Gå til innhold

Sapphire frisker opp Radeon HD 5850


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har sett veldig mye OC utgaver og tredjeparti løsninger når det kommer til HD5850 og HD57xx kort, men sjeldent HD5870 kort som avviker noe særlig fra standarden. Både med tanke på frekvens og kjøleløsning.

 

Jeg lurer på om dette kanskje kan være grunnet ganske høy frekvens og mye varme allerede i standardutgaven. Nå er det riktignok mange som overklokker sine HD5870 kort (og forsåvidt HD5850 kort) langt over standard frekvens, men fabrikk klokk _bruker_ i alle fall å være stabilt og "sikkert". Selv om også fabrikkoverklokkede kort med HD58xx-serien har vist seg å være ustabile denne gangen.

 

Kan dette være grunnet dårlige drivere, eller er det rett og slett en stor andel "defekte" kort blant HD5xxx-serien. Jeg sier "defekte" fordi kortene stort sett virker i alle fall delvis, men at veldig mange opplever mye problemer både på stock frekvens og overklokket. Det kan jo kanskje være selve gpu kjernen eller pwm styringen eller noe som rett og slett ikke er god.

 

Nå skal det sies at en god del folk har slike kort uten å se noe som helst til problemene, men alle kjernene trenger jo ikke ha problemer. Alt snakket rundt produksjonsproblemer og forsinkelser, dårlige yields etc har i alle fall satt i gang mine små grå.

 

Det skal bli morsomt å se om Fermi får samme problemene (noe som vil være naturlig om det faktisk er selve produksjonen av gpu som sliter med kvaliteten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...