Gå til innhold

Anmeldelse: Supreme Commander 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enkeltspiller-biten er riktignok nokså halvhjertet, men så er nå vitterlig strategispill best mot andre. Og her kan jeg gledelig fortelle at Supreme Commander 2 fungerer godt.

 

Men likvel dropper du å nevne at online delen er dass. Ikke har vi chat kannaler, verdens kartet over spill, nedlastbare replays fra kamper, nedlastbare custom maps, muligheter å legge til venner/lage clans, ladder/ranked games, osv. osv. osv.

 

SupCom2 er jo bra, den er mer fart i enn SupCom1. Men om du liker å spille online, så er SupCom1 MYE MYE MYE bedre.

Jeg har begge spillene, og SupCom1 hadde bedre aktivitet online.

 

Ikke kan du "assist" i bygging. Kunn 1 engineer kan bygge et objekt om gangen. Gud så teit.

 

Air er KRAFTIG overpowered, og går du online finne de svært mangen spill med "no air" i beskrivelsen.

Faktisk så spilte jeg igjennom hele singelplayer ved å bare bruke Air.

 

Det er masse sløve feil/tabber i spillet. Den verste er AutoPause på bygg når du ikke har resurs, at disse ikke automatisk starter igjen fører til at du må miromanage mangen bygg om du er som meg og bygger mangen.

 

Kartene er MYE MINDRE enn SupCom1. Alt er klaustrofobisk, selv om du spiller på det største kartet tar det bare minutter før du treffer på fienden.

 

AI er dårlig. Ikke angreper de, ofte trykker jeg at mine tropper skal gå inn mot fienden, men på veien dit gidder de ikke angrepe. Faktisk som oftest nå de kommer til mål står de bare der og tar imot å bli drept!

 

Nei, SupCom2 driter seg ut på mangen flater. Folk pøser ut å bygge Research bygg og poengene kommer fossende inn. Disse poengene burde holdt seg til å tjene via kamp!

 

SupCom2 har blitt dummet ned til C&C nivå. Joda dette betyr at mer folk som liker C&C vil mulig gå over til SupCom2, og ikke minst at dette beviser at folk liker bare disse kjedelige "blueprint" oppskriftene som RTSer sliter med.

 

SupCom var noe nytt, og tørde å gå en annen vei. Med SupCom2 solgte de sjelen bare for å tilfredstille massene. Og det er tragisk å se at folk elsker SupCom2 nå som den er "vanelig". :thumbdown:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Trist at dere ikke klarer å se gjennom hypen og forbi navnet, slik at dere kan anbefale RTS-tilhengere å styre langt, langt unna denne tittelen, slik de burde. Et oppfølger som gjør absolutt alt dårligere enn forgjengeren i et forsøk på å tilpasse seg konsollmarkedet er på ingen måte "svært godt". SupCom 2 hadde i beste fall vært middelmådig også i 2007, og det sier en del.

Lenke til kommentar

Vel jeg var svært skeptisk etter å ha spilt demoen, og kunne sikkert ha skrevet en lignende post som AvidGamer etter mine første timer med spillet. Men etter å ha spilt spillet én dag, og nå nesten to uker, vil jeg si at Supreme Commander 2 er et knakende godt spill. Jeg vil ikke gi det en perfekt score, siden den er reservert til en mer sann oppfølger til SupCom 1, men sammenlignet med de andre strategispillene som har kommet ut de senere årene kan jeg faktisk ikke finne noe bedre.

 

Supreme Commander 2 kombinerer mange av de beste elementene fra enern med et innovativt research-system, og høyere brukervennlighet, uten at spillet blir fordummende og simpelt. Det som er synd er at dette spillet ikke kommer til å selge mer enn en fjerdedel av spill som C&C4.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

Etter å ha lest Gamer.no sin slakting av spillet, og forhørt meg med diverse som har prøvd det og spilt demoen så holder jeg meg LANGT UNNA.

 

8 / 10 er jo faktisk en veldig god karakter å gi et spill, så enten må alle jeg vet om som har prøvd spillet være helt på jordet, ellers så er spillverket utrolig gavmilde i denne anmeldelsen?

