraet har blitt gjentatt siden PS3 dukket opp, og kommer sikker til å fortsette å bli det helt til den fases ut.

 

Som teori ser jeg i det store og det hele på dette som i overkant optimistisk, og noe usannsynlig.

Lenke til kommentar

Bare fordi PS3 er lead-plattform, må den selvsagt ta i betraktning styrkene og svakhetene til alle plattformer - uansett hva som er lead-plattform.

Så det blir ikke noen 50GB download på Steam regner jeg med, selv om du kan fint ha spillet så stort på PS3.

 

Dette betyr bare at dem gjør unna det vanskligeste hovedarbeidet på spillmotoren på PS3-buildet først, og tester og forandrer ting i spillet, før dem porter det over til PC/360 etterpå.

Grunnen til dette er at PS3 skiller seg litt ut fra Microsoft-plattformene, og trener mere optimalisert kode pga. maskin-oppbyggingen, og når koden først er optimalisert så flyter det vanligvis som en drøm på PC og 360 også.

 

Så dette betyr ikke at det blir umulig å modde PC-versjonen f.eks, selv om ikke konsoll-versjonene gjør det. Sannsynligvis så betyr det bare at den første-koden skrevet til spillmotoren er mere optimalisert, og du ender kanskje opp med mere minne tilgjengelig når du skal begynne å legge ting og tang. :-/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...