Gå til innhold

CS5 lanseres 12. april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir morro. Gleder meg alltid stort til nye utgivelser av Photoshop, selvom jeg bruker kanskje 10% av programmets muligheter, og jeg bruker programmet daglig.

 

Må nevnes at jeg var svært skuffet i CS4, som ikke hadde muligheten til å høyreklikke på viduene. Jeg forstår fremdeles ikke at de fjernet den funksjonen der. Jeg synes det var så ubehagelig at jeg faktisk gikk over til Cs3 kun pga dette.

 

Uasnett, håper de har fikset dette i neste versjon.

Lenke til kommentar

Jeg er svært missfornøyd med GUI-en til CS4 - håper dette blir endret i CS5.

 

Veldig enig. Det nye vinduopsettet var ikke til å holde ut, men det vel an å disable i menyen noe sted. Problemet var som sagt det at man ikke kunne høyreklikke på viduene for å få opp valg som " resize/duplicate/canvas size"

 

Ble altfor slitsom i lengden å gå inn på alle disse via panelet, for meg som bruker det så mye som jeg gjør.

 

Ellers hadde jeg ikke noe å si på CS4. Hvis de forandrer på dette i CS5 skal jeg gå over umiddelbart, på jobben også. Hvis sjefen godtar forslaget :p

 

edit: Phax, kan du høyreklikke på vinduer i CS4? Ikke si meg det er en måte å enable det på som jeg har oversett :hmm:

Endret av asad
Lenke til kommentar

Veldig enig. Det nye vinduopsettet var ikke til å holde ut, men det vel an å disable i menyen noe sted. Problemet var som sagt det at man ikke kunne høyreklikke på viduene for å få opp valg som " resize/duplicate/canvas size"

 

...

 

edit: Phax, kan du høyreklikke på vinduer i CS4? Ikke si meg det er en måte å enable det på som jeg har oversett :hmm:

 

Hvis du tenker på at vinduene er i tabs så kan du endre dette ja. Og ja jeg kan høyreklikke på vinduene, har ikke måtte endre på noen innstillinger for å få dette til.

 

Høyreklikk er for tungvindt. Bruk Alt Gr + i

Det er så mange hurtigtaster i Photoshop at du trenger egentlig ikke menylinja.

Nå er jo valgene man får på høyreklikkmenyen tett relatert til det verktøyet som du har valgt, og da bruker du jo forhåpentligvis musa eller tegnebrettet uansett for å styre pekeren.. Så å bruk hurtigtaster for disse valgene virker bare mer tungvint for meg. Alt Gr + i gir meg forresten bare image size..?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Nei... Du missforsto. Den hurtigtastkomboen du nevnte, "Alt Gr + i", gir meg image size vinduet og erstatter på ingen måte valgene jeg får ved å høyreklikke i vinduet.

 

Prøv selv å høyreklikk med forskjellige verktøy valgt så skjønner du hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Høyreklikke for å få opp en meny for å velge størrelse på bilde? Det kan ikke jeg.

 

Ja, det er det jeg mener. Phax er du sikker på at du kan få til dette med din Cs4? Dette er igrunn helt avgjørende for meg, ettersom jeg bruker de funksjonene så mye som jeg gjør.

 

Hele poenget er at jeg slipper å ta hånda vekk fra musa.

Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg mener. Phax er du sikker på at du kan få til dette med din Cs4? Dette er igrunn helt avgjørende for meg, ettersom jeg bruker de funksjonene så mye som jeg gjør.

 

Hele poenget er at jeg slipper å ta hånda vekk fra musa.

 

Nei det er ikke den funksjonen jeg mener, slike valg er jo evig mye lettere tilgjengelig via hurtigtaster. Du trenger ikke fjerne hånda fra musa hvis du har to hender. Da kan du bruke den ledige hånden på tastaturet f.eks.

 

Høyreklikk i vinduet gir meg valg relatert til verktøyet jeg har valgt, valg som er relevant for muspekeren. Høyreklikker jeg med brushtool f.eks kan jeg velge størrelse, hardness, etc.

Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg mener. Phax er du sikker på at du kan få til dette med din Cs4? Dette er igrunn helt avgjørende for meg, ettersom jeg bruker de funksjonene så mye som jeg gjør.

 

Hele poenget er at jeg slipper å ta hånda vekk fra musa.

 

Nei det er ikke den funksjonen jeg mener, slike valg er jo evig mye lettere tilgjengelig via hurtigtaster. Du trenger ikke fjerne hånda fra musa hvis du har to hender. Da kan du bruke den ledige hånden på tastaturet f.eks.

 

Høyreklikk i vinduet gir meg valg relatert til verktøyet jeg har valgt, valg som er relevant for muspekeren. Høyreklikker jeg med brushtool f.eks kan jeg velge størrelse, hardness, etc.

 

Ok. Synes bare det var utolig kjekt med den lille boksen her. Har du muligens en link til en fin og oversiktlig side over snarveier i photoshop? Kanskje på tide jeg begynner å venne meg til tastatur-snarveiene.

 

I tilfelle de neste versjonene heller ikke har den funksjonen.

post-7927-1269432052,6329_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Betalte vel ca 3500,- for hele CS4 pakka i student versjon for et år tilbake. Nå er jeg fattig og ikke lenger student, så må nok holde ut med CS4 en stund til :) Holder lenge for meg da. Selv liker jeg også GUIet meget godt.

 

Og til tek.no-nettverket: Det SYKT irriterende "TradeDoubler" annonsen deres gjør musepekeren usynlig... MEGET irriterende!

Lenke til kommentar

Oi, det var jo vilt billig? Betalte vel nesten det dobbelte for upgrade versjon av CS4 Design Premium. Hadde da CS3 fra før av.

Jassågitt? Var det student a? Fullpris for hele pakka er jo sinnssyk, så ja det er jo en god pris, men allikevel mye penger altså!

 

Vel verdt penga spør du meg da :) Har brukt det ganske så mye. Holder nok en del år til også...

Lenke til kommentar

Hehey..... da blir det CS5 Master collection snart (har CS4 med serviceavtale) :)

 

Jeg håper VIRKELIG installern har blitt laget på nytt fra bunnen av. Makan til dritinstallere som adobe bruker skal du lete lenge etter.

 

De er håpløse å skrive deploymentscript for og de er SKIKKELIG nauver på installasjonssiden generelt.

 

Har man f.eks. mappet mine dokumenter (ikke profilen, bare mine dokumenter) til en annen stasjon enn C, nekter den å installere. Har du et annet program oppe, nekter den og installere, eller installerer GARANTERT med feil. Det skal absolutt ingen ting til før adobes installere tryner, noe jeg er rimelig lei av. 

 

Ellers hadde jo 64bit versjoner av flere programmer i Master collection pakken også vært kjekt.

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...