Gå til innhold

Testkjør IE9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at de har husket å ta med alle sikkerhetshullene i demonstrasjonen ...

 

Hvis man ser på sikkerhetshul i selve nettleseren og ikke tar med ActiveX tillegg vinner jo Firefox med god margin på antall sikkerhetshull, med hele 115 mot IE sine 31.

Skal man tro denne rapporten fra 2008: http://secunia.com/gfx/Secunia2008Report.pdf

 

Så skal man ha noe sikkert ikke bruk IE uten strenge activeX instillinger eller Firefox. Men IE er ikke sååå ille som alle skal ha det til.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Dennis: Det er da velkjent at IE lar hullene stå åpne i gjennomsnitt mye lengre enn andre nettlesere og dermed utgjør en mye større sikkerhetstrussel.

 

Microsoft forteller ikke når det er realistisk at den endelige versjonen av IE9 lanseres, men Microsoft-ekspert Mary Jo Foley tipper dette kan skje neste år.

Ikke før i 2011? Jeg trodde den skulle komme allerede før sommeren i år.

Lenke til kommentar

Hvis man ser på sikkerhetshull i selve nettleseren og ikke tar med ActiveX tillegg vinner jo Firefox med god margin på antall sikkerhetshull, med hele 115 mot IE sine 31.

Skal man tro denne rapporten fra 2008: http://secunia.com/gfx/Secunia2008Report.pdf

 

Så skal man ha noe sikkert ikke bruk IE uten strenge activeX innstillinger eller Firefox. Men IE er ikke sååå ille som alle skal ha det til.

Det som er interessant er hvor mange sikkerhetshull som til enhver tid er upatchet, ikke hvor mange som er funnet. Vi kan vel være enig i at det er bedre med 10 patchede hull enn ett upatchet. Og hvordan er ActiveX innstillingene i IE som standard?

Lenke til kommentar

Hvis man ser på sikkerhetshull i selve nettleseren og ikke tar med ActiveX tillegg vinner jo Firefox med god margin på antall sikkerhetshull, med hele 115 mot IE sine 31.

Skal man tro denne rapporten fra 2008: http://secunia.com/gfx/Secunia2008Report.pdf

 

Så skal man ha noe sikkert ikke bruk IE uten strenge activeX innstillinger eller Firefox. Men IE er ikke sååå ille som alle skal ha det til.

Det som er interessant er hvor mange sikkerhetshull som til enhver tid er upatchet, ikke hvor mange som er funnet. Vi kan vel være enig i at det er bedre med 10 patchede hull enn ett upatchet. Og hvordan er ActiveX innstillingene i IE som standard?

 

I tillegg er det vel interessant hvor lenge disse har vært kjent og upatchet

Lenke til kommentar

For de som ikke har forsøkt Chrome.... så kan den lastes ned her:

http://www.google.com/chrome/?hl=no

 

Bedre layout, enklere, raskere... hva mer kan man ønske seg?

Noe som ikke ser ut som et shareware-program fra sent nitti-tall? Samme med Safari. Bruk native GUI, så er jeg med.

 

Haha enig! Har prøvd Chrome, For stilrent for min smak, å faktisk finne frem ting er også noe herk, i alle fall når følgende innstillinger jeg lette etter ikke eksisterte... Opera på meg ja...

Lenke til kommentar

For en mye grundigere gjennomgang kan jeg anbefale Ars Technica's artikkel.

 

IE9 ser ganske spennende ut, spesielt hardware-aksellerasjon gjennom Direct2D, men det er synd at MS nok en gang henger etter når det gjelder implementasjon av standarder. Jo fortere browsermarkedet adapterer HTML5 fullt og helt, jo bedre. Også synd at denne ikke kommer til XP, da jeg ser for meg mange brukere som klenger seg fast til den gamle dinosauren og nekter å oppgradere på mange år, og dermed blir de sittende fast med IE8. Sukk.

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar

"Klenger seg fast"? Det er bare en uke siden jeg kjøpte NY PC med XP. Det er da bare rett og rimelig at MS ikke skal skyve meg som betalende kunde ut i kulda allerede fra kjøpsdato. XP bør få oppdatert den inkluderte nettleseren i hvert fall et par år etter salgsdato. Ikke at jeg kommer til å bruke IE likevel, men det bør oppdateres for å unngå at folk sinker utviklingen av nettet med gamle IE-versjoner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...