Gå til innhold

Sniktitt: S8500 Wave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første er det jo et smarttelefon-OS, og der slår de joiPhone greit.. Når det gjelder Android, kan man jo håpe at applikasjoner får kjøre "native" i stedet for inni en java-sandkasse. Ytelsesøkningen bare som følge av det bør være merkbar, og koblet med god hardware så..

 

Personig håper jeg MeeGo (en nylig sammenslping av Maemo og Moblin) kommer til flere enheter etterhvert. Det er ikke like forkøplet som Android er og Bada sannsynligvis også er (uten at jeg vet noe sikkert om hvordan det er bygget opp).

Lenke til kommentar
For det første er det jo et smarttelefon-OS, og der slår de joiPhone greit.. Når det gjelder Android, kan man jo håpe at applikasjoner får kjøre "native" i stedet for inni en java-sandkasse. Ytelsesøkningen bare som følge av det bør være merkbar, og koblet med god hardware så..

 

Personig håper jeg MeeGo (en nylig sammenslping av Maemo og Moblin) kommer til flere enheter etterhvert. Det er ikke like forkøplet som Android er og Bada sannsynligvis også er (uten at jeg vet noe sikkert om hvordan det er bygget opp).

 

Ifølge markedssjefen i Samsung Norge skal all programvare som kjøres ut gjennom Samsung Apps være skrevet i C++. Med mindre de har funnet på noe så merkelig som å lage en slags fortolker til "C++"-koden burde det kunne gi en ålreit ytelsesøkning :)

 

Samsung omtaler jo også Bada som verktøyet som skal gi dem mulighet til å slippe den heftigste maskinvaren så tidlig som mulig, uten å måtte vente på programvare fra tredjepart. Og når en såpass stor produsent som Samsung sier slikt, gir det iallfall meg forhåpninger om at det ikke kun er forskjellen på fortolkede språk og kompilerte språk som vil gjøre opplevelsen raskere og bedre...

 

Wave er et godt utgangspunkt. Jeg må si at jeg ble imponert over hele dingsen. Jeg ble litt skuffet av bildene, men da jeg fikk ta på den overbeviste den og litt til. Dette bør bli en artig telefon å få inn til test når den kommer...

Lenke til kommentar

Kan jeg få komme og tafse på den hvis den skal testes i Bergen? :wee:

Jeg må inrømme at telefonen så langt virker veldig fristende, men det blir spennende å se når det kommer flere reviews av OS-et. Pakkesystem-løsningen som f.eks. Maemo tiltaler meg veldig. Der man kan installere pakker som muligens har avhengigheter, men da blir de også installert - tilsvarende en normal linux desktop-distro.

 

Det åpner for langt mer fleksible og enkle løsninger for utvikling, for utviklere som har vært borti *nix før, men jeg ser for meg at det kan bli vanskelig å kombinere med en brukervennlig "app-store". Og sannsynligvis er det mer ønskelig for teknofrekas som meg enn den jevne bruker.

 

Men det skal uansett bli veldig spennende å lese mer om hvordan Bada er bygget opp under panseret.

Lenke til kommentar

Så nettopp en video av telefonen fra MWC, å jeg må si jeg synes den virket treg. Den virket smidig og grei i menyen men ved oppstart av programmer virket den særdeles treg.... Jeg synes det er unødvendig av Samsung å lansere Bada, det er allerede nok OS der ute. Skal de nå på død og liv lansere ett nytt OS burde det være særdeles meg nytt enn hva Bada viser. Ser for meg at Bada kommer til å bli en iPhone OS kopi i Android light utgave.

Lenke til kommentar

Har en prototype her på kontoret og jeg kan love dere at den ikke er treg. Skjermen er også helt fantastisk. Bortsett fra det har jeg ikke fått testet så mye, men det virker faktisk relativt lovende.

 

Hvis du har den der å vet at den ikke er treg MÅ du ha fått testet den mye, hvis ikke kan du ikke uttale deg om tregheten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...