Gå til innhold

Go selger ikke som forventet (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte min første PSP i forrige uke, og valgte en Go. Dette først og fremst fordi jeg ikke liker tanken på å drasse med meg UMD-er. Nedlasting gjør jeg om natta mens den lader. Har kjøpt GoW:CoL og FFVII og skal ha med meg 8-10 filmer når jeg skal til utlandet nå. 16 GB innebygget flash + 16 GB M2-kort holder da en stund. Ser ikke problemet med diskplassen. Hvem spiller mer enn 7-8 spill av gangen? Har ikke testa, men det skal da dessuten gå fint å installere spillet på M2-kortet. Med spill på 1-2 GB gir det 8-16 spill per kort + internminne. Bedre med 10 spill på ett M2-kort enn ett spill på en UMD-disk. Dessuten er maskina 16% lettere og 35% mindre enn PSP-3000, og går faktisk i lomma. Bluetooth gjør det mulig å bruke PS3-stikka til å styre med, samt bruke Bluetooth-headset.

 

Har imidlertidig et par ting å utsette på den: At de har gått fra standard USB til en sånn egen All-In-One drittplugg er forkastelig, og skyveskjermen føles for meg litt løs og slarkete.

Lenke til kommentar

Det at den ikke selger noe særlig har en meget enkel forklaring - den selges ikke av de største elektroforhandlerne rundt i verden.

 

Nettopp fordi at sony's veiledende priser = svært svært lav inntjening til forhandler. Når forhandler så ikke kan selges spill til maskinen, ja så gidder de ikke ha varen.

Lenke til kommentar

Det at den ikke selger noe særlig har en meget enkel forklaring - den selges ikke av de største elektroforhandlerne rundt i verden.

 

Nettopp fordi at sony's veiledende priser = svært svært lav inntjening til forhandler. Når forhandler så ikke kan selges spill til maskinen, ja så gidder de ikke ha varen.

Det + at den er overpriset til de grader i forhold til hva du får. Det kommer få gode spill til den, lagringsplassen er latterlig, maskinvaren blir mer og mer utdatert og på multimediafronten kan den ikke måle seg med dagens enheter. Du får en iPod Touch eller DSi til samme prisen, to mye fetere dingser. Ikke rart Sony sliter med denne.

 

Nei, holder meg til den gamle mursteinen av en PSP jeg har :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

– Vi blir å gå tilbake i tenkeboksen og kommunisere oss i mellom. Jeg sitter her å vurderer flere trekk som kan være aktuelle for det kommende året: Dere vil få se et kraftig fokus fra oss for å bedre "utdanne" og informere kundene. Alt jeg kan si, "følg med". Fordi vi skal finne svaret på gåten.

 

De vil utdanne kundene? Uffda, det var jo ikke så lurt... :p Det kan lett tolkes som at kundene ikke kjøper PSP Go fordi de er idioter som ikke forstår seg på sånn teknologi. :p

Lenke til kommentar

Synest konsollen er genial, kuleste håndholdte denne generasjonen, alt av spill går digitalt (kjempepluss), god lagring til haugevis av spill osv osv..

 

MEN PRISEN FOR SVARTE SVINGENDE!?!? Når elkjøp selger en PSP til 1000kroner inkludert spill så betaler en for svarte ikke 2500 for en slik, latterlig..

 

Også trekker det jo jævli ned at en ikke får cracket den ;)

Lenke til kommentar

At PS2 fortsatt selger så mye er helt utrolig.

 

Ikke rart PSP Go selger dårlig når den ikke finnes i noen butikker eller har noe særlig gode spill. Sony må heller snart lansere en ny generasjon håndholdt og satse skikkelig på egne spillfranchiser til den i stedet for å porte over spill eller lage dårlige versjoner til PSP med en sidehistorie som er mer eller mindre uinteressant.

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt den hvis den hadde hatt en lavere pris. Men da jeg gikk inn i butikken og ble møtt av en prislapp på 2700 var det uaktuelt.

Men forhåpentligvis synker den kraftig i pris samtidig som spillutvalget øker.

 

På en annen side kan det jo hende de annonserer Psp2 på e3, så da venter jeg heller på den :D

Den gamle cracka mursteinen får duge en stund til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...