Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil du være beta-tester for Sony Ericsson?

 

Les mer

 

Ja hva skal man si? Du er så forutinntatt at det lyser igjennom lang vei. Nå har ikke jeg lest hele testen, jeg stoppet etter at du hadde direkte løyet om telefonfunksjonen. Når man trykker to ganger på telefontasten, kommer du til siste på samtalelisten, og det skjer hver gang. Hvorfor lyve om noe slikt? Du klager din nød over maskinvaren, som forøvrig er bedre enn Nokia N97 mini sin, men samtidig viser du grafer der Xperia figurerer i toppen? Troverdigheten blir null!

Du jamrer over at skjermbildet for pinkoden ikke henger med under oppstart, men slik alle de oppegående personene jeg kjenner, har de funnet ut at du fint kan trykke pinkode og enter før skjermbildet henger med, og telefonen registrerer seg på nett. Enda en løgn fra deg. Jeg skal ta meg tid å lese denne testen, så skal jeg kommentere flere løgner fra deg.

Jeg kan jo tippe at du ikke har klart å få med deg oppdateringen som har vært tilgjengelig vie SE update i over en uke nå, eller du hadde fått dette med deg, men pga at du ønsker å slakte denne telefonen ikke har giddet å installere den.

 

Til dere som vurderer denne telefonen. Denne testen er så langt fra virkeligheten som man kan komme. Jeg har kjørt en direkte sammenligning med N97, og den er ikke tregere enn den. Den er faktisk en del kjappere i de funksjonene man kan sammenligne direkte. Du kan jo for eksempel starte sms-tjenesten på begge, og se hvilken som først lar deg skrive sms. Du kan videre starte telefonfunksjonen, og se hvilken som lar deg ringe først.

 

Men jeg skal komme tilbake til denne testen, og kommentere den når jeg har tid. Det jeg har lest til nå, er direkte løgn og fantasier fra en person som tydeligvis har mange horn i siden til Sony Ericsson. Men det tipper jeg det er flere som klarer å se...

 

Da mobilen.no testet telefonen, hadde den en FW som ikke var ferdig. Telefonen ble så lansert med en FW som var noe forbedret, men nå har den altså fått den oppdateringen som gjør at de fleste bugsene, særlig de som går på at telefonen stoppet opp og måtte tenke seg om, er forsvunnet.

Lenke til kommentar

Hei poe.

Jeg kan godt legge ut video hvor jeg trykker to ganger på samtaleknappen og ikke ringer siste nummer i anropsloggen.

At den ikke henger med under oppstart er heller ingen løgn, at du kan skrive inn tekst uten at det vises på skjermen er jeg full klar over, men i likhet med å skrive tekstmeldinger i blinde (også her henger ikke X2 alltid med), er det knapt det du ønsker deg av en mobiltelefon i 2010.

 

Jeg la merke til at du selv mente X2 fortjente en 4-er i en tidligere diskusjon. En så "lav" karakter fra deg, som knapt er kjent for objektivitet hva gjelder Sony Ericsson, er argument godt nok i seg selv for at en 2-er er på sin plass.

Lenke til kommentar

Pin-kode-problemet har jeg forresten opplevd på både htc touch, og etter at jeg hadde installert litt for krevende programvare på htc magic. Irriterende deluxe, spør du meg.

 

Ellers tar jeg fram potetgull og en flaske brus, setter meg i godstolen og venter spent på den underholdende diskusjonen med Poe, som naturligvis alltid er objektiviteten selv når det kommer til Sony Ericssons produkter.

Lenke til kommentar

Hei poe.

Jeg kan godt legge ut video hvor jeg trykker to ganger på samtaleknappen og ikke ringer siste nummer i anropsloggen.

At den ikke henger med under oppstart er heller ingen løgn, at du kan skrive inn tekst uten at det vises på skjermen er jeg full klar over, men i likhet med å skrive tekstmeldinger i blinde (også her henger ikke X2 alltid med), er det knapt det du ønsker deg av en mobiltelefon i 2010.

 

Jeg la merke til at du selv mente X2 fortjente en 4-er i en tidligere diskusjon. En så "lav" karakter fra deg, som knapt er kjent for objektivitet hva gjelder Sony Ericsson, er argument godt nok i seg selv for at en 2-er er på sin plass.

 

Siste kommentaren din fortjener ikke noe svar, syns egentlig det er betegnende for et så pass "seriøst" nettsted som NokiAmobil å komme med personangrep.

