Gå til innhold

Slik blir Windows 7 SP1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette er riktig er det bra for MS.

 

Min erfaring derimot er at de fleste større bedrifter kjører XP og kommer nok til å fortsette noen år til.

 

Har nettopp oppgradert 2 PCer på jobben til AMD Phenom II X4 965 og Intel SSD og har installert Windows 7 pro./64 på disse. Så langt har ting gått, jeg har fått over nesten alle programmene uten problemer.

 

Problemene er drivere, mange hardware-leverandører sitter og venter, jeg forstår dem, de har jo tross alt måttet lage drivere for 5x2 MS OS de siste 10 årene (32 og 64 bit) ! og er drittlei fokus på drivere og ikke produkter.

Et eksempel er Xerox Phaser 6110N, den fantes ikke i W7 og etter å ha prøvd alle 64b driverene fra Xerox (W7 ville ikke ha dem, bra det iallfall) ble til slutt løsningen å oppdatere skriverlisten fra MS, da fant jeg den.

Skal jeg gi MS en terning må det bli 5:

Pluss for stabilitet og at de fleste programmer fra W2000/XP fungerer bra

Minus for at XP-programmer som tidligere hadde en "høyreklikk meny" ikke lenger har det uten å få fatt i ny programversjon, de irriterende "Publisher warning" meldingene hver gang jeg kjører et program (som jeg har laget selv!) Et "sikkerhetssystem" som skriker hele tiden blir slått av og er derfor et slag i tomme lufta, eller ekstrem irritasjon for de som har Stalin-IT-avdeling uten admin-rettighet til å slå dritten av.

Lenke til kommentar

Det er jo mange små ting som burde vært fikset. Håper virkelig de tar tak i dette på tross av denne meldingen. Kan jo blant annet nevne den manglende funksjonen for å _la være_ å alltid ha oppgavelinja øverst (taskbar always on top), som jeg i dag må bruke en hack for å få til.

Lenke til kommentar

Som nuffe sier, taskbar always on top uten mulighet for å fjerne det er noe dritt. Jeg ønsker meg også en mulighet for å deaktivere all logging i kontrollpanelet med et (eller noen få) klikk. Slik det er nå må man deaktivere 100 logger manuelt, og 4-5 kan ikke deaktiveres så man må begrense størrelsen og hindre overskriving, og få advarsel hver gang man starter windows.

 

Drivere er også et irritasjonsmoment. Jeg får f.eks. ikke brukt creative X-fi lydkortet mitt fordi siste driveren er til XP fra 2005, og det er ustabilt i W7 (var ikke i Vista).

Lenke til kommentar

Mye forbedringer som må til på Entusiast siden av Win 7 ja.

Språkholdningen i OSet burde ha vært fikset drastisk, personlig tåler jeg win 7 for ca 5 minutter, det er en forbedring fra Vista hvor det gikk 20 sekunder.

 

Sak nr 2 som burde forbedres, feilsøkingen, denne er HÅPLØS i Windows 7.

Lenke til kommentar

Rart hvor lett folk er å tilfredstille. Synes Windows 7 kunne ha godt av å få mer effektivitet når brukeren ber om å få utføre noe. Ofte så henger "timeglasset"/sirkelen nokså lenge før det skjer ting.

 

Regner med det også gjelder for folk som har ganske heftig hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...