Gå til innhold

Gigantavtale trolig godkjent av EU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er bra Google får konkurranse, selv om det er MS som står bak. Google er ikke noen hellig ku som er best uansett, og hvis MS/Yahoo-samarbeidet medfører en bedre søkemotor enn Google ser jeg ingen grunn til å tviholde på Google. Skulle gjerne sett en tredje aktør, men det er vel vanskelig å bygge opp en reell konkurrent i en verden hvor "å google" har blitt et (enn så lenge) uoffisielt verb i de fleste språk.

Lenke til kommentar
Synes bing har en del spennende, spesielt bildesøk og de andre tingene enn rene tekstsøk. Merkelig hvordan det har gått med Yahoo

 

Dårlige valg, uheldige hendelser, for dårlig utvikling sammenlignet med google. Får håpe de kommer seg på beina igjen. Yahoo blir jo nå standard søkemotor i Ubuntu 10.04 :)

Lenke til kommentar
*gjesp* noen som ikke bruker google?

 

Jeg bruker Bing til 95% av søkene mine, liker ikke uttalelsene Google har hatt om privacy, og når Bing nå reduserer lagring av IP fra 18 til 6 måneder mens Google blir stående så er jeg ikke i tvil.

Your loss. :!:

 

 

Du tror det ja? Jeg har ihvertfall ingen problemer med å finne det jeg er på jakt etter, så ser ikke helt hva jeg taper på det, men du kan kanskje utdype? Og når jeg i tillegg får bedre privacy må jeg si at jeg sliter med å hva jeg taper med å bruke Bing.

Lenke til kommentar
Google er ikke noen hellig ku som er best uansett,

At de ikke er perfekte betyr ikke at de ikke er det klart beste valget.

 

Pr dags dato er jeg enig med deg, men jeg etterlyser uansett mer konkurranse i dette området. Bing prøver på mye spennende, men teknologien må modnes og få en seriøs utbredelse. Lurer på hvor mange Windows-brukere i verden som har Bing(/msn/windows live/etcetc) som startside, men går til google.com når de skal søke på noe :)

Lenke til kommentar
*gjesp* noen som ikke bruker google?

 

Jeg bruker Bing til 95% av søkene mine, liker ikke uttalelsene Google har hatt om privacy, og når Bing nå reduserer lagring av IP fra 18 til 6 måneder mens Google blir stående så er jeg ikke i tvil.

Your loss. :!:

 

 

Du tror det ja? Jeg har ihvertfall ingen problemer med å finne det jeg er på jakt etter, så ser ikke helt hva jeg taper på det, men du kan kanskje utdype? Og når jeg i tillegg får bedre privacy må jeg si at jeg sliter med å hva jeg taper med å bruke Bing.

Fordi Bing er dårligere enn Google. Men om du finner det du søker etter så er vel det vel og bra. Tingene jeg søker etter (ting på MS sine sider eller ting som er litt vanskelig å finne generelt) finner jeg kun med Google.

Lenke til kommentar
*gjesp* noen som ikke bruker google?

Jeg bruker både Wikipedia og Wolframalpha i tillegg :p

 

Men seriøst: Det virker ikke som Microsoft har klart å lage noe verb ut av navnet bing. Jeg har ikke til dags dato hørt en eneste person si "bare bing det". Det virker som bingens markedsandeler hovedsaklig kommer av brukere som ikke vet hva nettleseren eller søkeleverandøren deres heter, men vet at de finner søkefeltet i nettleseren.

 

Jeg bruker Bing til 95% av søkene mine, liker ikke uttalelsene Google har hatt om privacy, og når Bing nå reduserer lagring av IP fra 18 til 6 måneder mens Google blir stående så er jeg ikke i tvil.

Hehe, du tror altså Microsoft er noe bedre enn Google på personvern? :lol:

 

Finnes det en statistikk over resultatene derfra? Jeg kunne ikke finne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...