Gå til innhold

Test: Søl bort helgen med mobilspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og igjen er WinMo ignorert.

 

 

Latterlig at WinMo blir utelatt hver gang. Er tross alt ganske mange som bruker det også... :hrm:

 

 

"Søl bort tiden med å" lese denne artikkelen om du har windowsphone.

 

Latterlig. 3 helger på rad uten windowsmobile spill til tross for mye kritikk og masse tips. Helt latterlig. Mistet respekten fullstendig.

 

Ikke for å få dere fanboys på nakken, men windows mobile er jo stregt tatt ikke akkurat den beste spillplattformen da. WinMobiler er jo strengt tatt en downscalet PC med ringemulighet, med alt for lite juice til å kunne fordøye selv de enkleste oppgaver. Jeg hadde en WinMobil i to uker før jeg tryglet min arbeidsgiver etter en ekte mobil!

 

Skjønner godt at dere blir ignorert!

Lenke til kommentar

Jadajada.

 

Ingen av oss som har sagt at winmo er den perfekte spillplattformen. Men det finnes mengder med spill, og mengder av brukere. Amobil gjør mengder av tester og presenterer mengder av winmo nyheter generelt. Derfor har amobil en mengde med lesere som har og er interresert i winmo.

Derfor er det tragisk at de 3 helge på rad FEILER så fatalt. Og med unskyldinger som at de ikke finner noen spill???

 

Så for meg er det greit at Android, iPhone og symbian passer bedre for spill.

 

PS. De winmo (HD og HD2) jeg har hatt siste 2 årene knuser Nokia5800 (Symbian) i både hastighet og generell ytelse. Men men, det er ikke hvor bra eller dårlig winmo er som er poenget her.

Lenke til kommentar

Age Of Empires finnes til WinMo, og det er jo et genialt spill. Samme med Broken Sword. Finnes en del spill til WinMo, men det er svært lite som er kvalitet. Bortsett fra de to jeg nevnte nå, så er det ikke så mye mer som er interessant.

 

(Nå er det over 2 år siden jeg hatt en WinMo-mobil, så jeg er klar over at jeg kan ta feil nå)

Lenke til kommentar

Vi har som sagt lett ganske grundig etter spill til Windows Mobile. I disse første prøveukene med testing var det også først og fremst snakk om spill som var tilgjengelig gratis. Dette fordi det innebærer en del arbeid å skaffe seg pressetilgang på en del spill - og enkelte må rett og slett kjøpes. Dette vil bli gjort dersom serien videreføres.

 

Vi lette noen timer etter spill til Windows Mobile - og det ene etter det andre nektet å kjøre skikkelig under Windows Mobile 6.5, og det var ikke mange å velge i i utgangspunktet heller. Applikasjonsbutikken som ligger tilgjengelig i Windows Mobile 6.5 hadde hele to spill å velge i, hvorav det ene var kabal (slik man kjenner fra vanlig desktop-Windows).

 

Det var et ønske at programvaren skulle være enkelt tilgjengelig. På den ene siden bør det helst ikke ta en hel dag å snekre sammen en slik test, ettersom man gjerne skal ha ut andre ting også. På den andre siden bør det være enklest mulig for leserne å få fatt i spillene som testes. Derfor har vi ikke googlet i vildens sky, men besøkt de mest vanlige samlestedene. For Windows Mobile innebærer det derfor applikasjonsbutikken, Handango og CNet sin programoversikt.

 

Denne testen ble skrevet samtidig med forrige test på grunn av en viss messe i Barcelona som tok opp det meste av forrige uke. Dermed hadde det heller ikke kommet inn nevneverdige mengder relevante tips innen den ble skrevet (altså kort tid etter første test).

 

Noen tips har kommet inn, og så fremst spillene fungerer med Windows Mobile 6.5 blir nok plattformen representert i denne ukes test. Vi har absolutt ingenting i mot Windows Mobile, men det er nok en plattform der programvaren først og fremst konsentrerer seg om nytte og produktivitet - iallfall i langt større grad enn underholdning. I motsetning til eksempelvis Iphone og Android der utvalget virker å være mye jevnere fordelt.

 

Det skal forsåvidt også nevnes at Bejeweled(som noen tipset om) var et spill vi visste om, men litt av målsetningen var også å teste ting som ikke var fullt så godt kjente. Bejeweled har rukket å være med oss på flere plattformer lenge nok til å bli en klassiker, og jeg skulle tro at de fleste kjente til den. På lik linje med det klassiske kabal-spillet i Windows Marketplace ble den derfor ikke testet.

 

Igjen - dersom dette blir en fast spalte og vi får sikret oss tilgang på fullversjoner av spill vil Windows Mobile være representert. Tilfanget av spill for plattformen uten prøveversjoner er av en eller annen grunn svært mye større enn det jeg har sett på de andre plattformene... :(

 

Tips mottas fortsatt med takk og jubel. Med mindre det er svært bra greier ønsker vi helst å holde oss til ting som kan lastes ned fra store og trygge innholdsleverandører (av typen nevnt over), slik at vi ikke risikerer å sende lesere i retning av utrygg eller piratkopiert programvare. Er det dog ting som skiller seg ut i voldsomt positiv retning er det ikke verre enn at vi finner ut av det underveis... :)

 

(edit)

Og, ja... det fins en haug spill for de eldre Windows Mobile-versjonene, men som Kizzaz sier - svært mange av dem fungerer dårlig på store høyoppløste skjermer. Er det noe stemning for tester av spill til eldre Windows Mobile-utgaver? I så fall vil det bli veldig stykkevis og delt hvorvidt en Windows Mobile-applikasjon vi tester faktisk passer hver enkelt av lesernes telefoner. Personlig tenker jeg at det alltid er greiest å teste programvare for siste versjon av systemet. Ryddig og enkelt - selv om det selvsagt utelukker en del telefoner. Synspunkter?

 

(edit2)

Og, ja... jeg forventer kanskje et par TLDR på denne... men det virker som om det opptok folk, så jeg måtte ta meg tid. De som er opptatt av winmo vil finne de fleste av mine/våre synspunkter over :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...