 

Du kan teste telefonen med siste tilgjengelige FW, slik du alltid gjør når du tester Nokia. Da er den langt ifra treg, den har en helt annen telefon-modus, og den er stabil. Den stopper ikke opp og "tenker" seg om slik den gjorde med forrige FW.

Så hvis du påstår at siste versjon av FW fører til de problemer du trekker den for, så lyver du. Du lyver så det renner av deg. Jeg kan "plante" bugs på hvilken som helst smart-telefon, som jeg tar video av, og poster her. Det gjør det ikke til noen sannhet av den grunn. Du burde vite såpass.

 

Men forklar meg heller hvordan du kan fastslå at maskinvaren er alt for dårlig, og samtidig presentere testsøyler som viser at den ligger helt i toppen? Tippe du får problemer med å bortforklare den... Det vitner vel heller om at du ikke har snørin på hva du uttaler deg om.

 

Når Mobilen.no testet denne, med betaFW, så var det på sin plass å gi den en 3-er. Men nå har den fått en FW som fungere, med en oppdatering, som fikser de fleste av dine påståtte problemer, så da er dette helt klart en 5-er. Telefonen har det beste kameraet av alle Winmobiler, men kan ikke se at du gir den pluss for dette. Den har flere paneler, som lar deg skreddersy ditt UI slik at du får det akkurat slik du vil, kan ikke se at du gir pluss for det. Samtidig som du kan bruke standard Windows UI, men det fant vel ikke du ut av?

 

Jeg tipper du er så uvitende at du rett og slett ikke vet at det finnes en oppdatering til denne telefonen. Stemmer det? Så hvor seriøst skal vi ta en journalist som ikke vet om de mest elementære når det kommer til en smart telefon? Av en eller annen grunn, så slår dere opp hver bidige FW oppdatering som Nokia sine toppmodeller får på forsiden, men når SE har FW-oppdateringer så vet dere ikke om det en gang. Slikt vitner virkelig om et objektivt nettsted.

Lenke til kommentar

Pin-kode-problemet har jeg forresten opplevd på både htc touch, og etter at jeg hadde installert litt for krevende programvare på htc magic. Irriterende deluxe, spør du meg.

 

Ellers tar jeg fram potetgull og en flaske brus, setter meg i godstolen og venter spent på den underholdende diskusjonen med Poe, som naturligvis alltid er objektiviteten selv når det kommer til Sony Ericssons produkter.

 

Nei, men her ser du hva NokiAmobil klarer å lire av seg av useriøsitet. Er det virkelig noen oppegående her inne som tror dette er en telefon som fortjener en 2-er?

Lenke til kommentar

Du ror inn på farlig grunn med en slik dommedagsartikkel som dette om Sony. Jeg venter enda i spenning på når mobben slår til mot nærmeste ARM hovedkvarter!

 

(Nesten morsomt hvordan Sony sin fanskare er værre enn den til Apple.)

 

Det er helt greit at NokiAmobil ikke klarer å forstå seg på en avansert windows mobil, men å presentere dette makkverket av en "test", og så i etterkant forklare at karakteren ble satt på bakgrunn av at jeg hadde anslått den til en 4-er, vitner jo virkelig om seriøsitet.

Lenke til kommentar

Jeg skal være helt enig i at avgjørelsen om å gi den en toer virker litt spesiell for meg også, men nå sitter ikke jeg i en posisjon hvor jeg kan uttale meg hvorvidt den skulle fått toer, firer eller femmer. Du må lære deg å ta en spade for en spade, at amobil har gitt den en toer betyr ikke nødvendigvis at det er en dårlig mobil, det betyr bare at den ikke falt i smak hos testeren. Tenk om folk skulle mobilisert seg på samme måte som enkelte fanboys gjør hver gang en film får dårlig kritikk eller en CD-plate blir hyllet?

Lenke til kommentar

Jeg vil kalle meg oppegående og synes opplevelsene Amobil har hatt med denne kvalifiserer for en 2-er. Jeg får bare ønske SE bedre lykke med neste firmware.

 

PS. Var det ikke sånn at du skulle slutte å lese tester her poe? ;)

 

Du avslører med denne kommentaren at du ikke kan regnes under den nevnte kategorien.

 

En annen morsomhet med testen er at han klager over maskinvaren til Xperia X2, samtidig som han demonstrerer at den yter nesten 5 ganger bedre enn N97 mini, som de anbefalte og ga en 5-er.

 

At DivX hakker, har ingenting med cpu-en å gjøre. Hvis noen som sitter og tester mobiltelefoner tror dette, så vitner det om at de er særdeles uvitende. Han kunne jo nevnt at telefonen har HW-akselerasjon for mp4 filmer, men det visste han sikkert ikke. Og det igjen vitner om hvor uvitende mannen er. Og slike leser dere tester av, og stoler på dem i blinde? Tror du han vet at prosessoren har en dual-kjerne løsning? Neppe.

