Gå til innhold

Ny og bedre Opera er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å nevne at 10.51 ser veldig pen ut :)

 

Edit:

Bruker personlig opera hjemme for musebevegelsene og "1-9" valget, mens eg bruker chrome på laptoppen for at det er minimalistisk, og autofullfør i adresselinja uten å trenge å trykke seg opp eller ned. Nå har eg faktisk måtte trykke enda et hakk ned (bookmarks får første prioritet i 10.51) i nyeste opera, men kan sikkert ordnes med et lite dykk i innstillingene.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Kan ikke si annet enn at jeg elsker Opera som browser! :D

 

Eneste jeg kan pinpointe som negativt er hvordan Opera håndterer flash i forhold til Firefox, Chrome eller IE. Opera ligger IMHO etter der hvor minne spises opp og så står Opera å henger på 100%cpu på en kjerne. F.eks bare åpne en 5-10 faner som gmail, google calendar, + noen andre små og deretter åpner du VG forside i en siste fane. La PC'en stå over natten så vil all flash reklamen bare gnage på Opera og medføre heng sannsynligvis.

 

Heldigvis har Opera innebygget add blocker som også tar Flash animasjoner. :)

Lenke til kommentar

Synest Opera alltid har hatt problemer med flash. På Youtube må eg ofte laste sida på nytt sidan spelaren heng seg opp.

 

Ja, det er liten tvil om at flash suger lut, og i mine øyne er det vel liten tvil om hvor skylda ligger også. Ryktene vil ha det til at de vil skille ut flash i en egen prosess (på windowsversjonen) så man slipepr at flash drar med seg hele nettleseren når det henger opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg er at når man er inne på en side med galleri og blar fremover står man bom stille nå. Før kunne man bla gjennom bildene på denne måten og unngå å bruke treg flashpopup som sidene legger opp til.

 

Finnes det innstillinger som kan fikse dette, eller har de endret på funksjonen?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Elsker utseendet på Opera <3<3

Jeg har kun merket flash problemer i Linux, men vi får bare glede oss til den nye standarden så slipper vi flash og vi vet jo hvem som kommer til å være først og sist når det gjelden den standarden. Tipper Firefox, Opera og Chrome får støtte leeenge før IE

Lenke til kommentar

Synes det er veldig rart at en liten bugfix-release blir laget egen artikkel til (noe som det ikke er noe galt i) når det ikke engang blir nevnt at Opera Mobile 10 og Opera Mini 5 er ute av beta. Eller er det bare jeg som synes det er flott at den beste nettleseren til mobiltelefoner kommer ut i ny, raskere utgave med nye funksjoner, full touch-støtte og et herlig utseende?

Lenke til kommentar

Synes det er veldig rart at en liten bugfix-release blir laget egen artikkel til (noe som det ikke er noe galt i) når det ikke engang blir nevnt at Opera Mobile 10 og Opera Mini 5 er ute av beta. Eller er det bare jeg som synes det er flott at den beste nettleseren til mobiltelefoner kommer ut i ny, raskere utgave med nye funksjoner, full touch-støtte og et herlig utseende?

Du kan lese test av Opera Mini 5 på den mobilfokuserte søstersiden amobil.no:

http://www.amobil.no/artikler/opera_mini_5/75473

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Elsker utseendet på Opera <3<3

Jeg har kun merket flash problemer i Linux, men vi får bare glede oss til den nye standarden så slipper vi flash og vi vet jo hvem som kommer til å være først og sist når det gjelden den standarden. Tipper Firefox, Opera og Chrome får støtte leeenge før IE

Har ikke IE9 støtte for video taggen da?

 

Jeg sitter og håper at Opera får inn støtte for H.264 og ikke bare Ogg Theora (som den har nå)

Selv er jeg tilhenger av Theora fremfor H.264, men jeg er også litt ole brum.

Lenke til kommentar

Synes det er veldig rart at en liten bugfix-release blir laget egen artikkel til (noe som det ikke er noe galt i) når det ikke engang blir nevnt at Opera Mobile 10 og Opera Mini 5 er ute av beta. Eller er det bare jeg som synes det er flott at den beste nettleseren til mobiltelefoner kommer ut i ny, raskere utgave med nye funksjoner, full touch-støtte og et herlig utseende?

 

Når kommer opera til iphone og ipod touch?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...