Gå til innhold

Anmeldelse: Heavy Rain (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske så enig med anmeldere på flere punkt i anmeldelsen. Selvfølgelig ikke annet enn demoen og videoer som grunnlag. Men forstår ikke helt karakter settingen. Du henviser til Mass Effect 2 som fikk 10/10.

Joda, har akkurat spilt ferdig mass effect 2 på pc. Grafikken er topp, lyden er meget bra, historien er grei nok, skuespillet er til tider bra, men det er flere samtaler jeg hadde i spillet der det bare ble teit. Toneleiet og flyten i stemmeskuespillet falt helt av lasset, slik at det føltest veldig unaturlig ut, nærmest robotaktig. Og en del clipping i grafikken i cutscenes og noen tilfeller der jeg satte meg fast i brettene. Så det er absolutt ikke perfekt, eller verdig 10/10.

Kanskje 8/9 av 10 hadde passet bedre for min del. Det bare virker som om at viss ett spill treffer blink med anmelderen så sees det bort fra flere tydelige svakheter og feil i spillet. Mens om spillet ikke treffer anmelder like bra, så trekkes svakhetene virkelig frem i lyset. Men gleder meg til Mass Effect 3.

 

Så selvfølgelig skal Heavy Rain trekkes for dårlig stemmeskuespill, for i perioder er det absolutt ikke så bra som det burde ha vært. Men gleder meg til Heavy Rain, for det får 10/10 hos meg i kategorien for å være noe annet enn det vanlige.

Lenke til kommentar
Som så mange har sagt tidligere, dette er et elsk eller hat spill. Denne gangen ble det hat...

 

Det som er veldig spennende med dette spillet, er at min opplevelse av spillet ikke nødvendigvis er din opplevelse av det. Fordi avgjørelsene dine har konsekvenser, vet du aldri helt hva som hadde skjedd om du hadde valgt det andre alternativet. Jeg måtte for eksempel gå noen steg tilbake, fordi *host* alle strøk med og slemmingen slapp unna. (Så ja, det er faktisk mulig)

Endret av HelloKjersti
Lenke til kommentar

Gikk glatt et par timer til demoen her i går, likte det meget godt.

 

La spill utvikle seg sier nå jeg :)

Man har jo sett den kjedelige utviklingen av disse rocke og synge spillene. De er i mine øyne like lite spill om vi skal sitte å si at Heavy Rain ikke er spill.

 

Hvis spill skal være spill så håper jeg dere KUN spiller PONG! :!:

Lenke til kommentar

Du er unnskyldt. Kan du da tilgi meg for at jeg kommenterer i en kommentartråd, attpåtil med min egen mening?

 

EDIT: Jeg har ombestemt meg. Hvis flertallets tyranni skal føre til at spillselskapene i fremtiden prioriterer slikt ræl som dette, ønsker jeg dere alt vondt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Ganske sikker på jeg er enig med anmelder her.

 

Som bitte liten gutt satt jeg å spillte Zack Mckraken der man for første gang kunne bruke og gjøre mye som ikke haddet med plottet å gjør, man kunne til og med ødlegge viktige items man trengte senere, da var det bare å starte spillet på nytt. Her kommer poenget mitt inn for spill i dag er so forbaska mainstream at alt skal gå av seg selv, alt går på grafikk orgier der man til og med for items man trenger lyst opp slik at man ikke skal gå glipp av dem, feks dragon age origins, Mass Effect osv. Det jeg troddet når jeg satt å spillte Zack Mcrakken var at eventyr spill kom til å utvikle seg videre, der man virkelig måtte plundre og rote for og klare spillet samtidig som man kunne gjøre masse som ikke haddet noe med plottet å gjøre. Men så kom Dragons Lair og viste litt av hva som virkelig solgte, dra spaken høyre, venstre, trykk, opp ned - med tegnefilm grafikk (med andre ord det første spillet som brukte teknikken som i dag konsoller trykker hardt til sitt bryst, beveger man spaken i feil retning kommer en annen filmsnutt der man feks dør), dette slo ann til de grader og slik har det blitt :cry:

 

edit

Regner med du har sett Wild things Isbilen ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Bra andmeldese. Enig i mye.

 

Personlig fatter jeg ikke all hypen bak dette spillet. Det er så mangen som kaller den for et revolusjon innen spill med dens ny spille måte, men ærligtalt holdt jeg på å le meg ihjel av det. Er ikke annet enn masse trykke scener...noe som minnet meg på det klassiske Dungeons and Dragons på spillautomat der du måtte velge rettning for å komme deg videre. Om annet, så er dette spillet et skritt bakover!

Lenke til kommentar

Det ser ut som dette kan bli enda en kontroversiell anmeldelse...

Om det er problematisk å sette en spillkarakter nettop fordi spillopplevelsen og engasjemanget vil fange forskjellig fra person til person, så vil da også karakteren variere enormt mellom anmelderene.

 

Anmelderen valgte å sammenligne HR med ME2 , noe jeg ikke helt ser grunnlaget for , ME2 er et pseudo-rollespill uten helt de store konsekvensene (dialoger, handlinger) for utviklingen av historien, mens HR kan få et helt annet historieforløp avhengig av om du mister noen av spillfigurene.

 

ME2 var også et spill hvor RPG elementene var kraftig tonet ned (karakterutvikling feks) så det hadde kanskje vært mer passende å sammenligne med Dragon Age origins.

 

Min anbefaling i en slik type anmeldelse er at man enten ikke setter noen anbefaling i det hele tatt karaktermessig, eller anbefaler at man prøver spillet selv.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Anmelderen valgte å sammenligne HR med ME2 , noe jeg ikke helt ser grunnlaget for

 

Poenget er at jeg mener flere andre spill, inkludert nevnte Mass Effect 2, er bedre på fortelling enn Heavy Rain, på tross av at de også har flere strenger å spille på. Heavy Rain fokuserer "bare" på fortellingen, noe som egentlig burde tilsi at den skal være ekstra god på det.

Lenke til kommentar
Det er viljen til å forsøke som bør oppmuntres, ikke resultatet. Og en anmeldelse handler først og fremst om sistnevnte.

Sorry, men gode intensjoner og nyskapende elementer bør ikke automatisk gi god karakter hvis gameplay eller andre ting trekker ned. De kommer uansett til å selge mange spill på å tilby en unik spillopplevelse, og det bør være oppmuntring nok.

 

Jeg hadde og følelsen av at dette spillet var en smule hypet, og at det ikke kom til å nå helt til topps.

Endret av ovrebekk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...