Gå til innhold

Test: Asus M4A785TD-V EVO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JanA, det er ikke noe problem å bruke dette hovedkortet til Photoshop, filmredigering, eller hva det nå skal være. Til den bruken trenger du heller ikke noe sterkere grafikkort, men det er uansett ikke noe problem å sette inn et raskere PCIe-kort i det, om du f.eks. vil ha bedre ytelse i spill. Jeg bruker det selv sammen med et Radeon 5770 (intern grafikk deaktivert), og er godt fornøyd. Uproblematisk og stabilt.

 

Du kan bruke en hvilken som helst AMD AM3-prosessor, Athlon II eller Phenom II, jo dyrere jo bedre.

Lenke til kommentar

Hva slags prosessor hadde isåfall vært lurt å bruke?

Du kan bruke en hvilken som helst AMD AM3-prosessor, Athlon II eller Phenom II, jo dyrere jo bedre.

Siden bruksområdet er photoshop og videoredigering vil det være hensiktsmessig å gå for en firekjerne, siden de ekstra kjernene gir gode ytelsesutslag innen disse områdene :)

Noen med mer greie på dette må gjerne prisisere ;)

 

Edit: En del ram kan også være kjekt å ha (for eks. 4GB) :D

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar

Ja dette er et bra kort som gir mye for pengene. Selv har jeg "lillebroren" M4A785TD-M EVO bortgjemt i en liten m-atx boks i et skap. Denne fungere fint som trådløs router ved hjelp av et par av disse gamle ubrukelige PCI-kortene som Svedge så fint påpekte.

 

Vil også anbefale dette produktet!

Lenke til kommentar
M4A785TD-V EVO koster i skrivende stund i underkant av 700 kr. Vi synes dette er en rimelig pris, og dette hovedkortet vil uten tvil levere svært god ytelse for pengene. Dersom man er ute etter en rimelig maskin, vil dette hovedkortet sammen med en rimelig AM3-prosessor være et meget godt valg.

 

pluss.gif

+ Layout

+ Integrert grafikk

+ Overklokkingsvennlig

+ Pris

 

minus.gif

- Ingen spesielle

 

Med slik en anmeldelse og avslutning, hvordan kan det ha seg at Dere ikke smeller på den kjente "Anbefalt produkt"?

Lenke til kommentar

Kjører det på vmware whiteboksene mine med Intel 2xgigabit kort, 2stk, 65 watts quads 8gb ram, suser fett det :D

servere som fyrer løs med masse virtuelle maskiner for 2x2500 kr, verdig lab det, kan sette opp så mye jeg greier å få stappa inn på minnet :p

 

Liker det, men fikk mitt første hk DOA, aldri likt asus men det er meg :p

Prisen betydde alt.

Lenke til kommentar

Dette er ett HK jeg hadde diska med en gang på design for bruk hos meg.

SATA porter som står rett opp og samme med en IDE / Floppy port er ikke noe jeg vil ha, for knotete kabelmessig.

Hadde portene vært vinklet av til siden så hadde saken stillt seg annerledes.

 

Og toppers at det er 3 PCI spor, dette er ypperlig nå som i disse dager svært få produsenter har fått ræva i gir og lager PCI-E varianter av kortene sine.

Lenke til kommentar

Har det støtte for ACC?

http://www.ocworkbench.com/2009/asus/M4A785TD-V-EVO/g6.htm

denne linken bekrefter nok akuratt det du lurte på... ja du kan låse opp kjerner med det hovedkortet.

NiZ!

 

Skal tro om det gjelder på mATX-kortet også? Antar det. Vet du hvilke andre chipset det gjelder for?

 

jeg kjøpte et GA-MA78LM-S2 som helt fint låste opp min sempron 140 am3 til en dualcore. fikk ikke kjørt den kjappere en 2ghz. før den ble bøggy. men det er ikke hovedkortet sitt feil. uansett fornøyd.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

007CD: og de korta du vil ha er bannlyste i mitt hus :p

vet Gigabyte har hatt det på en del av sine kort og jeg fikk et av de korta en gang av komplett som erstatning på et defekt Asus kort som de ikke hadde lenger på lager...

ble sendt i retur dagen etter jeg fikk det og komplett...

visse Silverstone kabbiser og knekte kontakter= ubrukelige kontakter pga kant som stikker opp på enden av hk-brett.

litt jævelig å ha 7Sata og en IDE og det eneste man kan bruke er den Sata'n som står alene og IDE-porten...

 

ellers så var dette Asus-kortet ganske nice, litt vel få Sata porter for min del... (er blitt vandt med 8stk -_-") og kanskje litt seint å få for nå som 8xx serien kommer, men prisen var værtfall ikke noe å pirke på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...