 

Fra å være lettere oppgitt, går jeg nå over til å le av NokiAmobil, og takker og bukker for at de gjør det så enkelt for meg å avsløre dem.

Lenke til kommentar

Deezire: Vel, nå er ikke irritasjonsmomentene som beskrives i artikkelen akkurat sammenlignbart med musikksmak. Det er jo ikke sånn at enkelte nyter tregheter, mens andre irriterer seg over det samme. Men man kan jo selvsagt ha ulik irritasjonsgrad over tregheter. For å ta én ting.

Lenke til kommentar

Det er helt greit at NokiAmobil ikke klarer å forstå seg på en avansert windows mobil, men å presentere dette makkverket av en "test", og så i etterkant forklare at karakteren ble satt på bakgrunn av at jeg hadde anslått den til en 4-er, vitner jo virkelig om seriøsitet.

Ærlig talt, dette er rent svada. X2 fikk selvsagt ikke satt sin karakter på bakgrunn av at du ville gitt den en 4-er.

Lenke til kommentar

Hei poe.

Jeg kan godt legge ut video hvor jeg trykker to ganger på samtaleknappen og ikke ringer siste nummer i anropsloggen.

At den ikke henger med under oppstart er heller ingen løgn, at du kan skrive inn tekst uten at det vises på skjermen er jeg full klar over, men i likhet med å skrive tekstmeldinger i blinde (også her henger ikke X2 alltid med), er det knapt det du ønsker deg av en mobiltelefon i 2010.

 

Jeg la merke til at du selv mente X2 fortjente en 4-er i en tidligere diskusjon. En så "lav" karakter fra deg, som knapt er kjent for objektivitet hva gjelder Sony Ericsson, er argument godt nok i seg selv for at en 2-er er på sin plass.

 

Siste kommentaren din fortjener ikke noe svar, syns egentlig det er betegnende for et så pass "seriøst" nettsted som NokiAmobil å komme med personangrep.

 

Du kan teste telefonen med siste tilgjengelige FW, slik du alltid gjør når du tester Nokia. Da er den langt ifra treg, den har en helt annen telefon-modus, og den er stabil. Den stopper ikke opp og "tenker" seg om slik den gjorde med forrige FW.

Så hvis du påstår at siste versjon av FW fører til de problemer du trekker den for, så lyver du. Du lyver så det renner av deg. Jeg kan "plante" bugs på hvilken som helst smart-telefon, som jeg tar video av, og poster her. Det gjør det ikke til noen sannhet av den grunn. Du burde vite såpass.

Synes du skrev at fw-oppdateringen hadde vært ute i rundt en uke? Hvordan i alle dager mener du at amobil.no skulle ha klart å teste en telefon med en oppdatering som ble sluppet for en uke siden, og publisert testen nå? Om du kanskje hadde klart å sette deg inn i hvordan testene blir utført, så kan vel selv du se at det ikke tar bare en liten time...

 

Men forklar meg heller hvordan du kan fastslå at maskinvaren er alt for dårlig, og samtidig presentere testsøyler som viser at den ligger helt i toppen? Tippe du får problemer med å bortforklare den... Det vitner vel heller om at du ikke har snørin på hva du uttaler deg om.

Ærlig talt, ta deg en sjekk rundt i mobilverden. Er en stund siden telefoner med 500mhz cpu og 256mb ram lå i ytelsestoppen... Uansett om dette hadde vært det beste på markedet, så er det ikke dermed sikkert at programvaren SE hadde slengt i telefonen, hadde fungert bra. Maskinvaren er bare halve poenget, om ikke programvaren er optimalisert i forhold, så vil det gå i sirup uansett hvor kraftig maskinvare man har.

 

Når Mobilen.no testet denne, med betaFW, så var det på sin plass å gi den en 3-er. Men nå har den fått en FW som fungere, med en oppdatering, som fikser de fleste av dine påståtte problemer, så da er dette helt klart en 5-er. Telefonen har det beste kameraet av alle Winmobiler, men kan ikke se at du gir den pluss for dette. Den har flere paneler, som lar deg skreddersy ditt UI slik at du får det akkurat slik du vil, kan ikke se at du gir pluss for det. Samtidig som du kan bruke standard Windows UI, men det fant vel ikke du ut av?

