Gå til innhold

Gir etter for presset? (PS3/PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en av dem som ikke har spilt noe (særlig) Final Fantasy -spill, men kjøpte VII-ern på PSN for ikke så lenge siden, for å undersøke hva alt dette snakket var om.. prøvde litt, men ga opp.. for meg var det altfor utdatert grafikkmessig!

 

Det kommer ofte kommentarer at grafikken ikke er alt, for det er det historien som er, og til en viss grad er jeg enig.. til en viss grad! Det kommer an på.. jeg har tatt opp flere eldre spill i

senere tid, og det har fungert både positivt og negativt det.. men, man skal ikke stikke under en stol at det visuelle er av stor betydning i spill, for det er det.. Selvfølgelig, man sitter ikke å ser på pen grafikk i all evighet, hvis det ikke er noen historie eller innlevelse som bærer spillet, men det går også andre veien noe..

 

Med andre ord.. Jeg ser frem til en eventuell remake! :)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt det meste av FF siden nr 3 på NES, og personlig ser jeg ikke hva som var så bra med nr 7.

Tror det har litt med nostalgi å gjøre. FFVII var et av mine første spill innen RPG-sjangeren så jeg har ganske gode minner fra det spillet.

 

Men for å være ærlig syns jeg de burde lage en remake av Chrono Trigger istedet :love:

Lenke til kommentar

Har du prøvd Chrono Trigger på DS? ;)

 

Nostalgi kan ha en del å si, men hvorfor akkurat det spillet? Er det fordi det var det første 3D FF, og dermed det første "mainstream" FF'et? Skulle de laget en remake ville jeg mye heller hatt FF5. Jobbsystemet der med meteorbitene var genialt, og historien meget interessant. Humoren var også bra, og jeg lo godt første gang jeg møtte Cid og Mid der. :p (mest fordi Cid var viktig i FF4)

Lenke til kommentar

Har rundet dette 2 ganger på PlayStation og er i gang igjen på PSP. Har spilt 15 timer og kommet til Rocket Town og Cid. Spillet oppleves faktisk enda bedre enn da jeg spilte gjennom sist, da jeg skjønner mer og mer av hele historien.

 

En remake med nåtidens grafikk, men med samme karakterer, steder, kampsystem og musikk ville vært helt fantastisk! Helt utrolig hva playmo-aktige figurer uten munn kan bringe fram av følelser.

Lenke til kommentar

foretrekker å kalle damen Aerith jeg! Jeg har ønsket en remake av dette spillet i mange år! Kjempe bra spill, få som kan slå denne sjangeren av RPG, Lost Odyssey gjorde etgodt forsøk og var veldig nærme en FF spill opplevelse. Dette er noe å se frem til.

Lenke til kommentar

Hehe ja spillt gjennom xenogears. :) kan si det er veldig langt spill. Front mission 3 er tøfft og ^^ men den er mer som FFtactics (som også er bra).

 

T_T det jeg husker som mest nedtur i Xenogears er når man klarer å komme langt opp i babel tårnet... og så detter ned tilbake til start. :cry:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...