Gå til innhold

Krise for Bitdefender-brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yepp, ble utsatt jeg. Var helt sykt. Uansett hva du forsøkte å åpne eller gjøre så kom den Trojan.Fake5 melding og filen ble blokkert. Gikk helt amok på forumet til Bit Defender. Heldigvis har jeg ikke den installert på laptoppen.

 

Og maks uflaks så begynte den å slette programmer!

 

Jeg var en av de sikkelig uheldige og måtte reinstallere Windows. :thumbdown:

 

Stoler ikke på Bit Defender lenger nei....hvordan noe som dette kunne komme forbi testing vet ikke jeg. Personlig tror jeg at de fikk nok et svikt på systemet deres...husker en stund tilbake noen klarte jo å hacke inn og få passordene til brukere.

 

Jeg som har 1 år igjen av medlemskapet...jaja. Microsoft Security Essentuals funker bra det!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg merka det. Ploppa opp mye fakealert trojan. Neste morgen når jeg starta maskinen var alle .exe filer borte. Internett driver fungerte heller ikke så var så og si lammet.

 

Heldigvis lå løsningen i å ta en diagnoseoppstart, så fjerne alt av filer som heter BitDefender. Da var ivertfall internett tilbake. Så fikk jeg kamerater til å sende meg .exe filene jeg trengte, samt installere de små tinga.

Lenke til kommentar

Eg er glad eg ikkje bruker antivirus. Eg kjem heller aldri til å bruke antivirus.

 

Er du samme fyren som skreiv "ikke brukt på 15år" innlegget på digi.no?

 

Uansett, tåpelig å ikke gjøre det. Er like dumt som å kjøre bil uten belte.

 

 

Han bruker sikkert Linux eller Mac.

Tåpelig å bruke Windows. Er som å kjøre bil uten brems. :tease:

Lenke til kommentar

 

Han bruker sikkert Linux eller Mac.

Tåpelig å bruke Windows. Er som å kjøre bil uten brems. :tease:

 

Gud den var sakelig....

 

Linux og Mac har begge virus dem også. Mindre ja, men de har. Ikke rart når de består av et så lite % av data verden. Selvfølgelig blir den største mest utsatt.

 

Enansett, dette skal ikke bli enda et "vs" emne.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Eg er glad eg ikkje bruker antivirus. Eg kjem heller aldri til å bruke antivirus.

 

Er du samme fyren som skreiv "ikke brukt på 15år" innlegget på digi.no?

 

Uansett, tåpelig å ikke gjøre det. Er like dumt som å kjøre bil uten belte.

 

Nei, eg har faktisk bare brukt antivirus ein gong. Det var ein gong etter eit lan for 12-år sidan der alle fekk virus.Då brukte eg antivirus til å fjerne.

 

Dum som eg var så stolte eg litt for mykje på kompisane mine. Men eg har lært og har siden den gong og har ikkje blitt infisert ein einaste gong. Hemmelegheita bak min suksess er å bruke open kjeldekode til alt på min Windows maskin, samt oppdatere nettlesaren ofte. Nettlesaren har også proprietære blobber i html koden deaktivert som standardverdi. Eg installere heller ikkje diverse applikasjonar i hytt og pine. Eg bruker webmail frå yahoo/google som filtrerer vekk det meste av drit som kjem på mail.

 

Sjølvsagt kan eg bli infisert med at nokon hacker til installasjonsfilane for åpen kjeldekode applikasjonane. Men det er jo også derfor ein har md5 checksum for å sjekke at installasjonfilane kjem rett frå utviklaren.

 

Å ha antivirus er like dumt som å ha vannpistol til å slukkje brannar med. Branner skjer, men det handlar faktisk meir om å ha ein plan for å forhindre at det skjer, ha ein plan for kva som blir konsekvensane om det skulle skje og kva slags tiltak som må til for å rydde/forhindre at det skjer igjen.

Lenke til kommentar

 

Han bruker sikkert Linux eller Mac.

Tåpelig å bruke Windows. Er som å kjøre bil uten brems. :tease:

 

Gud den var sakelig....

 

Linux og Mac har begge virus dem også. Mindre ja, men de har. Ikke rart når de består av et så lite % av data verden. Selvfølgelig blir den største mest utsatt.