 

Merkelig er det jo også hvordan anmeldelsen ikke på noen måte gjenspeiler karakteren som blir gitt til slutt? Regnet med å se noe ala 6 / 10 utifra hva jeg leser, skjønner ikke helt hvor 8 / 10 kommer fra? Hvert fall ikke utifra teksten som er skrevet her..

Lenke til kommentar

Spillet er jo bra, den er morro, rask, og lett å lære. Jeg er enig i at den får 8/10.

 

Det jeg hisser meg over at de har droppet ut alt det som gjorde SupCom så unique fra alle andre RTS. Nå er den bare et C&C klone.

 

Det verste er online, som jeg nevnte, som er utrolig detaljert gjennomført i SupCom, mens SupCom2 pisser i det og bare slenger på et server liste...det hele føles lite gjennomtenkt.

 

Mulig "Chris Taylor’s Kings and Castles", blir bedre?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

RamGuy: Jeg tror aldri jeg har vært så skuffet over et spill i hele mitt liv etter å ha spilt demoen. Jeg gav alikevell spillet en sjanse, og vil si at fullversjonen er vanvittig mye bedre. På metacritic har spilled en score på 79/100, så 8/10 er så nær Spillverket kan komme. Jeg håper virkelig ikke at én tulleanmeldelse skal hindre deg fra å kjøpe spillet. Alle mine venner fra Supcom 1 skrek av smerte over alle endringene da de først prøvde spillet, men ikke en eneste en av dem påstår at det er dårlig i dag.

 

Det verste er online, som jeg nevnte, som er utrolig detaljert gjennomført i SupCom, mens SupCom2 pisser i det og bare slenger på et server liste...det hele føles lite gjennomtenkt.

 

Det er vel ganske opplagt at spillet ble lansert før onlinedelen egentlig var helt ferdig. Det mangler for eksempel rankede matcher, og hvilke servere du ser avhenger av hvilken nedlastings-region du har valgt i steam. Men det nå også ting som fungerer bedre enn gamle GPG-net. Steam-ingame, vennelister og lignende er fullstendig overlengent. I tilegg hadde GPG en vane for å kræsje med jevne mellomrom, tok en evighet å oppdatere og ikke minst var det vanskelig å koble til for mange spillere. I Supcom 2 har jeg ikke hatt problemer med å koble til en eneste spiller, selv med et speedtouch-modem. Gamereplays.org fungere også veldig bra til å se på replays og organisere turneringer, så det eneste jeg egentlig savner er chatrommet. :)

Lenke til kommentar

Bare meg som synes 8/10 virker litt høyt med tanke på at andre anmeldelser gir kun middelmådige karakterer?

 

Men så er anmeldere mennesker og ikke sauer, så det er ikke særlig merkelig.

 

Nordmenn, da spesielt yngre, har mye å lære angående det å verdsette forskjellige synpunkt og perspektiver. Blant annet amerikanerne har mye å lære oss der.

 

Kommentartrådene for tester er et klart tegn på at det er en helt merkelig holdning og forventning til tester og anmeldelser blant endel nordmenn. :)

Lenke til kommentar
Steam-ingame, vennelister og lignende er fullstendig overlengent.

 

Uenig. Jeg er ikke Steam bruker, og hater å bli tvunget å benytte et slikt produkt.

Og som jeg forstår dreier dette seg om "venner". Jeg har ingen, og liker heller å kunne sitte i chat og bli kjent med andre SupCom spillere.

 

 

I tilegg hadde GPG en vane for å kræsje med jevne mellomrom, tok en evighet å oppdatere og ikke minst var det vanskelig å koble til for mange spillere.

 

Aldri hørt om det problemet, har heller aldri opplevd. Mulig problemet ligger hos deg?

Updates går kanon fort, og makser ut min 30MBs linje.

 

 

Gamereplays.org fungere også veldig bra til å se på replays og organisere turneringer, så det eneste jeg egentlig savner er chatrommet. :)

 

Tullete å må gå innom en website. Mye bedre å ha alt sammlet i en plass som i SupCom.

Lenke til kommentar
Uenig. Jeg er ikke Steam bruker, og hater å bli tvunget å benytte et slikt produkt.