Du synes ikke det ville vært litt smartere av SE å lansere en telefon som fungerer bra? Synes det begynner å bli en skikkelig vanesak av SE å stadig vekk slippe telefoner med uferdig programvare som gjør telefonen treg. Hadde de optimalisert den i første omgang, så hadde den nok fått en bedre poengsum hos anmeldere. Man kan jo ikke sitte å vente i månedsvis på en oppdatering. Når jeg kjøper en telefon så forventer jeg at den fungerer som lovd fra dag èn.

 

Du nevner både bra kamera og standard ui. Begge delene er nevnt i artikkelen... :roll:

 

Jeg tipper du er så uvitende at du rett og slett ikke vet at det finnes en oppdatering til denne telefonen. Stemmer det? Så hvor seriøst skal vi ta en journalist som ikke vet om de mest elementære når det kommer til en smart telefon? Av en eller annen grunn, så slår dere opp hver bidige FW oppdatering som Nokia sine toppmodeller får på forsiden, men når SE har FW-oppdateringer så vet dere ikke om det en gang. Slikt vitner virkelig om et objektivt nettsted.

Hvor seriøst skal man ta en person som deg, hvor du helt åpenbart kommer med falske beskyldninger og føler deg direkte snytt fordi SE har sluppet et uferdig produkt på markedet. Får du mye betalt fra SE du eller? ;)

Endret av Simen1
Unødvendig overdreven bruk av uthevet skrift er fjernet av moderator.
Lenke til kommentar

Det er helt greit at NokiAmobil ikke klarer å forstå seg på en avansert windows mobil, men å presentere dette makkverket av en "test", og så i etterkant forklare at karakteren ble satt på bakgrunn av at jeg hadde anslått den til en 4-er, vitner jo virkelig om seriøsitet.

Ærlig talt, dette er rent svada. X2 fikk selvsagt ikke satt sin karakter på bakgrunn av at du ville gitt den en 4-er.

 

Morsomt at du skriver dette selv da,

Jeg la merke til at du selv mente X2 fortjente en 4-er i en tidligere diskusjon. En så "lav" karakter fra deg, som knapt er kjent for objektivitet hva gjelder Sony Ericsson, er argument godt nok i seg selv for at en 2-er er på sin plass.

 

Lenke til kommentar

Du kan teste telefonen med siste tilgjengelige FW, slik du alltid gjør når du tester Nokia. Da er den langt ifra treg, den har en helt annen telefon-modus, og den er stabil. Den stopper ikke opp og "tenker" seg om slik den gjorde med forrige FW.

Så hvis du påstår at siste versjon av FW fører til de problemer du trekker den for, så lyver du. Du lyver så det renner av deg. Jeg kan "plante" bugs på hvilken som helst smart-telefon, som jeg tar video av, og poster her. Det gjør det ikke til noen sannhet av den grunn. Du burde vite såpass.

Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese testen så hadde du sett at vi skriver at det er ventet forbedringer i ny FW som kommer i mars, samt en som skal komme i sommer. Å antyde at vi "planter" bugs blir rett og slett for dumt.

 

Men forklar meg heller hvordan du kan fastslå at maskinvaren er alt for dårlig, og samtidig presentere testsøyler som viser at den ligger helt i toppen? Tippe du får problemer med å bortforklare den... Det vitner vel heller om at du ikke har snørin på hva du uttaler deg om.

Maskinvaren er for dårlig fordi telefonen er latterlig treg og ustabil. X2 har god Java-ytelse, så hvis du kan finne Java-programmer for meg som jeg kan bruke til å ringe, sende meldinger og surfe med slik at jeg slipper å bruke telefonens UI, så er det fint. Inntil videre er det en svært mager trøst at X2 yter bra på Java.

 

Når Mobilen.no testet denne, med betaFW, så var det på sin plass å gi den en 3-er. Men nå har den fått en FW som fungere, med en oppdatering, som fikser de fleste av dine påståtte problemer, så da er dette helt klart en 5-er. Telefonen har det beste kameraet av alle Winmobiler, men kan ikke se at du gir den pluss for dette. Den har flere paneler, som lar deg skreddersy ditt UI slik at du får det akkurat slik du vil, kan ikke se at du gir pluss for det. Samtidig som du kan bruke standard Windows UI, men det fant vel ikke du ut av?

Begynn med å lese testen. Der får kameraet skryt. Les testen en gang til så ser du at jeg har skrevet at du også kan bruke standard WM temaer.

