Gå til innhold

Enda mer Radeon-nytt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bjørn Roger, Ati har då utrulig lette modell nummer. Jo lavere tall jo lavere ytelse, grei tommelfinger regel, som forøvrig gjelder i ein viss grad for Nvidia og:)Så framt du ikkje har fulgt så lite med at du trur eit 260/280 kort er dårlige enn eit 8800/9600 pga talla.

Lenke til kommentar

ATI bruker nok markedsandelen sin for hva det er verdt ja ;)

 

Samtidig skjelver de litt i buksene for fermi, og kunder som handler skjermkort for over 3000kr - de driter i prisen , de skal ha den beste ytelsen.Tusenlapp i forskjell betyr svært lite for high-end brukere. Konkurransen i middelklassen er mer interessant , det er der kampen ligger mellom ati/Nvidia.

Lenke til kommentar

Det jeg leste av test hos anandtech sa at dette kortet er ikke akkurat det beste du kan få, bortsett fra hvis du trenger lavprofil kort. Så virker mest som ett nisje-kort.

 

Men jeg synes det er topp av AMD å lansere som de gjør nå. Tror aldri det har vært så greit og oversiktlig som AMD har det nå. Vel ihvertfall ikke på mange år.

 

Får bare håpe at nVidia kommer seg opp av dødperioden snart, men det kan jo se ut som ytelsen til Fermi blir så det passer med at det er en halv generasjon senere ute.

Lenke til kommentar

Greit nok at det bør spesifiseres, men det er vel ingen tvil om at det er DDR3 eller 2? Eller har GDDR5 plutselig blitt grisebillig?

 

Helt uhørt at det er vifte på kortet (om dette er referansedesign), spør du meg, men javel.

 

Jeg har 3000-versjonen av et tilsvarende kort. Skal man bare ha noe å kaste i maskinen for å få bilde ut fungerer småkorta til ATI utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...