Gå til innhold

Lian Li lanserer kraftkar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget, meget skuffende med 120mm vifter i front. Selv har jeg Lian Li PC-P80B med 3 stk 140mm i front, 1 stk 140mm i toppen (eventuelt 2 stk 120mm i toppen alt etter ønske), og 1 stk 120mm i bakkant. Jeg vil tro at støy blir et mindre problem med 140mm i front. Dette kabinettet så fristende ut helt til jeg leste at det er 120mm i front i alle fall.

Lenke til kommentar

Hatt Lian Li kabbis før. Liker best stål kabinetter over aluminium jeg. Greit at aluminium er mye lettere, men slike tynne sidevegger som Lian Li bruker isolerer ikke bra mot støy. Nå har jeg et Antec 1200 og er stor fornøyd med det (hvis man ser bort fra noen små svakheter).

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Hatt Lian Li kabbis før. Liker best stål kabinetter over aluminium jeg. Greit at aluminium er mye lettere, men slike tynne sidevegger som Lian Li bruker isolerer ikke bra mot støy. Nå har jeg et Antec 1200 og er stor fornøyd med det (hvis man ser bort fra noen små svakheter).

 

Ja, Alu er oppskrytt. Når det er sagt ser jeg ikke det store problemet med 120mm i front, i front har man disker uansett, ihvertfall som oftest på så store kabinett, og da passer 120 fint.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jaja, Antec 1200 ripoff, men styggere :p

Hahahaha... Antec 1200 er jo et missfoster av billig plastikk og skrapjern. Lian Li har klart bedre kvalitet, støydemping og et ikke minst stilrent design. Lian Li er et merke du vet å verdsette når du er en som virkelig kan bygge pc. Det kreves ofte lettere modifisering og god kunnskap for å oppnå det beste resultatet.

Lenke til kommentar
Lian Li er et merke du vet å verdsette når du er en som virkelig kan bygge pc.

 

Vel.. Kabinett er en smakssak. Det blir for teit å si det der.

 

Hahahaha... Antec 1200 er jo et missfoster av billig plastikk og skrapjern.

 

Kan man ikke da si at "Antec er et merke du vet å verdsette når du er en som virkelig kan bygge pc."?

Lenke til kommentar

Helt greit, men kjedelig kabinett fra Lian-Li.

Å si at alu er oppskrytt blir bare teit.

Å si at alu er dyrt blir mer korrekt.

 

Mitt Lian-LI A20B er i alu og det er støyisolert. Funker som bare det og støyer ikke.

Få andre produsenter som laget kabinetter som Lian-LI.

Ønsker du noe i plast og metal, så er det jo bare å gå for Antec..

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Helt greit, men kjedelig kabinett fra Lian-Li.

Å si at alu er oppskrytt blir bare teit.

Å si at alu er dyrt blir mer korrekt.

 

Hvorfor er det teit? Folk maser om at alu er så bra pga varmeoverføring og andre ting, men det er ikke realiteten, alu har ingen fordeler utover vekt og utseende, og førstnevnte er nesten irreelvant for en desktop.

 

AtW

Lenke til kommentar
Forldeler eller ikke. Alu ser mye bedre ut. Vekt spiller ingen rolle for min del egentlig, da jeg ikke drasser rundt på kabinettet.

 

Er vel en smakssak, men at alu er oppskrytt ser jeg ikke helt.

 

Når så mange vil ha alu, når det er dyrere, mindre solid, demper støy dårligere så ser jeg på det som oppskrytt. Det fremstilles som alu har mange fordeler, det har det i praksis ikke, det går som du sier på utseende.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror det helt kommer ann på kabinettet.

En av disse Zalman kabinettene er laget av rimelig tykk alu, noe som gjør det både solid og støydempet.

 

Kabinettet jeg har er ganske solid, har faktisk tykke alu plater og er støyisolert. Synd det kosta nesten 4k bare.

 

Så ja, ønsker man et alu kabinett som tilsvarer et gjennomsnittlig står kabinett, så koster det penger..

 

Men jeg er enig argumentet hvis vi snakker om et billig alu kabinett. Lian-Li kabinetter til rundt tusen lappen er ikke mye å skryte av.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

"Antec Twelve Hundred hører mer hjemme i et romskip."

 

Første øyekast ser dette helt likt. Og nei det er ikke noe du kan sette i kategorien stilrent, men det er noe jeg driter i så lenge det er veldig effektiv kjøling, begrenset hvor lenge jeg gidder å stirre på noe som står ved siden av pulten uansett.

 

edit:

Og nei det består ikke av sprø plastikk som noe skal ha det til, det meste er Alminium og er av god kvalitet, derav prisen på Antec 1200.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Helt ok kabinett, bare synd med de glorete viftene, skulle ønske at de brukte 14CM vifter som på P80 istedenfor 12CM. Fikk

 

Hva skjer med og sammenlikne Lian Li med Antec? De baserer seg jo på helt forskjellige segmenter i merkedet, mener jeg. Lian Li utklasser jo de fleste andre produsenter på markedet med tanke på kvalitet og håndarbeid og tilfredstillese av løsninger entusiastene ser etter. Jeg vet ikke om jeg er den eneste men jeg synes at et kabinett likvel skal være en "møbel", og ikke et trekkplaster med lys og diskolys, og her har også Lian Li et stort ess i ermet.. :p

 

Antec 1200 er og blir glorete, og den fakta at det ikke er særlig dypere enn 900 i det hele tatt (med unntak av høyden som du ikke kan bruke til noe nyttig) er for meg et "peke-og-le" argument. Antec 1200 kunne ha blitt enda større populært sett om det hadde vært litt dypere og bredere. Av hva jeg husker er A1200 20x50x60 cm? SS TJ07'en min er jo vanvittig mye større i forhold, og jeg har enda masse plass og gå på når jeg har hivd inn komplett vannkjøling.. :p

 

 

Jeg har omtrent bare negative ting og si om løsningene i Antec 1200 når det er litt highend stuff det er snakk om,med unntak av airflow. Jeg har tilgode og se et Antec 1200 som får plass til like mye som omtrent hvilkest som helst Lian Li kabinett på lik størrelse med det i artikkelen - da alt internt på vann. Nå sier ikke jeg at alle skal velge vann, men når enkelte er så bastante som og kalle et så stort kabinett som dette ubrukelig i forhold til et knøttlite 1200, lurer jeg på hvor kort de tenker.

 

- Ed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...