Gå til innhold

Ultraportable med Core i5 og i7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer helt klart å se meningen med såpass kraftig CPU i en 12". Det finnes de som har behov for å være veldig portable, og samtidig ha en god ytelse i diverse applikasjoner - som regel da i jobbsammenheng. Parer du dette med en SSD disk, så begynner man å snakke ordentlig god ytelse. Merk: dette er en business notebook.

Lenke til kommentar

Og hva er vitsen med en slik kraftig prosessor i en slik liten pc?

Kraft på farten og docking.

Lenovo X200 er poppis i bedrifter med ansatte som docker på kontoret og løper litt fra møterom til kunder med maskinen.

slutter meg til den. har selv en altfor treg hp2710 tablet som docker mot en 24" og er min hovedmaskin på kontoret.

 

begynte å sikle på denne HP maskinen med en gang jeg så linken. Core i7 og 9 timer batteritid (når man "bare" sitter i møter og noterer/surfer)... namnamnam.

 

og så fungerer den sikkert veldig pra som rompevarmer ute om vinteren:-)

Lenke til kommentar

På grunn av plass til kjøling og batterikapasitet regner jeg med disse bare kan leveres med de mest energigjerrige prosessorene:

 

Nehalem Arrandale Core i7 640UM (1,20 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

Nehalem Arrandale Core i7 620UM (1,06 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

Nehalem Arrandale Core i5 520UM (1,06 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

Lenke til kommentar

På grunn av plass til kjøling og batterikapasitet regner jeg med disse bare kan leveres med de mest energigjerrige prosessorene:

 

Nehalem Arrandale Core i7 640UM (1,20 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

Nehalem Arrandale Core i7 620UM (1,06 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

Nehalem Arrandale Core i5 520UM (1,06 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

 

Det stemmer Simen.

 

Andre nyheter med 2540p og 2740p kontra 2530 og 2730p er blant annet støtte for 2x display (digitalt signal) gjennom docking. De kommer med både VGA og Displayport som standard. Ny 3G modul har innebygd støtte for GPS + +. Skal ha meg en 2540p med SSD disk selv. Store svakhetene med ultraportable har tidligere vært begrensninger med å få DVDRW og diskhastighet på over 5400 rpm (maks 1.8"). Nå begynner heldigvis prisene på SSD disker å ligne noe.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

På grunn av plass til kjøling og batterikapasitet regner jeg med disse bare kan leveres med de mest energigjerrige prosessorene:

 

Nehalem Arrandale Core i7 640UM (1,20 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

Nehalem Arrandale Core i7 620UM (1,06 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

Nehalem Arrandale Core i5 520UM (1,06 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

 

Det stemmer Simen.

 

Andre nyheter med 2540p og 2740p kontra 2530 og 2730p er blant annet støtte for 2x display (digitalt signal) gjennom docking. De kommer med både VGA og Displayport som standard. Ny 3G modul har innebygd støtte for GPS + +. Skal ha meg en 2540p med SSD disk selv. Store svakhetene med ultraportable har tidligere vært begrensninger med å få DVDRW og diskhastighet på over 5400 rpm. Nå begynner heldigvis prisene på SSD disker å ligne noe.

Nope, kommer med opp til Core i7-620M (2.66 GHz) ifølge specs.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

På grunn av plass til kjøling og batterikapasitet regner jeg med disse bare kan leveres med de mest energigjerrige prosessorene:

 

Nehalem Arrandale Core i7 640UM (1,20 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

Nehalem Arrandale Core i7 620UM (1,06 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

Nehalem Arrandale Core i5 520UM (1,06 GHz), integrert grafikk, 18W, DDR3-800

 

Det stemmer Simen.

 

Andre nyheter med 2540p og 2740p kontra 2530 og 2730p er blant annet støtte for 2x display (digitalt signal) gjennom docking. De kommer med både VGA og Displayport som standard. Ny 3G modul har innebygd støtte for GPS + +. Skal ha meg en 2540p med SSD disk selv. Store svakhetene med ultraportable har tidligere vært begrensninger med å få DVDRW og diskhastighet på over 5400 rpm. Nå begynner heldigvis prisene på SSD disker å ligne noe.

Nope, kommer med opp til Core i7-620M (2.66 GHz) ifølge specs.

 

Merkelig. Det er ikke hva jeg har blitt fortalt.. men mulig de prosessorvalgene begrenser utvalget av diverse andre saker. hmm.. må sjekkes opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...