 

Enansett, dette skal ikke bli enda et "vs" emne.

 

Det handlar faktisk ikkje om kva slags plattform som er mest utsett, men kva slags plattform som har dei "dummaste" brukarane. Windows brukarar flest køyrer som "root" og er lite kritisk til å køyre eksekverbare filer. Ein Unix boks er 100 gonger meir verdifull for ein datakriminell ein ein Windows maskin. Andelen Mac og virus er faktisk svært liten enda det er ein god handfull Mac brukarar der ute. Kvifor er ikkje Mac meir utsett når den har også svært mange uvitande brukarar bak skjermen og er i tillegg Unix basert? Fordi Mac brukarar har strengare policy på kva dei installerer på deira maskin.

 

 

Microsoft sjølv brukar heller ikkje antivirus på deira produksjonsplatform.

Lenke til kommentar

Hemmelegheita bak min suksess er å bruke open kjeldekode til alt på min Windows maskin, samt oppdatere nettlesaren ofte. Nettlesaren har også proprietære blobber i html koden deaktivert som standardverdi. Eg installere heller ikkje diverse applikasjonar i hytt og pine. Eg bruker webmail frå yahoo/google som filtrerer vekk det meste av drit som kjem på mail.

 

Sjølvsagt kan eg bli infisert med at nokon hacker til installasjonsfilane for åpen kjeldekode applikasjonane. Men det er jo også derfor ein har md5 checksum for å sjekke at installasjonfilane kjem rett frå utviklaren.

 

Å ha antivirus er like dumt som å ha vannpistol til å slukkje brannar med. Branner skjer, men det handlar faktisk meir om å ha ein plan for å forhindre at det skjer, ha ein plan for kva som blir konsekvensane om det skulle skje og kva slags tiltak som må til for å rydde/forhindre at det skjer igjen.

Jeg tror en del av hemmeligheten, som du sikkert ikke nevnte her, er å unngå å laste ned piratvare.

 

Vil tro det er gjennom cracks til spill/programvare og annet "snacks" de fleste virusene kommer... Og så har man jo selvsagt alle de sikkerhetshullene i InternetExplorer/Windows etc...

Lenke til kommentar

Slenger meg på "anti-antivirus"-gjengen her. Bruker heller ikke sånt. Det gjør maskinen tregere, og jeg vet godt hvordan jeg skal unngå å få virus i første omgang. Har dog likevel Microsoft Security Essentials innstallert på Windows7-maskinen, og gjør en scan annenhver uke eller så. Har skrudd av "real time protection".

 

Scans har ikke funnet noe hittil, og jeg har igrunn ikke vært plaget med virus siden midt på nittitallet engang (ukritisk installasjon av noe tvilsom piratvare).

 

På de andre maskinene mine kjører jeg linux, godt sikret og oppdatert, men uten noen form for antivirus.

Lenke til kommentar

Hi everyone, we wanted to let you know that the issue with Windows 64 bit OS experienced on Saturday was isolated and the update withdrawn shortly afterwards. Very few users have been affected and we apologize for any problems caused. However, those still experiencing issues can get support here:

 

Home users will find solutions here:

www.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/consumer/#638

 

BitDefender Business Client users will find solutions here:

www.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/consumer/#643

 

BitDefender Security for File Servers users will find solutions here:

www.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/consumer/#642

 

For those customers who are not able to find a solution via the support articles, we kindly ask them to contact our support team directly via email, chat, phone or forum at:

 

www.bitdefender.com/site/Main/contactEmail/ for home users

 

www.bitdefender.com/site/Main/contactEmailBusiness/ for business solutions.

 

By stating on the contact form that they are having a Windows 64-bit problem, requests have been escalated and customers are being contacted on the phone by our support team. We are most definitely providing human support in the form of phone, email, and live chat.

 

We strongly advise that users only follow guidance issued by BitDefender representatives, who have the expertise to address the most immediate problems in all configurations.

 

BitDefender is a trusted security software provider for nearly 10 years, during which we have only provide the most secured solutions in the market. We want to assure everyone that this is an isolated case, and that we are working continuously to solve the issues.

 

Best regards,

Alina Anton

BitDefender

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...