Gå til innhold

Ymist anna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare si det - de brilleinnfatningene er det mest unyttige jeg har sett!Vil noen virkelig gå med det?Det er ikke mulig...

Mulig du ikke ser noen bruksområder for dette, men for en som er avhengig av briller kan det så absolutt være en smart løsning, men en stiv pris...

F.eks. så sliper man å ta på og av briller for å kikke på menyen, sjekke motivet en gang ekstra osv. Mange brillebrukere stiller inn dioptriet sånn at de slipper å bruke briller når de knipser.

Lenke til kommentar

De dér vævede plaider med gigantiske børnebørn og hunde, de er jo direkte skræmmende! Jeg kunne ikke lade være med at besøge hjemmesiden for at se nærmere, og der var endnu flere farverige eksempler på sammenfoldelige to meter lange portrætter af småbørn og pekingesere... det må være det væmmeligste stykke foto-kitsch til dato.

Lenke til kommentar

Må bare si det - de brilleinnfatningene er det mest unyttige jeg har sett!Vil noen virkelig gå med det?Det er ikke mulig...

Mulig du ikke ser noen bruksområder for dette, men for en som er avhengig av briller kan det så absolutt være en smart løsning, men en stiv pris...

F.eks. så sliper man å ta på og av briller for å kikke på menyen, sjekke motivet en gang ekstra osv. Mange brillebrukere stiller inn dioptriet sånn at de slipper å bruke briller når de knipser.

 

Jeg har briller, men seg da vitterlig ikke noe problem med å ta de av for å sette søkeren til øyet. Ser for meg at det vil ta like mye tid å vippe opp og ned på glassene som å sette brillene ned på nesa.

Lenke til kommentar

Må bare si det - de brilleinnfatningene er det mest unyttige jeg har sett!Vil noen virkelig gå med det?Det er ikke mulig...

Mulig du ikke ser noen bruksområder for dette, men for en som er avhengig av briller kan det så absolutt være en smart løsning, men en stiv pris...

F.eks. så sliper man å ta på og av briller for å kikke på menyen, sjekke motivet en gang ekstra osv. Mange brillebrukere stiller inn dioptriet sånn at de slipper å bruke briller når de knipser.

 

Jeg har briller, men seg da vitterlig ikke noe problem med å ta de av for å sette søkeren til øyet. Ser for meg at det vil ta like mye tid å vippe opp og ned på glassene som å sette brillene ned på nesa.

Jeg for min del er og brillebruker, og jeg ser nytteverdi av denne ideen.

 

Kjekt å ha et øye uten brille, og et med. Spesielt for høyreøyedominante som de kan bruke det venstre øyet til å følge med på omgivelsene, mens de ser i søkeren med det andre. Veldig greit til actionfoto, og kunne følge med hva som skjer utenfor søkeren.

 

Men jeg er venstreøyedominant, og vil derfor ha mindre nytte av det, så jeg tviler på at jeg kommer til å bruke penger på noe slikt.

Lenke til kommentar

Må bare si det - de brilleinnfatningene er det mest unyttige jeg har sett!Vil noen virkelig gå med det?Det er ikke mulig...

Mulig du ikke ser noen bruksområder for dette, men for en som er avhengig av briller kan det så absolutt være en smart løsning, men en stiv pris...

F.eks. så sliper man å ta på og av briller for å kikke på menyen, sjekke motivet en gang ekstra osv. Mange brillebrukere stiller inn dioptriet sånn at de slipper å bruke briller når de knipser.

 

Jeg har briller, men seg da vitterlig ikke noe problem med å ta de av for å sette søkeren til øyet. Ser for meg at det vil ta like mye tid å vippe opp og ned på glassene som å sette brillene ned på nesa.

Jeg for min del er og brillebruker, og jeg ser nytteverdi av denne ideen.

 

Kjekt å ha et øye uten brille, og et med. Spesielt for høyreøyedominante som de kan bruke det venstre øyet til å følge med på omgivelsene, mens de ser i søkeren med det andre. Veldig greit til actionfoto, og kunne følge med hva som skjer utenfor søkeren.

 

Men jeg er venstreøyedominant, og vil derfor ha mindre nytte av det, så jeg tviler på at jeg kommer til å bruke penger på noe slikt.

Briller med minimalistisk innfatning som er tilpasset så de ligger nære nok øyet gjør det mulig å bruke ethvert kamera uten å ta av seg brillene.

 

Har man store styrker, og/eller må det til mer korrigering enn bare enkel +/-, så er ikke diopterjustering i kamera godt nok uansett.

 

Det er store forskjeller mellom forskjellige brilleinnfatninger når det gjelder kamerabruk. Enkelte er håpløse, mens andre ligger så nære at det går bra.

Lenke til kommentar

Må bare si det - de brilleinnfatningene er det mest unyttige jeg har sett!Vil noen virkelig gå med det?Det er ikke mulig...

Mulig du ikke ser noen bruksområder for dette, men for en som er avhengig av briller kan det så absolutt være en smart løsning

For en langsynt person har det kanskje livets rett, men for en som er såpass nærsynt som undertegnede så ville det blitt krise hvis jeg hadde vippet opp glasset.

Lenke til kommentar

EDIT: Sentrale personer på forumet er tydligvis ikke underlagt samme regler som oss vanlige brukere?

Det handler ikke om sentrale personer på forumet, men artikkelforfattere. Forumtråden blir automatisk kalt det samme som artikkeloverskriften og de redaksjonelle kravene til overskrifter er helt annerledes enn kravene til emnetitler. Det er derfor også unntak fra både treordsregel og "gode emnetitler" for artikkeltråder...
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...