Og som jeg forstår dreier dette seg om "venner". Jeg har ingen, og liker heller å kunne sitte i chat og bli kjent med andre SupCom spillere.

 

Hva med dem som hater å måtte bruke GPG-net? Steam støtter veldig mange spill, og det er veldig kjekt å ha ting samlet.

 

Aldri hørt om det problemet, har heller aldri opplevd. Mulig problemet ligger hos deg?]
:lol: Du har aldri hørt om at GPG-net kræsjer eller at folk har problemer med forbindelsen? Hvor mange minutter har du brukt GPG-net? Det er veldig godt kjent blant spillere at GPG-net kræsjer. For at matchmaking skal fungere må man åpne porter (6112 og 9113). Mange snur i døra så fort man må lese seg opp til hvordan man gjør dette. Andre har modemer hvor det å åpne porter ikke fungerer som det skal, mest kjent er dette med modemer fra serine Speedtouch som bla. jeg selv har på hybelen. Strengt tatt er ikke dette spillets feil, men siden SupCom 2 unngår dette fullstendig er det mye enklere.

 

Tullete å må gå innom en website. Mye bedre å ha alt sammlet i en plass som i SupCom.

 

Det er enklere å ha alt samlet ja, men seriøse spillere brukte jo eksterne sider allerede så det er jo ikke akkurat noe nytt. Jeg savner det litt, men det er ikke noe problem.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

Spillverket har mykje å leve opp til Gamer.no som faktisk gav spelet akkurat det fortjente. Supreme Commander 2 er ikkje dårleg, heller ikkje bra som Supreme Commander 1. Supreme Commander 2 er så middelmådig ein kan få det. Liker du C&C så liker du sikkert Supreme Commander 2 då spelene er såpass enkle og omtrent heilt utan strategisk djubde.

 

Til og med TA:Kingdoms var overlegent betre enn Supreme Commander 2

Lenke til kommentar

Ikke spilt noe online, i og med at spillet nekter plent å la meg koble til servere for å spille. Selv syntes jeg kampanjen var svært skuffende, jeg liker lite at plottet slutter med at Cybran redder dagen, da likte jeg bedre måten Forged Alliance gjorde det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Vel bedre med en Supreme Commander C&C klone enn C&C 4 Trash Edition.

 

Men til sist og mest overaskende er at Settlers 7 selv om det krever konstant nettkobling virker å være veldig godt laget :)

 

Se noen videoer og man ser at serien har ambisjoner.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Heatsink:

 

jo spiller suger, bare fordi du bruker fine ord i setningene dine og vi som kritisere ikke gjør, betyr det ikke at C&C klone av en total annihilation / Supcom er bra. Chris Taylor har ødelagt alt som er den serien, pga det forsvant med 1, økonomi systemet 2, grafikken 3, størrelsen på units/kart/tech tree.

 

Pga han vil ha spillet dummet ned til massene som ikke klarte å sette seg inn i 1eren og gjør spillet spillbard på xbox360.

 

Et lite hint at hvis folk er så dumme at de ikke klarer å spille supcom1, så burde de gjerne ikke det heller. ikke gå å ødelegg en perfekt tittel som det var i supcom1.

Lenke til kommentar

Skammelig omtale, hadde forventet meg bedre av denne siden. Man må da klare å se på franchisen, hva som ble gjort feil i første spillet og så hvilke mål de har nådd i forhold til oppfølgeren. I dette tilfelle har de tatt eneren, kledd det nakent og torturert det i en kjeller i midtøsten. Supreme Commander 2 er ikke noe annet enn en tragisk C&C klone, noe vi absolutt ikke trenger flere av, eller flere C&C spill for den saks skyld. Det er en slags nekt om å videreføre RTS sjangeren, de var inne på noe med det første spillet men så ombestemmer de seg.

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg ikke særlig mye lenger. Men, jeg liker dårlig at dere kritiserer C&C, og da spesiellt Red Alert 2 som er min favoritt.

 

Har til gode å ha fulgt med på utviklingen, så det er jo mulig det ligger mye god kritikk i C&C likevel ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...