Gå til innhold

57 prosent mener smarttelefonen er treig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dette stemmer, for min Nokia E65 er veldig treig i svingene!Har Onecall, så stabilitet og kvalitet forventer jeg egentlig ikke.

 

Hmmm.... Rart ikke den fikk en 2-er og "helvete" i overskriften da testen ble publisert. Nok et bevis på at Nokiamobil favoriserer Nokia... Den fikk jaggu en 5-er og anbefaltstempel...

 

Dette beviser nok en gang at det en regel for Nokia og en annen for ALLE de andre.

Lenke til kommentar

Håper dette stemmer, for min Nokia E65 er veldig treig i svingene!Har Onecall, så stabilitet og kvalitet forventer jeg egentlig ikke.

 

Hmmm.... Rart ikke den fikk en 2-er og "helvete" i overskriften da testen ble publisert. Nok et bevis på at Nokiamobil favoriserer Nokia... Den fikk jaggu en 5-er og anbefaltstempel...

 

Dette beviser nok en gang at det en regel for Nokia og en annen for ALLE de andre.

 

Det gjorde jaggu Xperia X1 også, den fikk 6-er og anbefalt stempel.. Xperia X1 var ikke kjent for sin hastighet..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Er litt latterlig undersøkelse. For det første er ikke "smarttelefon" et definert begrep og hvilke smart-telefoner det er snakk om i denne undersøkelsen av 155 tilfeldige brukere er ikke godt å si. Kanskje det bare er snakk om Nokia S60 telefoner, og da er det ihvertfall ikke særlig rart. Ganske ubrukelig undersøkelse som fremstår useriøs..

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Håper dette stemmer, for min Nokia E65 er veldig treig i svingene!Har Onecall, så stabilitet og kvalitet forventer jeg egentlig ikke.

 

Hmmm.... Rart ikke den fikk en 2-er og "helvete" i overskriften da testen ble publisert. Nok et bevis på at Nokiamobil favoriserer Nokia... Den fikk jaggu en 5-er og anbefaltstempel...

 

Dette beviser nok en gang at det en regel for Nokia og en annen for ALLE de andre.

 

Det gjorde jaggu Xperia X1 også, den fikk 6-er og anbefalt stempel.. Xperia X1 var ikke kjent for sin hastighet..

 

Xperia X1 var nok en av de raskeste windowstelefonene på markedet, etter at den fikk ny programvare for ca ett år siden. Hvis du ikke tror meg, kan du søke på youtube.

Lenke til kommentar

Håper dette stemmer, for min Nokia E65 er veldig treig i svingene!Har Onecall, så stabilitet og kvalitet forventer jeg egentlig ikke.

 

Hmmm.... Rart ikke den fikk en 2-er og "helvete" i overskriften da testen ble publisert. Nok et bevis på at Nokiamobil favoriserer Nokia... Den fikk jaggu en 5-er og anbefaltstempel...

 

Dette beviser nok en gang at det en regel for Nokia og en annen for ALLE de andre.

 

Det gjorde jaggu Xperia X1 også, den fikk 6-er og anbefalt stempel.. Xperia X1 var ikke kjent for sin hastighet..

 

Xperia X1 var nok en av de raskeste windowstelefonene på markedet, etter at den fikk ny programvare for ca ett år siden. Hvis du ikke tror meg, kan du søke på youtube.

 

Det vet jeg, men denne ble testet av amobil for over ett år siden.. og da fikk den toppkarakter!

Lenke til kommentar

Undersøkelsen er helt glimrende. Selv om den tilsynelatende har for få deltakere og dårlig definisjon av smarttelefon, belyser den to viktige temaer:

 

1: Mange mobiltelefoner oppfattes som trege

2: De fleste skylder på telefonen når noe er galt, i stedet for å tenke på nettverket eller applikasjonen de benytter

 

Håper det kommer bedre undersøkelser av denne typen og at produsentene såvel som operatørene tar resultatene innover seg.

Lenke til kommentar

 

 

Xperia X1 var nok en av de raskeste windowstelefonene på markedet, etter at den fikk ny programvare for ca ett år siden. Hvis du ikke tror meg, kan du søke på youtube.

 

Det vet jeg, men denne ble testet av amobil for over ett år siden.. og da fikk den toppkarakter!

 

Jeg kan dessverre ikke svare for hvor treg den var med den gamle FW, da jeg kjøpte min etter at den ble fikset med ny FW. Men da blir det vel ennå mer mystisk hvorfor Amobil nå velger å trekke for dette. De har ikke trukket N97 nevneverdig for dette, ennå den var treg som sirup da den kom, men velger altså nå å trekke i bøtter og spann. Er det for at de forventer at de nye Nokiane skal bli hyperraske med nye cpu-er? Slik at de kan bruke dette argumentet mot ALLE de andre?

