Gå til innhold

EVGA klasker til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kortet kommer ikke til å hete W555 men Classified SR-2.

 

Power Consumption Tests:

 

2.8GHz x 2 @ 1.20v w 24 threads Full Load + 12GB Rams + 1x GTX285 Classified Full Load = 535w from AC socket

 

2.8GHz x 2 @ 1.20v w 24 threads Full Load + 12GB Rams + 4x GTX285 Classified Full Load = 991w from AC socket

 

4.0GHz x 2 @ 1.30v w 24 threads Full Load + 12GB Rams + 1x GTX285 Classified Full Load = 766w from AC socket

.

4.0GHz x 2 @ 1.30v w 24 threads Full Load + 12GB Rams + 4x GTX285 Classified Full Load = 1,243w from AC socket

 

4.2GHz x 2 @ 1.40v w 24 threads Full Load + 12GB Rams + 1x GTX285 Classified Full Load = 913w from AC socket

 

4.2GHz x 2 @ 1.40v w 24 threads Full Load + 12GB Rams + 4x GTX285 Classified Full Load = 1,390w from AC socket

Lenke til kommentar

"The SR-2 is 381mm width by 345mm length making it slightly larger than their already existing XL-ATX proprietary form factor used on the 4-Way Classified. EATX standard is 305mm x 300 mm so it is quite a bit bigger."

 

Ny formfaktor på dette kortet. Ikke for hvem som helst dette da.

post-17669-1268146411,1975_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Prisen på et system basert på dette er antagelig like diger som formfaktoren på HK'et. En Xeon X5550 ligger på ca $1000,-

 

Jeg må visst spare litt ser det ut til...

 

Det er imidlertid riktig fint at noen endelig lager et Workstation kort med BIOS som tillater klokking. Tyan og SuperMicro har jo vært restriktive i så måte.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
4.2GHz x 2 @ 1.40v w 24 threads Full Load + 12GB Rams + 4x GTX285 Classified Full Load = 1,390w from AC socket

Hvis PSU har en virkningsgrad på 80% betyr det at den leverer 1112 Watt til systemet og dermed må være merket med minst 1112 Watt, helst en god del mer for å ha litt å gå på.

 

"The SR-2 is 381mm width by 345mm length making it slightly larger than their already existing XL-ATX proprietary form factor used on the 4-Way Classified. EATX standard is 305mm x 300 mm so it is quite a bit bigger."

 

Ny formfaktor på dette kortet. Ikke for hvem som helst dette da.

Når de først skal være så sære så kunne de vel like gjerne smelt på en ekstra PCIe-port for å få totalt 8 stk. Følger det kabinett med på kjøpet? Jeg regner med det er uhyre få kabinett som passer til dette, om noen i det hele tatt.

 

Det er imidlertid riktig fint at noen endelig lager et Workstation kort med BIOS som tillater klokking. Tyan og SuperMicro har jo vært restriktive i så måte.

Helt klart kudos for det.

Lenke til kommentar

Sett at man bare skal klokke og leke seg, og ikke ha dette stående fint i stua - er det jo greit nok med en pose standoffs og en MDF-plate.

 

Hvilke applikasjoner er det som klarer å dra nytte av dette? Er det virkelig noe å hente (nå ser jeg bort fra hardcore server-jobbing) på disse oppsettene, eller blir det mest for gøy?

Lenke til kommentar

Denne nyheten er bedre en da berlinmuren falt og nyheten om att Mandela ble løslatt og at krigen var over i 1945 på en gang ! Jeg satt og leste tidligere om konseptet og trodde ikke evga skulle gjøre alvor av dette kortet, men asus har jo så da må de jo ha også, jeg trodde ikke de skulle gjøre det så pent og med så sinnsyke spec dessuten ryktes det om sexkjerners xeon som skall sitte på disse kortene... Hvem behøver nakne kvinner å hvile øynene på ? Dette kommer til å holde haugen 2-3 år i segmentet tror jeg da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...