Gå til innhold

Fable 3 går nye veier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bla bla bla Det er bestandig vært slik med Fable serien. Masse Mas i media om hvor nyskapendet og flott det nye Fable spillet blir, når det kommer er det bare ren CRAP. Trolig har de fleste lært denne gangen og ikke spiser dette rått.

Begge de første spillene mottok god kritikk fra de fleste hold, så med mindre det er dine personlige meninger om spillet du snakker om her, skjønner jeg ikke helt hva du sikter til.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det min personlig mening, men er ikke overasket over at Fable kan ha fått god kritikk av flere anmeldere da flere anmeldere overhodet ikke er det jeg kategorieserer som seriøse gamere.

 

De ga utrykk for at Fable 1 var et vellfungerendet RPG med frie valg. Noe som viste seg å være et til spissen stereotypisk ond\god der man fikk horn om man tråkket på høner og gjordet opplagete "onde" valg, videre var selve spillflaten veldig begrenset (a til b type spill)

 

Grøss ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Bla bla bla Det er bestandig vært slik med Fable serien. Masse Mas i media om hvor nyskapendet og flott det nye Fable spillet blir, når det kommer er det bare ren CRAP. Trolig har de fleste lært denne gangen og ikke spiser dette rått.

Det er en stor overdrivelse. Korrekt i henhold til det første spillet, som likevel ble et bra spill. Det var langt fra så mye hype rundt oppfølgeren, og ikke minst leverte Molyneux det han hadde lovet med Fable 2. Han har jo til og med kritisert seg selv for å ha lovet for mye med 1-ern, og gjorde ikke samme feil med oppfølgeren. Vi har selvsagt hver vår smak, men Fable 2 var blant de beste spillene i 2008.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Er egentlig helt enig Silmarillion, jeg. Han holdt ikke egentlig det han lovet i hverken enern eller toern. Fable 2 var moro, men ekstremt overfladisk og simpelt. De store innovasjonen han snakket om (f.eks hunden) var jo mer eller mindre ubetydelig gimmicker.

 

Føler han gjentar seg litt her. Det er selvsagt fint å få vite hva Fable 3 vil inneholde. Men å kalle disse spillmekanikkene revolusjonærende er å dra det veeeeldig langt.

 

Eller så likte jeg at han søker å skape maktfølelse hos spilleren. Dette er et undervurdert verktøy i rollespillsjangeren, om ikke spesielt originalt.

Lenke til kommentar

Bra jeg hoppet av Fable sirkuset etter mitt middelmådige møte med 1eren.

 

Dette er fortsatt et rollespill, men nå er reglene endret :

 

Nivå på personen din er bestemt av antall tillhengere, det er sannsynligvis en progressiv tilgang på disse. Dermed så er egentlig Nivået ditt forhåndsbestemt på en måte utifra hvor mye av spillet du fullfører.

 

At man blir belønnet med nyere kulere våpen etter hvert som man fullfører oppdrag viser jo også at spillet er lagt opp til en progresiv framgang.

 

Når det gjelder di politiske mulighetene så ser dette mer ut som et dårlig gimmick enn noe annet, selvsagt så vil det være morsomt å være en ond hersker som sender folk opp i galgen daglig, men vil det tilføre spillet så utrolig mye?

Lenke til kommentar
Javel? Om du mister tilhengere, da? Jeg regner med at du da kan gå ned i "nivå". Ikke mange spill som bruker noe slikt. Altså; ingen jeg vet om ;)

 

Mange spill som har tap av exp, gjerne relatert til å dø riktignok.

Men det er et godt poeng, egentlig.. Lettere å begrunne XP tap på den måten, sant det. :)

Lenke til kommentar
"I'm not the sort of person that likes being given a pre-planned character and told "this is you no matter what".

 

Det er helt umulig å få noe dybde i det han sier om man prøver å lytte, som er nøyaktig det samme problemet han har med spillenen "sine".

 

Hva mener han her?, er det noen som har en stereo typisk Helt i spillene sine er det nettop Fable. Man har jo en stereo typisk ond og en stereo typisk God Helt, det er trolig dette han mener med ikke pre-planned men dette er igjen bare en gimmick slik at man føler seg rund lurt av det preiket hans. Fable 1 feks skraper ikke på overlflaten en gang på spill som feks Risen (som for meg er et av de beste spillene som kom 2009)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...