Gå til innhold

Ny avgift på bredbånd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-5a6f9

Jeg skjønner godt at journalistene er redde for jobbene sine.

For hvem betaler frivillig for så dårlig journalistikk som disse produserer?

 

Når det gjelder avgifter skal avgifter brukes for å motvirke negative produkter, ikke for å oppretteholde noe folk ikke er villige til å betale for.

Derfor er tobakk, alkohol, drivstoff etc. avgiftsbelagt.

 

Skal avgifter misbrukes slik Norsk journlalistlag foreslår, er jeg redd kommunismen overtar fullstendig. Det må da være måte på idiotiske forslag.

 

Jeg klarer meg utmerket uten nettavisene, men nettavisene klarer seg ikke uten meg.

Jeg er villig til å abonnere på nettaviser hvis journalistikken er god. Det er den slett ikke i dag, og det er frekt og uhørt av Norks journalistlag å fremme et så tåpelig forslag!

Lenke til kommentar

Det meste jeg tenkte når jeg leste er allerede kommentert her ser jeg.

 

Om de faktisk tar dette opp og begynner prosess er jeg klar til å maile aktuelle politiske institusjoner eller fysisk møte opp og demonstrere.

 

Jeg synes nettavisene burde lage abonement muligheter med noe ekstra tjenester for de som ønsker det, og om de sliter finansielt lage mulighet for donneringer fra folk som kan tenke seg å gi en slant for god service.

Lenke til kommentar

Dette er det latterligste forslaget jeg har hørt noen gang... Å holde slike svære gammeldagse bedrifter i gang er bare latterlig. Klarer de ikke å overleve på annonnse inntekter så får de starte med betaltjenester da, men å kreve at alle med internett skal betale for nett aviser blir bare for dumt.

 

Ser ikke hvordan disse pengene skal kunne gis til avisene, skal det kun gis til etablerte redaksjoner som allerede har en avis utgave eller alle som har nyhetsrelaterte sider?

Godt poeng. Er det bare de som er medlem av NJ som skal få en del av kaka? Kan jeg få avgiftspenger om jeg starter en "nyhetsblogg" ? Eller skal vi etablere enda litt mer byråkrati som kan få bestemme hvem som fortjener pengene? Kjempelurt.

Endret av xenoxz
Lenke til kommentar

Hva pokker! Å sammenligne denne avgiften med kringkastingsavgiften er jo helt på jordet! For det første finnes det litt mer enn bare nettaviser på Internett.

 

Dersom de sliter med økonomien, så får de ta betalt for at folk leser de da. En betaler jo også for papirutgaver med reklame, så da burde det jo også gå å ta betalt for nettaviser med reklame, eller noe redusert kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...