Gå til innhold

Lover lekker grafikk (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva tenkte du på?

 

AtW

 

Lurer egentlig på hvordan det depth of field blir implementert, i noen spill (dx 9/10 riktignok) blir det bare en stygg ting som gjør ting verre. Empire:Total war for eksempel med depth of field gjør campaign view vanskelig å lese.

 

Det burde ikke være så vanskelig, i forbindelse med andre kalkulasjoner har amn vel kontroll på hvor langt unna "kamera" alle delen av bildet er.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er et vanlig "triks" å bruke blur til å gjøre deler av skjermbildet utydelig, og dermed kan de skjule at denne delen av bildet er rendret med dårlige dealjer.

 

Desverre har de brukt HDR/bloom på noen av bildene også, og det gir et ekkelt skin.

 

Bildene ser ganske greie ut helt til jeg får se de i original størrelse. Det avdekker klart at det teknologisk sett ikke er noe nytt i dette, og at både design av mesh, teksturer og bumpmapping kunne vært gjort mye bedre.

Lenke til kommentar

Greit med geometri detaljer på folkene. Også illumination modelen virker meget bra når man ser på video klipp fra spillet.

 

http://www.gamestar.de/index.cfm?pid=1589&pk=13279

 

 

Intervju med utviklerene:

http://games.on.net/article/7836/Metro_2033_-_Technical_QA

 

We focused on a few really basic things. For example, even if you don’t enable hardware antialiasing in the game, everything will still be fully antialiased – maybe not to the extent possible with the full hardware support, but still antialiased.

 

This is done mostly by morphological analysis of the scene. We run a lot of compute shading, where we analyse the scene before it is shown to the user. It’s done every frame, and we can correct a lot of small inconsistencies before the user sees the scene.

Lenke til kommentar
The company was formed in Kiev, Ukraine It was founded by people who split off from GSC Game World a year before the release of S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, in particular Oles' Shiskovtsov and Aleksandr Maksimchuk, the programmers who worked on the development of X-Ray engine used in the S.T.A.L.K.E.R. series.

 

Her ja, Russerne-ish-erne har hard on for spill som omhandler seg rundt kjerneteknologi og dens sin faretruende momenter dratt ut i fantasi verden.

 

Håper i det minste disse bruker litt mer tid på finpussing og avlusing enn hva som blitt gjort i S.T.A.L.K.E.R spillene.

 

Grafikken så forøvrig nydelig ut, ikke noe å hoppe i taket av men. Crysis har sørget for en altfor høy terskel her for min del.

 

Liker derimot hvordan de gjør level design, ser veldig gritty og slitt ut på en edruelig måte.

Håper vi får flere av de samme spill momentene som S.T.A.L.K.E.R har.

 

Gleder meg til mer info og videoer =)

Lenke til kommentar
Fyr opp crysis som er 3år gammelt, skru på alt inkludert AA og load ice cave levelen. Nyt 1 fps og 5000kr ut vinduet. Og før du prater piss, jeg har testet det selv med [email protected] + 295GTX@ 660/2400, prøv selv hvis du tviler.

 

Har ikke testet så langt da Crysis for meg blir et dårlig spill ca der man starter å kjøre tanksen og går inn i hulen. Før det er det et genialt spill.

 

Nå yter 5970 bedre en 295gtx så jeg skal teste, har forøvrig mye å si hvilken oppløsning du spiller på. Uansett er det ikke 4600kr ut av vinduet da det er highend kortet som yter best. Du høres nesten litt bitter ut ).

Lenke til kommentar
Fyr opp crysis som er 3år gammelt, skru på alt inkludert AA og load ice cave levelen. Nyt 1 fps og 5000kr ut vinduet. Og før du prater piss, jeg har testet det selv med [email protected] + 295GTX@ 660/2400, prøv selv hvis du tviler.

 

Har ikke testet så langt da Crysis for meg blir et dårlig spill ca der man starter å kjøre tanksen og går inn i hulen. Før det er det et genialt spill.

 

Nå yter 5970 bedre en 295gtx så jeg skal teste, har forøvrig mye å si hvilken oppløsning du spiller på. Uansett er det ikke 4600kr ut av vinduet da det er highend kortet som yter best. Du høres nesten litt bitter ut ).

 

1920x1200 kjører jeg mitt på, Geforce 295GTX kveler på høgere oppløsning pga design med for lite minne / minnebuss. Eneste som er "bittert"? vil heller si synd men det er nå min oppfatning. Er at når du kjøper verdens "beste" skjermkort og så drar det ikke alle spill på fult så blir isåfall jeg meget skuffet. Nå viste jeg på forhånd at 295 aldri i verden kom til å dra crysis før jeg kjøpte det derfor venter jeg også i spenning på neste skjermkort i fra nvidia for å se om det endrer seg, men tviler på det med mindre de guffer på med 4gig med minne for å takle 32AA SLI mode. Hiver du på 3d vision og DX11 testla så er det berre til å le av hvor pinglete skjermkortene er blitt. Nei då minner jeg heller gamle dager med mitt voodo 1 med glide som pulte quake på fult. :love:

Lenke til kommentar
skjermkortene er blitt. Nei då minner jeg heller gamle dager med mitt voodo 1 med glide som pulte quake på fult. :love:

 

Det er bare det at i "gamle dager", så var "fullt" en oppløsning på 640, my lavere enn skjermene kjørte, per i dag kan man i mye større grad kjøre høy grafikk på et gjennomsnittlig skjermkort enn man kunne da, ihvertfalls lik jeg ser det. Nå får man matchet opplsøningen til skjermen og kjørt ndel AA på de fleste halveis ok skjermkort.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...