Gå til innhold

Test: Samsung I5700 Galaxy Spica


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er bare gretten fordi jeg nettopp hadd lest en håpløs androidtelefon-anmeldelse hos mobilen.no. Man må liksom ha OS-kunnskapene på stell når det er en såpass viktig del av telefonen, synes jeg.

 

Det går helt fint :)

 

Dette skulle selvfølgelig hengt på greip i utgangspunktet, og det var jeg som høytideligst ble tildelt korrekturoppdraget. Her har jeg rett og slett ikke lagt merke til feilen. Bot og bedring loves!

Lenke til kommentar

Sånn mens vi er inne på forbedringer: Jeg synes RAM og CPU begynner å bli en ting som bør nevnes også i disse smarttelefonene. Det kan jo stå i en parantes for de tekninsk interesserte men ytelsen diskuteres, for eksempel).

 

Noe jeg også hadde satt pris på, var om dere kunne teste telefoner med 3,5mm-jack med et referansesett med lavimpedanse in-ear-plugger. Slike blir jo mer og mer populære på kollektivtrafikk fordi man ikke ønsker å høre om prostataproblemene eller den siste klamydianfeksjonen til skravlebøttene ved siden av, men dessverre er ikke alle telefoner like godt skjermet, noe som medfører at man får støy. Det finnes vel sikkert muligheter for å måle slik støy digitalt og med en eller annen duppedings, så har dere klare tall å gå ut i fra.

 

red: En annen viktig ting med å sette fokus på Androidversjonen er at det forhåpentligvis bidrar til et press på produsentene om å komme med oppdateringer. HTC Dream hadde ikke fått en oppdatering i løpet av de nærmeste månedene dersom brukerne av den ikke hadde et veldig høyt fokus på dette - Den er vel snart to år gammel. De førreste telefoner får noe som helst slags oppdatering da, og de fleste av dem som får det, får kun små bugfix-oppdateringer.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Måten Samsung håndterer oppdatering av Android telefonene sine (ikke i det hele tatt) gjør at de ganske effektivt ekskluderer seg for å være en reell valgmulighet. Good job Samsung.

 

Håper de har innsett at det ikke holder og kommer med jevnlige oppdateringer på både gamle og kommende mobiler. For intet er bedre enn flere gode konkurrenter, men Samsung kan like godt slutte å lage Android telefoner for min del om de har tenkt å lure folk til å kjøpe søppel.

 

edit: en ting er jo at det tar litt tid som med HTC, men der kommer det hvertfall. Og HTC ser ut til å ta Android seriøst, sammen med Motorola.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Sånn mens vi er inne på forbedringer: Jeg synes RAM og CPU begynner å bli en ting som bør nevnes også i disse smarttelefonene. Det kan jo stå i en parantes for de tekninsk interesserte men ytelsen diskuteres, for eksempel).

 

Noe jeg også hadde satt pris på, var om dere kunne teste telefoner med 3,5mm-jack med et referansesett med lavimpedanse in-ear-plugger. Slike blir jo mer og mer populære på kollektivtrafikk fordi man ikke ønsker å høre om prostataproblemene eller den siste klamydianfeksjonen til skravlebøttene ved siden av, men dessverre er ikke alle telefoner like godt skjermet, noe som medfører at man får støy. Det finnes vel sikkert muligheter for å måle slik støy digitalt og med en eller annen duppedings, så har dere klare tall å gå ut i fra.

 

red: En annen viktig ting med å sette fokus på Androidversjonen er at det forhåpentligvis bidrar til et press på produsentene om å komme med oppdateringer. HTC Dream hadde ikke fått en oppdatering i løpet av de nærmeste månedene dersom brukerne av den ikke hadde et veldig høyt fokus på dette - Den er vel snart to år gammel. De førreste telefoner får noe som helst slags oppdatering da, og de fleste av dem som får det, får kun små bugfix-oppdateringer.

