Gå til innhold

Vanntett og støtsikkert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om de er spesifisert til 10m holder de gjerne dypere enn som så. Jeg har hvertfall dykket med mitt aldrende Olympus Mju 770SW (forgjengeren til nåværende Tough modeller) og det gikk fint å duppe mellom 10 og 20 meter (riktignok syden-dykking, mulig det blir for drøyt å gå under 20 meter med disse). Overlevde hvertfall godt over (under? :p) 10 meter uten noen problemer.

 

Tror vel uansett ikke det er mot seriøse dykkere de markedsfører disse kameraene. Det er for "vanlige" folk som vil ha et kamera de kan ha med seg ut og overalt. Det er utrolig digg å ha et kamera du kan ha med på stranda, og videre ut i vannet og sanda uten å tenke noe mer over det, eller ut i bakken og snøen på denne tiden av året, og det er vel det som er meninga.

Lenke til kommentar

Spiffy: Sydendykking?

Dykking er vel ansett som en rimelig presis sport uansett hvor i verden man er?

Ned til 30m syns jeg dog ikke burde være så vanskelig, sjelden vanlig dykking går under det.

 

Sydendykking, altså dykking uten sertifikat og med guide, som da ikke bikker under 20m dybde. ;) Har man sertifikat og eget utstyr står man jo litt friere til hvor dypt man går..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...