Gå til innhold

Anmeldelse: Napoleon: Total War (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Påfylling av soldater er no ikkje blitt enklere? Heller vanskligere iogmed at du kan bare ersatte tapene med å kombinere eller holde troppene i heimeområdene.

 

Synest den delen gjer spelet hakket meir realistisk, men AI'n har dei gjort forlite med er forsatt dumme som brød på slagmarken.

Lenke til kommentar

Rett meg om jeg husker feil, men tidligere i serien måtte man såvidt jeg husker manuelt fylle på med å flytte enhetene til en by og "retraine" dem, eller kombinere enheter og rekruttere nye.

 

Nå blir troppene gjenoppbygget til full størrelse automatisk så sant man ikke er i fiendtlige områder. Man beholder da også erfaringen som disse har opparbeidet seg. Dette skjer uten at man egentlig trenger å gjøre noe annet enn å sørge for å ha riktige bygninger i nærheten.

 

Man kunne riktig nok bruke leiesoldater i en del av de andre spillene, noe som ikke er mulig i Napoleon. Men jeg prøvde alltid å unngå det siden de stakk av så fort.

Lenke til kommentar

"Med sine mange soldater bestemmer fienden seg for å la krutt være krutt, og heller ta frem god gammel håndmakt. I det de spurter de siste hundre meterne mot oss for å kutte strupene på våre landsmenn bytter jeg til haglskudd istedenfor kuler i kanonene. I prosjektilregnet som følger dør en stor andel av piemonteserne, mens resten flykter i panikk."

 

 

 

...Ojojoj, for en flott AI. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...