 

Når

Jeg tipper du er så uvitende at du rett og slett ikke vet at det finnes en oppdatering til denne telefonen. Stemmer det? Så hvor seriøst skal vi ta en journalist som ikke vet om de mest elementære når det kommer til en smart telefon? Av en eller annen grunn, så slår dere opp hver bidige FW oppdatering som Nokia sine toppmodeller får på forsiden, men når SE har FW-oppdateringer så vet dere ikke om det en gang. Slikt vitner virkelig om et objektivt nettsted.

Les testen igjen, hvor vi også nevner fremtidige oppgraderinger flere ganger.

 

Det er helt greit at NokiAmobil ikke klarer å forstå seg på en avansert windows mobil, men å presentere dette makkverket av en "test", og så i etterkant forklare at karakteren ble satt på bakgrunn av at jeg hadde anslått den til en 4-er, vitner jo virkelig om seriøsitet.

Ærlig talt, dette er rent svada. X2 fikk selvsagt ikke satt sin karakter på bakgrunn av at du ville gitt den en 4-er.

 

Morsomt at du skriver dette selv da,

Jeg la merke til at du selv mente X2 fortjente en 4-er i en tidligere diskusjon. En så "lav" karakter fra deg, som knapt er kjent for objektivitet hva gjelder Sony Ericsson, er argument godt nok i seg selv for at en 2-er er på sin plass.

 

Jeg skriver at det at du "gir" den en 4-er er et argument for at en 2-er er på sin plass. Hvordan får du dette til å bli at 2-eren ble satt på bakgrunn av din 4-er?

Lenke til kommentar

Hvor seriøst skal man ta en person som deg, hvor du helt åpenbart kommer med falske beskyldninger og føler deg direkte snytt fordi SE har sluppet et uferdig produkt på markedet. Får du mye betalt fra SE du eller? ;)

 

Jeg påpeker faktafeil ved testen, og selvfølgelig visste ikke NokiAmobil om oppdateringen. Hvis de hadde visst det, kunne de oppdatert telefonen, for så å luke bort så og si alt det negative de har skrevet om den. Men idiotiske påstander som at den ikke henger med HW-messig kunne de jo fremdeles trykket, på siden av søylen som viser at den yter 5 ganger bedre enn N97 mini :D

 

Og du står fritt frem til å ta meg så seriøst som det måtte passe deg. Jeg får ikke betalt av SE, og hvis du hadde fulgt litt med her på NokiAmobil, så ser du at jeg ofte påpeker andre forskjellsbehandlinger på Nokiamobil. Sist bestemte de seg for å skrive produktlogoen til Symbian 3 i hver bidige artikkel, mens de samtidig, som det eneste nettstedet i Norge, nekter å skrive produktlogoen til f.eks iPhone. Seriøst, ikke sant?

Lenke til kommentar

haha, lenge siden jeg har lest slike kommentarer på en anmeldelse. Selv jeg husker da du, POE sa du skulle slutte å lese anmeldelser.

 

For å si det slik, jeg er HTC fans til 1000 men herregud de har sine feil de også. (Gud som jeg hatet HTC diamond mot slutten). Ikke liker jeg Apple men de har sine gode produkter de også (Forbanna patent tullinger)... Skal jeg fortsette? Hva med windows og vista (Fy så dårlig) men jeg har blitt ekstremt avhenging av W7...

 

Det er lenge siden jeg har hatt en SE telefon, grunnen er enkel: Software bugs, software bugs og atter Software bugs. Tekniske gode telefoner, oh yeah!

Lenke til kommentar

En annen morsomhet med testen er at han klager over maskinvaren til Xperia X2, samtidig som han demonstrerer at den yter nesten 5 ganger bedre enn N97 mini, som de anbefalte og ga en 5-er.

Yter 5 ganger bedre? Regner med det er Java-ytelse du snakker om her. Java-ytelsen hjelper deg fint lite når det tar en evighet å utføre selv enkle operasjoner.

 

At DivX hakker, har ingenting med cpu-en å gjøre. Hvis noen som sitter og tester mobiltelefoner tror dette, så vitner det om at de er særdeles uvitende. Han kunne jo nevnt at telefonen har HW-akselerasjon for mp4 filmer, men det visste han sikkert ikke. Og det igjen vitner om hvor uvitende mannen er. Og slike leser dere tester av, og stoler på dem i blinde? Tror du han vet at prosessoren har en dual-kjerne løsning? Neppe.

Vel, nå vet jeg faktisk dette, og du kan også installere en videoavspiller som er bedre til å spille av Divx enn den medfølgende hvis du vil bruke penger på dette.

Den jevne X2-bruker tror jeg bryr seg fint lite om hva som står på papiret og hvorfor ting ikke funker, han/hun vil bare ha noe som faktisk virker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...