Lenke til kommentar

Hadde en N73. Den var møkkatreig (Ja S60 smarttelefon). Kunne skrive hele meldinger før den reagerte.

 

Tror skylden ligger 80% på produsentene for underoptimalisert operativsystem og for dårlig HW. Ser nå at min iPhone 3G også har blitt treig etter 3.1.3 softwaren. Irriterende.

Lenke til kommentar

Dere har glemt å nevne at 57% av de spurte er Windows Mobile-brukere.

ZING! :D

 

Min erfaring med smarttelefoner er at de alle er en smule trege uten at det blir et stort problem. Men hadde min PC oppført seg på samme måte hadde jeg kastet den ut vinduet. Som er en av grunene til at jeg for det meste surfer de mobile versjonene av nettsider og prøver ikke erstatte PC-en med telefonen.

Lenke til kommentar

Dere har glemt å nevne at 57% av de spurte er Windows Mobile-brukere.

ZING! :D

 

Min erfaring med smarttelefoner er at de alle er en smule trege uten at det blir et stort problem. Men hadde min PC oppført seg på samme måte hadde jeg kastet den ut vinduet. Som er en av grunene til at jeg for det meste surfer de mobile versjonene av nettsider og prøver ikke erstatte PC-en med telefonen.

 

Ah, ikke frist meg.

 

Men ja, for å være litt objektiv her så synes jeg at iPhone 3G kan bli svært treg. Windows Mobile-mobiler har jeg flere av, og de blir treg etter en kort periode. Jeg har også flere Symbian-telefoner og de kan også bli treg, avhengig av hvordan man bruker dem. Android har jeg ikke eid enda, så her kan jeg ikke si noe.

 

Men nå når det er software og applikasjoner som er i fokus så gjetter jeg at vi vil oppleve dette oftere. Mobiler er ikke kun mobiler lenger, og produsentene presser grensene hele tiden med tanke på prosessor og RAM, og softwareutviklere presser frem tyngre og mer krevende programvare, så smarttelefoner idag minner mer om PCer, og dermed må vi behandle dem mer som PCer. Selvsagt blir en PC tregere jo lengre den står på, og det samme gjelder smarttelefoner. Det finnes ikke uendelig med RAM, så restart telefonene innemellom folkens, så hjelper det litt på.

Lenke til kommentar

Ah, Linux. Gud jeg savner det. Skulle aldri installert Windows 7. Ubuntu brukte ca. 70MB RAM etter litt modifisering, mens W7 ligger på ca. 6-700MB (Av 1GB). Jeg skjønner at Ubuntu og W7 ikke opererer likt, men gud hjelpe meg så treg W7 er på min PC.

 

Får vente til Ubuntu 10.04 lanseres. Den støtter iPhone/iPod ut av boksen.

Lenke til kommentar

Angående siste avsnitt der: Alle mine datamaskiner og telefonen kjører GNU/Linux, hverken blir tregerer av å være påslått.

 

Symbian pleide å være forferdelig når det gjaldt å la telefonen stå på lenge. Kunne bli trengt som smør, men på  S60 5th har jeg ikke merket noe av dette. Kjører FEPro i bakgrunnen og lar den vise meg tilgjengelig minne, og den er veldig flink til å frigjøre minne etter det har vært brukt (selv om programmene ikke alltid husker dette selv, tilsynelatende).

 

Det går vel fremover på alle plattformer. Jeg tror Nokias største problem er at de har en fobi for å sette hardware som ikke er flere år gammel i sine telefoner.

 

 

Ang. undersøkelsen.

Ja, mange smarttelefoner oppleves som trege, men opplever ikke dette som noe problem. Bruker ikke telefonen til annet enn "nødsurfing", twitter, bilder, sms, email, tagge sanger, scanne strekkoder (for å huske dem), Spotify og å ringe uansett, så da gjør det ikke så mye at den ikke er like rask som PCen.

Lenke til kommentar

Mobilnettet kan ha skylden, men produsentene får støten.

Hvorfor kan mobilnettet ha skylden? Om telefonen er treig så er det telefonen som er treig. Jeg hater "undersøkelser" som prøver å vri skylden over på operatørene for noe som helt åpenbart er telefonenes skyld. Slik det er i dag er det kun _en_ telefon som kan oppfattes som rask - iPhone 3GS. Alle andre er trege på en eller annen måte. Om du har en av de andre telefonene og fortsatt synes den er rask - du tar feil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...