Gå til innhold

Ny utfordring for piratene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slemt gjort at Microsoft....

Dem har tjent sååå mye penger å fått et så stor kundemarked.

Men alikevel skal dem oppføre seg som noen drit unger å bekjempe "piratene".. Senk heller prisene på OS'ene deres! Så vil dere garantert bli kvitt piratene! Eller så kan dere også Takke piratene for at dere har blitt så store som dere er nå! =)

Siste nå er vel også at Microsoft stadig mister flere å flere OS brukere?? ^^ hmm, Whats the cause of that?

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Hvis flere hadde kjøpt det så ville jo prisene gått ytterligere ned.

 

Hvorfor skulle prisene gått ned om flere kjøpte det?

 

Kom denne patchen går kveld? Isåfall er den godt skjult, hentet ned oppdateringer i går o gingen av de nevnte noe spesielt om aktivering i teksten såvidt jeg kunne se (W7 x64). Er vanligvis ikke så fan av å hente ned oppdateringer uten nytteverdi, neppe så mye å si i praksis, men litt ressurser bruker de jo.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Fordi jeg ikke gidder å ut med en tusenlapp ekstra til "benche-benken" min. Får holde at jeg har lovlig Windows på de andre maskinene.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Hvis flere hadde kjøpt det så ville jo prisene gått ytterligere ned.

 

Hvorfor skulle prisene gått ned om flere kjøpte det?

 

Kom denne patchen går kveld? Isåfall er den godt skjult, hentet ned oppdateringer i går o gingen av de nevnte noe spesielt om aktivering i teksten såvidt jeg kunne se (W7 x64). Er vanligvis ikke så fan av å hente ned oppdateringer uten nytteverdi, neppe så mye å si i praksis, men litt ressurser bruker de jo.

 

AtW

 

Mulig det var en dum kommentar og jeg er veldig naiv her, men hvis de selger flere eksemplarer så vil de jo tjene inn utviklingskostnadene og et fint overskudd selv med en lavere pris.

Er det ikke dette som er standardargumentet til antipiratfolkene? At prisen er høy fordi mange piratkopierer?

 

Kan godt hende jeg overvurderer MS og at de heller vil melke forbrukerne mest mulig, men all logikk vil vel tilsi at flere solgte til en noe lavere pris er bedre enn få solgte til høy pris.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Fordi jeg ikke gidder å ut med en tusenlapp ekstra til "benche-benken" min. Får holde at jeg har lovlig Windows på de andre maskinene.

 

Fordi jeg krangla i 3 måneder på å få key'n min til å fungere, med de snille og fine microsoft.

MSDN key, får alle os gratis anyways, men jeg kjører cracket nettopp pga key'n ikke funka, og jeg må ta reinstall for å få det til å funke med ny key.

 

Winxp systemet var iallefall helt latterlig, installerte med lovlig key og cracka for å ikke få opp aktiverings meldingene hver måned pga jeg bytta en pc del >_<

 

Det er ikke lett å ha ting lovlig.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Fordi jeg ikke gidder å ut med en tusenlapp ekstra til "benche-benken" min. Får holde at jeg har lovlig Windows på de andre maskinene.

 

Fair enough

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Fordi jeg ikke gidder å ut med en tusenlapp ekstra til "benche-benken" min. Får holde at jeg har lovlig Windows på de andre maskinene.

 

Fair enough

 

Skal legge til at det var litt morro å teste om den nye UPDATE'en til Microsoft kom til finne "cracken" som er i bruk på denne PC'en også. :)

Lenke til kommentar

Fordi jeg krangla i 3 måneder på å få key'n min til å fungere, med de snille og fine microsoft.

MSDN key, får alle os gratis anyways, men jeg kjører cracket nettopp pga key'n ikke funka, og jeg må ta reinstall for å få det til å funke med ny key.

 

Winxp systemet var iallefall helt latterlig, installerte med lovlig key og cracka for å ikke få opp aktiverings meldingene hver måned pga jeg bytta en pc del >_<

 

Det er ikke lett å ha ting lovlig.

 

Det er sant. Det har vært en del tull med div antipirat-tiltak og OEM versjoner med ny maskinvare. Det er synd det skal være så tungvindt.

 

Skal lett innrømme at jeg har kjørt div. piratprogramvare selv, blant annet windows. Men det er veldig greit å kjøre lovlig og ha alt på stell og vite at det ikke ligger trojanere og "backdoors" og annet dritt og lurer i bakgrunnen, noe som er tilfelle på enkelte av kopiene på bukten.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Hvis flere hadde kjøpt det så ville jo prisene gått ytterligere ned.

 

Hvorfor skulle prisene gått ned om flere kjøpte det?

 

Kom denne patchen går kveld? Isåfall er den godt skjult, hentet ned oppdateringer i går o gingen av de nevnte noe spesielt om aktivering i teksten såvidt jeg kunne se (W7 x64). Er vanligvis ikke så fan av å hente ned oppdateringer uten nytteverdi, neppe så mye å si i praksis, men litt ressurser bruker de jo.

