Gå til innhold

Mer Monkey Island-nostalgi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Legg merke til ordet "tregt". Det virket ikke troverdig å høre på. Mer som om man satt i lesekroken på barnehagen og tanten skal lese sakte og tydelig.

Bortsett fra det, så har jeg ikke noe å klage på.

Lenke til kommentar

Jeg må si at det kribler både i magen og lengre ned når jeg tenker på en ny Special Edition i Monkey Island-serien. Jeg tilhører den generasjonen som spilte det originalt etter det kom ut, med kopibeskyttelsen ferdig oppkopiert. Jeg lot meg heller ikke affisere av stemmene i remaken av MI1, så jeg ser ikke på det som et problem. Jeg bare gleder meg til å få spille MI2 igjen jeg, siden den versjonen jeg hadde av det har forsvunnet med tiden...

Lenke til kommentar

Syntes det var genialt med stemmer jeg og lo godt av scener som Insult sword fighting og Mr "fancy Pants" som benytter en hver anledning til å prate med SwordMaster :) . Selv om flere scener var litt platte og monotone var det stort sett et + med stemmer. Om man skulle mene noe annet er det jo bare å skru av lyden...(Har ikke prøvd men trolig kan man slå av stemmer fra menyen også)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Syntes det var genialt med stemmer jeg og lo godt av scener som Insult sword fighting og Mr "fancy Pants" som benytter en hver anledning til å prate med SwordMaster :) . Selv om flere scener var litt platte og monotone var det stort sett et + med stemmer. Om man skulle mene noe annet er det jo bare å skru av lyden...(Har ikke prøvd men trolig kan man slå av stemmer fra menyen også)

 

Det argumentet er på linje med "om man synes bekgrunnen i monkey island er stygge, så er det vel bare å skru av skjermen." Problemet er ikke eksistensen av stemmer, problemet er kvaliteten på stemmene som er der.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei om man synes bakgrunnen er stygg bør\må du ikke skru av men du kan bruke Orginal bakgrunnen :D (gjøres med en knapp fra menyen)

 

Uansett var det mer at jeg ikke kan forstå at noen blir plaget av stemmene i MI1 som var poenget en noe annet.

 

Stemmeskuespillet er jo veldig kjedelig, det høres ut som de har fått beskjed om å lese en og en linje av gangen, sakte og uten særlig innlevelse, tonefallene er jo helt unaturlig pga det, høres ut som en datamskinmåte å lese opp på,dere delen av setningene ikke leses opp som de henger sammen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm hang meg faktisk ikke så mye opp i deg bortsett fra enkelte steder, som feks de som utfordrer deg til insult swordfighting i skogen. Mulig jeg legger mer merke til det nå som så mange har gjort meg klar over dette. Men uansett er det unntak for har sett scenene med Insult swordfigher treneren og mr "fancy pants" flere ganger og der gjør stemmene scenene morsommere.

Lenke til kommentar

Flotte nyheter, var storfornøyd med nyversjon av eneren. Stemmeskuespillet der hadde jeg null problem med, det blir bare bagatellriding i min verden.

 

Håper salgstall hjelper til med å få liv i sjangeren igjen, kanskje de som sitter på rettighetene til gamle Sierra-klassikere også kan finne motivasjon. Men det blir vel med håpet der :/

Lenke til kommentar

Jeg kan jo ikke avgjøre for deg hva som er bagatell, der er høyst subjektivt.

 

For meg er det bagatell, jeg enset det ikke selv om jeg hadde lest mye klaging på det i forkant. Strengt talt forbedret det opplevelsen for meg, så jeg er fornøyd. Synd om det har gått ut over andres spillopplevelse, men det er jo ikke særlig relevant for min egen :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tragisk at Spillverket.no ikke har klart å nevne at Monkey Island 2 kom ut i går...

 

For PC er spillet tilgjengelig på Steam.

For konsoll er det versjoner tilgjengelig for XBLA (Xbox 360) og PSN (PS3)

 

Det også versjoner for iPhone/iPod Touch samt iPad på AppStore.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...