Gå til innhold

Test: Nokia 5530 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne lokker som musikktelefon og trykkskjermtelefon, men holder ikke mål på noen av disse feltene.

 

Les mer

 

Merksnodige greier:

 

 

Laber batteritid

5530 Xpressmusic har et batteri på 1000 mAh, og skal klare 14 døgn hviletid eller 4 timer og 54 minutter i samtale. Med greit skjermlys, autosynkronisering av e-post og middels bruk varer batteriet likevel ikke lenger enn et par dager.

 

Dette er ikke veldig lite i utgangspunktet, men når telefonen ikke har super-3G forventer vi lengre batterilevetid.

 

 

Og så går man til pluss-minus listen:

 

– God batterilevetid

 

 

----

Oisann, jeg begynte å redigere innlegget i stedet for å svare. Beklager, det var ikke meningen :p

/Einar

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

Denne lokker som musikktelefon og trykkskjermtelefon, men holder ikke mål på noen av disse feltene.

 

Les mer

 

Merksnodige greier:

 

 

Laber batteritid

5530 Xpressmusic har et batteri på 1000 mAh, og skal klare 14 døgn hviletid eller 4 timer og 54 minutter i samtale. Med greit skjermlys, autosynkronisering av e-post og middels bruk varer batteriet likevel ikke lenger enn et par dager.

 

Dette er ikke veldig lite i utgangspunktet, men når telefonen ikke har super-3G forventer vi lengre batterilevetid.

 

 

Og så går man til pluss-minus listen:

 

– God batterilevetid

 

 

Her har det skjedd noe galt (hang igjen etter faktaboksen fra Vivaz). Korrigert nå. Takk for tips!

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke lest testen, men er et interessant utfall.

 

Mobili.no testet mobilen og ga den karakteren 5.

http://www.mobili.no/tester/nokia-5530-xpressmusic/

 

 

GSMarena.com om lydkvalitet:

Save for the slightly high intermodulation distortion, Nokia 5530 XpressMusic performs excellently in every part of our test. The frequency response is great with the slightly larger number that appears in the table is only due to the extreme heights of the audible range being slightly cut off.

Phonearena.com om lydkvalitet:

Sound quality during audio playback and through the stereo loudspeakers is good, but they are less powerful than the 5800´s.

Kan tyde på at enheten Amobil har testet har en defekt hva gjelder lydkvaliteten.

 

Skal lese testen senere i dag en gang :)

Lenke til kommentar

Må si meg litt uenig med testen. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med telefonen. :)

 

Grunnen til 2-eren er vel muligens at Amobil gav Vivaz kun en 4-er, og sammenlignet med den er vel dette en noe dårligere telefon. Men karakteren til Vivaz er vel i strengeste laget, så denne skulle sikkert hatt en 3-er eller 4-er, hvis man sammenligner den med 5800 for eksempel.

 

Jeg blir ikke klok på Amobil, og denne karakteren forundrer meg virkelig. Hvis en telefon får en 2-er, skal den mangle vesentlige funksjoner, og rett og slett være generelt dårlig på de funksjonene den innehar. Men vi har sett eksempler på rare tester før her på Amobil, men at det nå rammet en Nokia, er nytt.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke lest testen, men er et interessant utfall.

 

Mobili.no testet mobilen og ga den karakteren 5.

http://www.mobili.no/tester/nokia-5530-xpressmusic/

 

 

GSMarena.com om lydkvalitet:

Save for the slightly high intermodulation distortion, Nokia 5530 XpressMusic performs excellently in every part of our test. The frequency response is great with the slightly larger number that appears in the table is only due to the extreme heights of the audible range being slightly cut off.

Phonearena.com om lydkvalitet:

Sound quality during audio playback and through the stereo loudspeakers is good, but they are less powerful than the 5800´s.

Kan tyde på at enheten Amobil har testet har en defekt hva gjelder lydkvaliteten.

 

Skal lese testen senere i dag en gang :)

Les hva GSMarena skriver, og se på måleresultatene deres, og det er relativt åpenbart at Nokia 5530 ikke har spesielt mye å fare med når det gjelder lydkvalitet. Ser bl.a at den har en frekvensresponskurve som er helt elendig.

http://www.gsmarena.com/nokia_5530_xpressmusic-review-387p6.php

Lenke til kommentar

@genser: Kurven skal ideelt sett være flat, langs linjen merket +0. Når frekvenskurven dropper så tydelig i hver ende vil det si at du mister mye av de dypeste basstonene og de øvre diskanttonene. Lydbildet blir mindre balansert, flatere og kjedeligere som resultat.

Et "tilfeldig" eksempel på hvordan kurven bør se ut finner du nederst på denne siden:

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_3gs-review-369p6.php

;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...