Gå til innhold

Kvasse skjermkort trenger kjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjølerne der var massiv :o

jeg har nå en 5870 stående i her, og den er jo meget kjølig med referansekjøleren.

Når jeg kjører vifta på maks så høres den ut som støvsugeren min og suger/blåser like mye. Dog det blir litt vanskelig å holde opp tårnet for samboeren når hun skal føne håret sitt i tilfelle :p

Lenke til kommentar

kjølerne der var massiv :o

jeg har nå en 5870 stående i her, og den er jo meget kjølig med referansekjøleren.

Når jeg kjører vifta på maks så høres den ut som støvsugeren min og suger/blåser like mye. Dog det blir litt vanskelig å holde opp tårnet for samboeren når hun skal føne håret sitt i tilfelle :p

 

Så samboeren din pleier å føne håret med støvsugeren? Spenstig! :!:

Lenke til kommentar

ja, dette var jo virkelig noe å skrive om fra Cebit... Fermi nyheter takk.

 

Problemet med Fermi-nyheter, er at det egentlig ikke er noe å skrive om. Vi har sett hele maskiner hvor det reklameres med at Fermi er på innsiden, men kabinettene er enkelte steder faktisk tapet igjen i alle åpninger. Vi har også sett produktesken, men dette er vel ikke akkurat noe med enorm nyhetsverdi? Før vi har sett det fysiske kortet, alternativt få bekreftet håndfast informasjon, så er det lite og skrive om.

 

Men, jeg kan så absolutt holde hånden på hjertet når jeg sier at Fermi er den éne store tingen både jeg og Rolf virkelig leter etter. Om det så skulle bli slik at man ikke får se noe av Fermi under hele Cebit, skal jeg skrive en større artikkel om hva vi har hørt, sett og hva vi tror :-)

 

 

Lenke til kommentar

denn AC kjøleren med 3 vifter (Accelero Extreme) finnes for 4870x2 (har den selv). funker latterlig bra!

 

 

Den var jo ikke så avskrekkende dyr heller!

 

Kan du som har montert denne fortelle noe om det er verdt og bryte garantien til kortet for dette, eller skal jeg vente til garantien har gått ut?

 

EDIT: Er denne høyere enn orginalkjøleren?

Endret av 900i
Lenke til kommentar

den er noen cm lenger (ca 2 cm). Jeg fikk den revisjonen der noen av skruene var for korte.. som endte i at mange kort døde av det.. Men flask så gikk ingen ting galt med mitt.. etter 45 min med skruing..

 

Idle: 800/1000 (Core: 40C, Resten en plass mellom 40c - 50c

100% (ca 2 min) Core: 66C, resten ca 65 - 75 (VRM Phase kommer over 100C men på orginal kjøleren så er de over 120C så er relativt safe )

 

Edit: Den gjør slik at den tar 3 Slotter siden viftene er uthevet :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Edit: Den gjør slik at den tar 3 Slotter siden viftene er uthevet :)

 

Denne tingen alene gjør den ganske uaktuell for min del, kortet dekker i dag en av to PCI porter, og med denne kjøleren på vil den dekke begge, og jeg sitter kun igjen med en 4x PCIe port!

 

Takk for at du tok deg tid til å svare ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...