 

AtW

 

Mulig det var en dum kommentar og jeg er veldig naiv her, men hvis de selger flere eksemplarer så vil de jo tjene inn utviklingskostnadene og et fint overskudd selv med en lavere pris.

Er det ikke dette som er standardargumentet til antipiratfolkene? At prisen er høy fordi mange piratkopierer?

 

Kan godt hende jeg overvurderer MS og at de heller vil melke forbrukerne mest mulig, men all logikk vil vel tilsi at flere solgte til en noe lavere pris er bedre enn få solgte til høy pris.

 

MS selger til den prisen de tror gjør at det tjener mest penger. At mangel på piratkopiering fører til lavere priser har jeg ingen tiltro til, om de fører til noen endring i det hele tatt, så er det snaere en oppgang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette tok iallefall knekken på min.

Jeg bruker en Windows 7 x64 Enterprise på min stasjonære PC hjemme. Lisens er MSDN lisens som jeg har fått fra jobben. Den har blitt reaktivert flere ganger (reinstallasjoner) uten problemer, og har fungert knirkefritt til nå. Hvorfor Microsoft mener at lisens er ugyldig akkurat nå er for meg et mysterium. Det er ikke en piratlisens en gang, en fullstendig lovlig MSDN lisens.. Jobben ønsker at jeg skal være tilgjengelig også hjemme uten at jeg alltid drasser med den bærbare, da spanderer jobben lisens til hjemme PCen.. Simple as that.

Lenke til kommentar

Dette tok iallefall knekken på min.

Jeg bruker en Windows 7 x64 Enterprise på min stasjonære PC hjemme. Lisens er MSDN lisens som jeg har fått fra jobben. Den har blitt reaktivert flere ganger (reinstallasjoner) uten problemer, og har fungert knirkefritt til nå. Hvorfor Microsoft mener at lisens er ugyldig akkurat nå er for meg et mysterium. Det er ikke en piratlisens en gang, en fullstendig lovlig MSDN lisens.. Jobben ønsker at jeg skal være tilgjengelig også hjemme uten at jeg alltid drasser med den bærbare, da spanderer jobben lisens til hjemme PCen.. Simple as that.

 

Nok en gang så er det piratene som vinner... på bekostning av vanlig brukere...

Jeg har ikke merka noe til denne oppdateringa, har ingen anelse på hvem crack jeg brukte.

 

Gjorde ett piratebay søk.

nok comments sa den var grei, fyrte opp og vips.

Lettere enn å krangle med microsoft.

Lenke til kommentar
har ingen anelse på hvem crack jeg brukte.

 

 

Veldig off-topic det her, men hvorfor skriver folk "hvem" når det helt klart er "hvilken" som skal brukes? Er ikke noe angrep på deg Imsochobo, da jeg ser flere å flere gjør dette. Sier dere det sånn også, eller bare skriver dere det sånn?

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
har ingen anelse på hvem crack jeg brukte.

 

 

Veldig off-topic det her, men hvorfor skriver folk "hvem" når det helt klart er "hvilken" som skal brukes? Er ikke noe angrep på deg Imsochobo, da jeg ser flere å flere gjør dette. Sier dere det sånn også, eller bare skriver dere det sånn?

 

En form for dialekt vil jeg tro. Mange østlendinger som sier/skriver hvem i stedet for hvilken.

Lenke til kommentar

Min søster fikk sånn melding om att ho hadde blitt utsatt for svindel fra microsoft pga en crack, det sto at ho måtte aktivere windos umiddelbart. Dette skjedde i Paris for litt over en uke siden, men det var bare å cracke på nytt så var alt bra igjen. Litt av en utfordring kan man si :)

Endret av Spyder
Lenke til kommentar

Dette tok iallefall knekken på min.

Jeg bruker en Windows 7 x64 Enterprise på min stasjonære PC hjemme. Lisens er MSDN lisens som jeg har fått fra jobben. Den har blitt reaktivert flere ganger (reinstallasjoner) uten problemer, og har fungert knirkefritt til nå. Hvorfor Microsoft mener at lisens er ugyldig akkurat nå er for meg et mysterium. Det er ikke en piratlisens en gang, en fullstendig lovlig MSDN lisens.. Jobben ønsker at jeg skal være tilgjengelig også hjemme uten at jeg alltid drasser med den bærbare, da spanderer jobben lisens til hjemme PCen.. Simple as that.

 

Nok en gang så er det piratene som vinner... på bekostning av vanlig brukere...

Jeg har ikke merka noe til denne oppdateringa, har ingen anelse på hvem crack jeg brukte.

 

Gjorde ett piratebay søk.

nok comments sa den var grei, fyrte opp og vips.

Lettere enn å krangle med microsoft.

 

Har lagt inn nøkkel på nytt og reaktivert. Nå fungerer alt som det skal igjen. Jeg sier bare en ting: Hva faen er poenget?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...