Gå til innhold

Lettere å leie fotoutstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Leste litt om det en dag tidligere her og det er jo uten tvil et vågalt prosjekt, men dog interessant dersom det vedvarer.

Håper også at tilgjengeligheten på 4/3-optikk kommer seg etter hvert.

Lenke til kommentar

Synes det virket litt dyrt ja. Jeg sjekket fire av Nikonobjektivene og en ukesleie ligger omtrent på 20-25% av ny pris. Det vil si at én uke koster omtrent det samme som man taper på å kjøpe et objektiv nytt og selge det igjen på bruktmarkedet.

 

Med disse prisene kan jeg aldri tenke meg at særlig mange privatpersoner vil slå til.

Lenke til kommentar

Med disse prisene kan jeg aldri tenke meg at særlig mange privatpersoner vil slå til.

 

Kan ikke se for meg at bedrifter gjør det heller, disse har som regel avtaler og nedsatt pris med selve leverandørene.

 

Tror at dette er et projekt som feiler.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Et eksempel:

lensrentals.com tar $184 (1.100,- NOK) for 4 dager, $245 (1.400,- NOK) for en uke, for Nikon 300/2.8 VRII inkl forsikring. Objektivet kan kjøpes på bhphotovideo.com for $5.200 (31.000,- NOK).

 

objektivleie.no tar 1190 pr døgn (4760 for 4 døgn), 8330 for en uke. Objektivet kan kjøpes på fotovideo.no for 53.895,-

 

Objektivutleie tar inn tilsvarende innkjøpsprisen etter å ha leid ut objektivet i litt over 8 uker, (53895/8330).

Lensrentals tar inn innkjøpsprisen etter drøyt 21 uker (5200/245).

 

Virker som at "noen" tar seg veldig godt betalt her...

 

Håper på litt konkuranse i markedet...

/Jan

Lenke til kommentar

Nei, dette var dyrt. Ser ikke logikken.

 

Du kan jo heller kjøpe kamera fra nettet og benytte 2uker returretten. Eller fra en annen butikk som tilgyr åpenkjøp. :thumbup:

Er vel heller ditt utsagn som mangler logikk. 2 ukers returrett og åpent kjøp tilbys ikke av denne grunnen. Misbruker man denne muligheten, skyter man seg selv og alle andre i foten.

 

Uansett, hvis butikken har mistanke om at du misbruker 2 ukers returrett eller åpent kjøp, så blir du svartelista hos den butikken. Det samme hvis du benytter disse rettighetene for ofte.

Lenke til kommentar

Greit å vite:

"Egenandel er for tiden kr. 6 000,- ved hvert skadetilfelle..

Egenandel ved skade/tyveri dekkes i slike tilfeller normalt av leietaker

- Mot ekstra betaling, kan utleier tilby forsikring som dekker egenandel."

 

Jeg syns det er rart at prisen for 70-200 2.8 er lik som 17-40. Dette er jo et dobbelt så stort og tungt objektiv med ca dobbel pris, ikke?

- Generelt litt for høye priser syns jeg ja.

Kjøpe ny/brukt og selge igjen = like greit...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...