Gå til innhold

Nostalgiens tidsalder (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg nevnte på twitter så synnes jeg det er utrolig imponerende at Nintendo er og blir en pengemaskin der man tjener penger på så og si alt man tar på. Dette beviser paradoxalt at pris og tilgjengelighet gjør det mulig for utgiverne å tjene penger på eldre titler så lenge overnevnte faktorer klaffer.

 

Jeg kjøpte SMB 3 da det kom ut til ca 500kr? og tipper jeg sikkert hadde vært villig til å gi en 50lapp for nostalgien så lenge det fungerer på dagens maskinvare.

Lenke til kommentar

Journalisten gjør et poeng av at "nostalgi selger", men faktum er at kvalitet selger, og de gamle Nintendo-spillene representerer nettopp noe av det ypperste som er laget innen spillverden noensinne. At det slik selger, burde ikke være så pussig.

 

Det er vel ikke så stor tvil om at gamsle spill selger mer nå enn for noen år siden? Hvor mye solgte SMB3 i 2005?

 

AtW

Lenke til kommentar

Først av alt "så lenge det fungerer på dagens maskinvare". Mente du at SMB3 ikke fungerer på wii? Fortell hvorfor.

 

Og Er ikke Xbox også en pengemaskin? 500 kroner for live i et år og alle de spillene man kan kjøpe? Massevis av drittspill er det å finne og!

 

Nei, det var ikke direkte det jeg mente, men en generalisering. Pc spill for eksempel har en del eldre spill som kan ha problemer med å fungere på W7 / Vista og må muligens ha emulering for å fungere , Playstation 3 er levert med både bakoverkompatibilitet og ikke for ps2 spill noe som kan vanskeligjøre markedet veldig for å få disse spillene til å fungere :

 

Klassikere som for eksempel Baldurs Gate Dark Alliance , Final Fantasy X , Metal Gear Solid 2 og Snake eater er andre eksempler på spill som ikke fungerer direkte på dagens maskinvare med mindre disse blir modifisert.

 

Når det gjelder Xbox tror jeg ikke at jeg kan uttale meg så veldig mye, men har inntrykk av at det er mye utgifter også for MS der pga RROD og en del feiltrinn , men de tjener nok utvilsomt penger men kanskje ikke like mye som de hadde håpet på...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...