Gå til innhold

Portal 2-detaljer lekket (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Chell har siden sist brukt tiden i kryosøvn...

Nærmere 100 år etter den opprinnelige hendelsen ifølge en annen kilde. Dette sprekker litt med mine forhåpninger om videre krysning med HL-universet. Med mindre de har en eller annen super-duper-awsome-mega-plan for Ep3.

Lenke til kommentar

Det kan da ikke være mulig, med mindre HL2 er snakk om samme tid som Portal. I HL2 nevnes vel hvertfall såvidt jeg vet at Aperture (sammen med båten) ble en stor mislykket katastrofe.. Eller er dette bare ønsketenkning fra min side?

 

Om de faller sammen, håper jeg hvertfall de bruker endel av materiale fra Portal til HL3, for det er jo helt klart at disse to spillene har samme grunnhistorie..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Under Portal finner man flere grafer og sammenligninger mellom Aperture Science og Black Mesa. Skipet Borealis skal visstnok ha logoen til Aperture trykket på seg om jeg ikke husker feil. Men så er ikke akkurat hukommelsen min å stole helt på heller. :hmm:

Lenke til kommentar
Chell har siden sist brukt tiden i kryosøvn...

Nærmere 100 år etter den opprinnelige hendelsen ifølge en annen kilde. Dette sprekker litt med mine forhåpninger om videre krysning med HL-universet. Med mindre de har en eller annen super-duper-awsome-mega-plan for Ep3.

 

Selvfølgelig har de en mega-super-duper-awsome plan for EP3/HL3.

Siden Aperture Science har den båten i EP2 så må det bli noe kryssforhold mellom HL og Portal. Kanksje :p

 

Kanskje i EP3 så vil Gordon møte/redde Chell fra GLaDos :hmm:

Lenke til kommentar
Chell har siden sist brukt tiden i kryosøvn...

Nærmere 100 år etter den opprinnelige hendelsen ifølge en annen kilde. Dette sprekker litt med mine forhåpninger om videre krysning med HL-universet. Med mindre de har en eller annen super-duper-awsome-mega-plan for Ep3.

EP3 skal jo avslutte den nåværende historien i HL-universet. Det er jo mulig at neste HL-serie foregår såpass langt i fremtiden og vi får en sammensmelting da.

Lenke til kommentar

Er det en fordel å ha spilt ferdig Half-Life serien før man spiller Portal, eller? Jeg har nemlig fullført Portal 1 og synes det begynte litt brått på.

Nei, egentlig ikke nødvendig. Det er en del referanser du ikke tar om du ikke kjenner til HL-universet, men det er strengt tatt ikke nødvendig å kjenne disse. Det -skal- være litt mystisk og du skal lure litt på hva som foregår.
Lenke til kommentar

Da håper jeg på en måte det ikke går mot en merge da, for da blir man jo nødt til å ha spilt Half-Life for å få med meg storyen, noe som kan bli litt upopulært hos noen. For min del gjør det ikke så mye, for jeg har hørt kun fantastiske ting om Half-Life og har null problemer med å måtte fullføre det også. :) Uansett håper jeg Portal 2 blir lengre enn Portal 1!

Endret av Sondre
Lenke til kommentar

Kake? Trodde jeg hadde runda Portal (som jeg syntes var et artig, men veldig kort spill). Men nå plutselig er det snakk om noe morsesignaler og en kake?

Kjenner du ikke til kaken?

 

Hehe, nei, kjenner nok ikke til noen kake i spillet altså!

 

Mulig jeg skulle spilt litt mer Half Life først før jeg rundet Portal. Jeg kjøpte The Orange Box, og falt for Portal og Team Fortress! :) Eneste Half-Life spillet jeg har spilt er Opposing Force demoen! :p

Lenke til kommentar

Kake? Trodde jeg hadde runda Portal (som jeg syntes var et artig, men veldig kort spill). Men nå plutselig er det snakk om noe morsesignaler og en kake?

Kjenner du ikke til kaken?

 

Hehe, nei, kjenner nok ikke til noen kake i spillet altså!

Jeg trodde ikke det var mulig å spille igjennom Portal uten å få med seg kaken. Du så rulleteksten på slutten?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...