Gå til innhold

Kopierer DVD-er i WMC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som bruker dette? og er det vanskelig å sette opp? Jeg lurer litt på kvaliteten på slike "auto" ripper. Blir det OK? Jeg har en stor DVD-samling (ca 600 filmer) som jeg kunne tenke meg å delevis rippe til harddisk for å slippe den lange veien bort i hylla og hente DVD'en...

 

Hva blir filstørrelsen på en typisk 1,5 timers film i brukbar kvalitet?

 

Jeg får ikke WMC til å "se" MKV-filer? Er det mer lurt og lagre som noe annet? ISO?

Lenke til kommentar

DVDfab og andre programmer har jo mulighet til å lagre i ISO-kontaineren, og da får du en identisk kopi av DVD-en. Så lenge diskplass er så billig ser jeg ikke noe stort poeng å komprimere ytterligere. Med ISO-formatet blir da hver film type 4-8 GB.

 

Eventuelt kan man jo senere gjør egne nedskalerte/komprimerte versjoner for ting som mediaspillere/mobiltelefoner.

 

Men et alternativ, dersom displass blir en case, er jo å kjøre det over i MKV-kontaineren, kutte ut menyer annet unødvendig rusk og komprimere med H.264. Da har du samme kvalitet på 1/4 av plassen omtrent.

 

Det skal forresten være mulighet for å spille MKV i WMC, men det må vel trikses litt.

Lenke til kommentar
Er disken din i FAT32 format?

Dersom du ripper en film der fila blir større enn 4GB, må disken være i NTFS format siden FAT32 ikke støtter så store filer.

 

Der sier du noe... tror faktisk den disken er en gammel WinXP-disk som var FAT32. Takk :)

 

EDIT: Forresten, sjekket det, den er NTFS... andre tips?

Endret av kayennefetter
Lenke til kommentar

Kan den rippe rett til dvd-mappestruktur? I såfall er høyst aktuelt :)

 

Tips: Det eneste "trikset" man trenger for å spille mkv og alle andre format i WMC (inkl 64-bit) er Shark codec pack. Mye bedre enn k-lite.

 

Edit: Programmet er forøvrig ute i versjon 2.07

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Når jeg skal starte rip, får jeg bare melding om at det ikke er nok plass på disken, selv om det 200gb ledig der... Det tar vel ikke så stor plass.

Sjekk at du har nok ledig plass på C:\ siden det kan være at den bruker C:\ som midlertidig lager før rip-en blir skrevet til endelig lokasjon (f.eks D:\)

Pass også på at C:\ er i NTFS.

Lenke til kommentar

Æsj! Prøvde å installere den på min Vista-maskin men fikk beskjed om at den ikke funka på min WMC-versjon. Jeg ser i forummet til ap-lageren at den sannsynligvis ikke vil komme til Vista-versjonen av WMC:

 

Fra http://thegreenbutton.com/forums/t/81697.aspx?PageIndex=11

 

" Woody16.2:

This looks AWESOME!! Any chance for a Vista version?

 

Sorry... I most likely will not be creating a Vista version."

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...