 

RAM og CPU nevnes ofte i testene der det er snakk om svært sterk maskinvare. Det er ikke utenkelig at dette burde tas med på generelt grunnlag, eller få plass i faktaboksene våre. Hva angår in-ear referansesett gir dette i utgangspunktet noen logistikkproblemer ettersom ikke alle telefoner testes på samme sted. Gode tilbakemeldinger er det uansett, og vi jobber fortløpende med mulige forbedringer i testmetodene - så det er ikke helt utenkelig at dette får plass.

 

Ang. Android-versjoner: Egentlig helt enig.

Lenke til kommentar

Kjøpte en Samsung Jet til jul og tlf. er forsåvidt grei - ikke Android på den - men siden den har noen feil i OS, så kom det en oppdatering til den for mange mnd. siden. Men den blir ikke gjort tilgjengelig i Norge! Har etterhvert skjønt at Samsung er håpløse på å gi ut oppdateringer - de blåser rett i kundene sine og spytter heller ut nye, halvferdige modeller. Så til de som vurderer Galaxy Spica og tror de får en oppdatering til Android 2.1 ganske snart - Dream on.Velger aldri Samsung igjen, ihvertfall.

Lenke til kommentar

Litt synd at exchange-støtten går til dundas siden det ikke går an å kjøpe apps i Norge enda.

 

(hvis det ikke finnes noe gratisprogram på market da.)

 

Synes Samsung kunne tilpasset OSet noe til sine telefoner. Få på plass støtte for exchange, kosmetiske utbedringer (et black theme kanskje) osv fremfor å bare kjøre hyllevare. Kunne gjort telefonen mer attraktiv og ekslusiv for kjøperne.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at det vil komme oppdatering frå samsung, men det ville vore fint med litt meir informasjon. Telefonen virkar veldig interessant.

 

Galaxy har inte uppdatering till 2.0. Det kommer däremot Spica att ha.

 

-Erik Johannessons PR-chef Samsung

 

 

Det er fritt fram for å føle seg pressa til å kontakte samsung

Lenke til kommentar
koffår velge denna framfor htc tattoo?

 

Det er ganske stor forskjell på å velge den dårlige Android, Tattoo, som kjører lav oppløsning på en blass trykkskjerm foran Spica som faktisk kjører kapasitiv skjerm på HVGA-oppløsning. Det er litt som å velge den billige sjokoladen fremfor den gode.

 

 

... Angående Hero VS Spica så får det hvile på prioriteringer slik jeg ser det. Har hatt Hero, men kunne tenkt meg å teste Spica siden den har tatt steget fra 528MHz til 800MHz ;)

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at det har kommet en oppdatering til telefonen.

Du finner beskrivelse om oppdatering på svenske samsung sider

 

Jeg hadde litt problemer med å få det håpløse PC studio programmet til Samsung til å finne oppdateringen, men det gikk etterhvert.

Den største endringen er vel støtte for exchange og ett nytt spill. Ellers er det jo mulig det er noe bugfiks, men jeg har ikke merket noen store forskjeller. Mer om oppdateringen kan leses på http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=5472

 

Må vel si meg enig med flere her angående Samsung sin support på mobiler og spesielt Spicaen. På den norske siden til Samsung finner du ikke telefonen uten å søke etter den og PC studio fungerer kun til oppdatering av telefonen og knapt nok det

 

Ellers har selve telefonen fungert meget godt for meg, merker ikke noe til susing når jeg prater og har heller ikke hatt problemer med sync til google kontoen. Det jeg av og til har litt problemer med er at programmene på market ikke vil begynne å laste ned, men dette har løst seg ved å slå av og på telefonen.

Lenke til kommentar

Synes denne telefonen virker som ett kupp, spesielt i forhold til hvor lite oppmerksomhet den får. Leita litt rundt på forumet men finner lite om den.

Men pixmania selger den til 2400kr. Er ikke det veldig billig? Etter hva jeg forstår er den vel like god som en Hero, foruten Sense da. Men skjermen er samme størrelse, den har bedre prosessor, bedre kamera, og tilgangen på de samme tingene fra Android Market. I tilegg er det flere verifiserte kilder som har bekrefta android 2.1 .

Synes denne er veldig interessant, ihvertfall med den prislappen. Hero koster jo 3300kr+, og i7500 3100kr+.

Noe jeg ikke får med meg her?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...